Blandet mac-win netværk
Fra : Martin Hahn

Dato : 10-04-01 22:53

Er der nogen der har (gode) erfaringer med Mac-clienter på en Win 2000
server?
Alternativ Windows-clienter på AppleShare IP eller OS X?
Kan Mac og Win-clienter bruge de samme mapper?
Hvad sker i så fald med data og resource-fork som mac'en opretter?
Vi kører for tiden på Mac-netværk med nogle PC'er som kører Appletalk, men
der skal komme flere PC'er til og jeg tænker alligevel på at anskaffe en ny
server...
Jeg er også taknemmelig for hints omkring andre muligheder for et blandet
MAC/PC netværk.

Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-04-01 22:59

Hej "Martin Hahn" <nitram@ready.dk>

>Er der nogen der har (gode) erfaringer med Mac-clienter på en Win 2000
>server?

[klip]

Undlad venligst at sende identiske indlæg til flere grupper. Hvis
spørgsmålet er relevant i flere grupper kan du cross-poste og sætte
followup-to.

Læs her: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas

Dato : 13-04-01 17:16

> Jeg er også taknemmelig for hints omkring andre muligheder for et blandet
> MAC/PC netværk.

Vi kører blandet PC og Mac på arb. hvor det er en Novell server, som samler
trådene. Det fungerer glimragende og vi har ikke haft problemer med det.
Novell serveren er utrolig stabil og har kørt uafbrudt i mange måneder nu.
Hvordan det er strikket sammen ved jeg dog ikke, men hvis du skal have en ny
server, så kan du nu tage Novell med i overvejelserne.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.