Konsortium spørgsmål.
Fra : U. Pedersen

Dato : 06-10-03 18:28

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål.

Jeg vil gerne høre lidt om hvordan et konsortium fungerer. Hvad er
forskellen på A og B medlemmer? Hvad skal man være opmærksom på hvis man
bliver medlem?

Har I nogle gode råd, hvis man selv lejer noget jagt sammen med 1 eller
flere personer.

På forhånd tak.

Fra : Torben F@rum

Dato : 06-10-03 21:16

"U. Pedersen" <uhp@mail.teledk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver medlem?
>
> Har I nogle gode råd, hvis man selv lejer noget jagt sammen med 1 eller

A medlem er dyrest.
Er normalt med bukkejagt
Giver typisk ret til at invitere en gæst med til fællesjagterne.

B medlem er billigst
Kan give begrænset adgang til riffeljagt
Giver normalt ikke ret til gæster.

Det kan dog variere fra konsortie til konsortie.

Gode råd ??

Få lavet en aftale "kontrakt" som indeholder alle tænkelige tvister, og få
alle til at skrive under, det er meget nemmere at få en jagtkammerat som er
gået for langt, til at erkende fejlen hvis vedkommende har skrevet under.

Jeg har et eksempel på et konsortie som havde den aftale at råvildt kun
måtte skydes med riffel.
En af deltagerne går så ud på reviret for at træne hans nye hund, denne
rejser en rå som vedkommende skyder med hagl, for "det var jo syndt at den
ikke skulle opleve at apportere nu når den endeligt havde rejst vildt"
Der er intet skrevet om den indgåede aftale, og der bliver meget snak og
diskussion i krogene. Det ender så med at konsortiet opløses.

Torben Farum