TDC's nye mobilabonnement, til 85 øre.
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-10-03 17:05

Hej

Det var dog utroligt så stille det er gået for sig, her i NG, at TDC
Mobil idag har introduceret et nyt mobilabonnenent. - Mobilextra200

Fast abonnemet kr. 30,-/mdr. og minutpris ned til 85 øre.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/mobilextra/index.jsp?ComponentID=20402&SourcePageID=5936#1

Nå, på den anden side så har vi jo Telmore

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Nic

Dato : 06-10-03 17:14

> Fast abonnemet kr. 30,-/mdr. og minutpris ned til 85 øre.
>
> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/mobilextra/index.jsp?ComponentID=20402&SourcePageID=5936#1
>
> Nå, på den anden side så har vi jo Telmore

Og det er vi glade for - mere simpelt bliver det ikke :)

Fra : Georg

Dato : 06-10-03 17:23

Har netop konverteret fra mixit til mobilextra200

Georg

Fra : Nic

Dato : 06-10-03 19:23

> Har netop konverteret fra mixit til mobilextra200
Tragisk

Fra : Georg

Dato : 06-10-03 20:51

Tragisk

Hmmm, hvordan er det tragisk? Med mit forbrug kan det bedre betale sig end
mixit, plus jeg har adgang døgnåbent gratis kundeservice.

Jeg har et princip om, ikke at bruge en virtuel operatør, selvom det er
billigere.

Georg

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-03 20:54

Georg skrev:

>Jeg har et princip om, ikke at bruge en virtuel operatør,

Virtuel? Men hvorfor i øvrigt?

>selvom det er billigere.

Det er helt sikkert ikke den eneste faktor - men hvorfor vil du slet
ikke bruge et teleselskab uden eget net?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens MC60 og C60 (samt M55, C55 og S55)...

Fra : Georg

Dato : 06-10-03 21:17

Det er helt sikkert ikke den eneste faktor - men hvorfor vil du slet ikke
bruge et teleselskab uden eget net?

Jeg er grundlæggende imod fuldstændig liberalisering af alting. Jeg er godt
klar over, at TDC ikke leverer den billigste vare, til gengæld leverer de
den bedste vare. Med den bedste vare, tænker jeg dels på deres net (dækning
og drops) og ikke mindst på deres døgnåbne kundeservice, hvor man (som
regel) kommer igennem indenfor 30 sek. Det er der mig bekendt ikke andre
selskaber der kan levere. Jeg har været Sonofon kunde, men deres dækning er
så dårlig, at jeg reelt ikke kan bruge min telefon tilfredsstillende.
Sonofons kundeservice er også et kapitel for sig. Det er ikke unormalt, at
skulle vente op til 15 min på at komme igennem. Har sågar ventet 50 min på
at komme igennem.

Georg, der på forespørgsel gerne oplyser om Sonofon og TDC`s gsm positioner
på sydfyn og Langeland.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-03 21:29

Georg skrev:

>Jeg er grundlæggende imod fuldstændig liberalisering af alting. Jeg er godt
>klar over, at TDC ikke leverer den billigste vare, til gengæld leverer de
>den bedste vare.

Og det er altid tilfældet, at dem der har eget net er bedst, eller
hvad er det du skriver?

>Med den bedste vare, tænker jeg dels på deres net (dækning
>og drops) og ikke mindst på deres døgnåbne kundeservice, hvor man (som
>regel) kommer igennem indenfor 30 sek.

Telmore har en fabelagtig kundeservice via hjemmesiden. I første
omgang kan man finde svar på næsten alt - og skulle det ikke lykkes,
så er der mulighed for at sende en mail, chatte eller ringe. De har
ikke døgnåbent på telefonen, men når der er åbent, så har jeg ikke
ventet mange sekunder de gange jeg har ringet.

> [...]
>skulle vente op til 15 min på at komme igennem. Har sågar ventet 50 min på

Sonofon har jo også deres eget net, men her mener du så ikke at de er
"de bedste".

Umiddelbart forstod jeg det sådan, at du sagde dem der har deres eget
net er bedst? Hvorfor ikke fx kigge på et selskab som køber taletid
gennem TDC - så får du samme dækning og stabilitet.

Det er princippet om at du ikke vil bruge en operatør uden eget net
jeg undrer mig over. Umiddelbart ser det ud til, at du siger at de er
bedre - FORDI de har eget net - det behøver da absolut ikke at være
tilfældet.

Er det ikke bare fordi du mener TDC er bedst, at du benytter dem?
At de så har eget net, det betyder ingenting - eller?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Georg

Dato : 06-10-03 21:42

Jeg kan ikke forklare det nærmere, end at det strider imod mine principper,
at være kunde hos en virtuel operatør. Det er lidt tanken om, at det er
deres eget isenkram og ikke bare noget de har lejet sig ind på. Også
selskabets adgang til data (drift, kundeforhold, mm) føler jeg er i mere
sikre hænder, end hvis en virtuel udbyder kobler sig på operatørens edb
systemer. Det lyder måske som et "alternativt" princip, men sådan har vi
forhåbentlig alle vores små særheder

Fra : Johnny

Dato : 06-10-03 22:38

Georg wrote:
> [...]
> sikre hænder, end hvis en virtuel udbyder kobler sig på operatørens edb
> systemer. Det lyder måske som et "alternativt" princip, men sådan har vi

Det vil altså sige, at du aldrig vil købe billig varer i Super Brugsen?
De fleste af Super Brugsens billige varer er jo egne mærker lavet af
mærkevare producenterne - bare med Super Brugsens eget navn på. Det er
fuldstændig det samme med service providere...

> Georg, der på forespørgsel gerne oplyser om Sonofon og TDC`s gsm positioner
> på Sydfyn og Langeland

Du skriver konstant om Sonofon og TDCs GSM positioner på Sydfyn og
Langeland. Så tag lige og oplys om sendemasterne heri gruppen... Jeg er
nysgerrig

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Stig Sørensen

Dato : 06-10-03 17:51

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message

> Hej
>
> Det var dog utroligt så stille det er gået for sig, her i NG, at TDC
> Mobil idag har introduceret et nyt mobilabonnenent. - Mobilextra200

Som er skidedyrt..

> Fast abonnemet kr. 30,-/mdr. og minutpris ned til 85 øre.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/mobilextra/index.jsp?ComponentID=20402&SourcePageID=5936#1

Som stadig er skide dyrt..

> Nå, på den anden side så har vi jo Telmore

Selvhenter og Tele2MobilOnline.dk som også er billigere end Mobilextra200
plus der intet abonne-fy-for-satan-ment er.

--
Mvh Stig Sørensen

Gratis SMS, Java Spil, Ringetoner, Baggrunde
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < -- Alt Gratis!

Fra : Johnny

Dato : 06-10-03 21:12

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Nå, på den anden side så har vi jo Telmore

Jeg kan ikke helt forstå, hvad det nyskabende i MobilExtra er. Sonofon
har jo længe haft et tilsvarende produkt (Kvantum). Hvad er det
nyskabende? Ja, det er lidt billigere, men intet nyt under solen - og så
er en T610 billigere med Sonofon Kvantum end hos TDC.

Pris eksempel - Udregningen forudsætter, at man bruger præcist for kr.
249 kr. pr. måned (det var lettest at regene med dette tal)

Mobilextra (249/0,85) = 293 minutter
Kvantum ((249+30)/0,99)= 282 minutter

Dvs. Mobilextra er lidt billigere, men personligt så tror jeg Kvantum
priserne bliver ændret snart - det er lang tid siden den blev sat ned
til kr. 0,99

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-10-03 09:07

Hvis man gerne vil handle ind billigst - er det så egentligt ikke lidt
omsonst at sidde og diskutere hvem der er billigst af Irma og Magasin?
Jævnfør kvantum og mobilextra.