Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Gæld, RKI, Kaution.
Fra : RoJo

Dato : 06-10-03 10:48

Hej
Jeg har en lille diskussion med en kammerat, som jeg gerne vil have
afklaret.

A, skylder en masse penge væk.

B, har kautioneret for et af A's banklån.

A kan ikke længe betale alle sine afdrag og vælger, at stoppe betalingen til
alle andre afdrag end det lån B har kautioneret for.
A kommer i RKI.

Hvad sker der nu for B ?? Hvad gør banken... kræver de straks pengene fra B,
eller er de ligeglade så længe A, afdrager på lånet hos dem?

Håber i forstår, hvad jeg mener.

Mvh
RoJo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-03 13:27

RoJo wrote:

> A, skylder en masse penge væk.
>
> B, har kautioneret for et af A's banklån.
>
> A kan ikke længe betale alle sine afdrag og vælger, at stoppe betalingen til
> alle andre afdrag end det lån B har kautioneret for.

Der kan være et problem her, for A må ikke forfordele sine kreditorer.
Du kan spørge i juragruppen (news:dk.videnskab.jura) for et mere
udtømmende svar med hensyn til hvad der kan ske.

> Hvad sker der nu for B ?? Hvad gør banken... kræver de straks pengene fra B,
> eller er de ligeglade så længe A, afdrager på lånet hos dem?

Banken har ingen grund/ret til at komme efter B, så længe A overholder
sin aftale.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Daniel Birch

Dato : 07-10-03 05:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Der kan være et problem her, for A må ikke forfordele sine kreditorer.
> Du kan spørge i juragruppen (news:dk.videnskab.jura) for et mere
> udtømmende svar med hensyn til hvad der kan ske.

Korrekt, men hvis det er småkreditorer, og ingen af dem gider indgive
konkursbegæring, sker der ikke så meget.

> Banken har ingen grund/ret til at komme efter B, så længe A overholder
> sin aftale.

Enig.

mvh
Daniel

Fra : Bamse

Dato : 07-10-03 16:29

Der sker ikke noget sålænge A betaler sine bankafdrag.

RKI er blot et skræmmemiddel som advokater bruger.