Termoridebukser
Fra : Anet

Dato : 06-10-03 08:47

Nu er den kolde tid ved at komme, og vi vil jo gerne ud at ride i
vinterkulden. Min mand mangler så et par termoridebukser. Ikke nogen dyre
nogle eller noget bestemt mærke. Jeg har så gennemsøgt de forskellige
internetforretninger og var heldig i dag. Jeg har fundet et par i hans
størrelse til 279,00 kroner. Ved nærmere eftersyn var de magen til mine som
jeg købte forrige forår da de var nedsat til halv pris. Jeg gav dengang
250,00 kroner for dem.
Fandt også et par billige grimer og et par træktov i de farver og med den
karabinhage jeg plejer at bruge, så det var jo en ganske glimrende input
denne formiddag.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Tanja Bromley

Dato : 06-10-03 10:06

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> karabinhage jeg plejer at bruge, så det var jo en ganske glimrende input

Her har de termoridebukser til 269,- kr. http://rideudstyrslageret.dk
Alt i alt en billig butik den her, som jeg fandt i går - jeg er glad for,
at de sender pr. postordre, når jeg nu bor i den anden ende af landet

/Tanja

Fra : Anet

Dato : 06-10-03 10:50

"Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for,
> at de sender pr. postordre, når jeg nu bor i den anden ende af landet

Ja, det er godt nok billigt også. Det er lige med at finde de steder hvor
det ikke koster en bondegård at handle. Jeg handlede hos
> http://www.horsepoint.shopbasic.dk/
Syntes også at de havde nogle pæne ting. Var ellers inde og kigge hos Hööks
men de var endnu dyrere i det.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : skingur

Dato : 07-10-03 07:12

)

[...]

Det var da et par gode links I der kom med, der er føjet til foretrukne,
tak for det
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-10-03 23:00

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for,
> at de sender pr. postordre, når jeg nu bor i den anden ende af landet

[klip]

> Det var da et par gode links I der kom med, der er føjet til foretrukne,
> tak for det
> Mvh Christina

Hej Christina og I andre.

Rideudstyrslageret åbnede i Århus i lørdags. Nu var jeg så tilfældigvis på
Teknisk Skole, som ligger næsten lige ved siden af, her i forgårs, så jeg
skulle jo lige ind og kigge på de dèr famøse thermoridebukser. Og det viste
sig jo at være temmeligt heldigt, for jeg kunne faktisk ikke passe nogen af
de normale størrelser og måtte derfor købe et par i børnestørrelse. De
kostede så en 20'er mindre - og jeg slap for at sende bukser, som ikke
passer, frem og tilbage med posten.

Og så er alle deres ting iøvrigt knaldbillige.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

P.S. Dette er ikke en reklame, men et godt spareråd.

Fra : Anet

Dato : 10-10-03 06:22

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> passer, frem og tilbage med posten.
>
> Og så er alle deres ting iøvrigt knaldbillige.

Det er jo meget rart for os andre at høre at det lyder til at være ok at
handle der. Man er nok lidt tilbøjelig til gerne at vil se med fingrene og
mærke varen. Men billige ting det har de helt bestemt.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Heidi Falch

Dato : 11-10-03 09:07

On Fri, 10 Oct 2003 00:00:22 +0200, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

<snip>

>Rideudstyrslageret åbnede i Århus i lørdags. Nu var jeg så tilfældigvis på
>Teknisk Skole, som ligger næsten lige ved siden af, her i forgårs, så jeg

<snap>

Du var i Århus?! Og du gjorde slet ikke opmærksom på det, så du kunne
have været kommet på besøg (og set mit hyppedyr)?! Trond, jeg er
skuffet ))

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 22-10-03 22:21

Der er en online hestudstyrforretning mere.

http://www.tikarideudstyr.dk/

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 24-10-03 01:18

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

> Du var i Århus?! Og du gjorde slet ikke opmærksom på det, så du kunne
> have været kommet på besøg (og set mit hyppedyr)?! Trond, jeg er
> skuffet ))

Tjoh, men det var jo med at skynde sig hjem for det meste. Skulle jo prøve
at få lidt "quality-time" med hoppen.

Jeg må så alligevel indrømme, at jeg tog en HEL dag og besøgte en af mine
gamle veninder i Århus. Hun har et stort lokum af en DV-hoppe, som jeg har
prøvet at ride to gange (to ud af tre gange, jeg har prøvet at ride andet
end islænder).

Hvor bor du/din hest i Århus? Det KUNNE jo være man kiggede forbi en dag...

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Heidi Falch

Dato : 24-10-03 07:36

On Fri, 24 Oct 2003 02:18:18 +0200, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

<snip>

>Tjoh, men det var jo med at skynde sig hjem for det meste. Skulle jo prøve
>at få lidt "quality-time" med hoppen.

Det sætter på den menneskelige og hesten sikkert pris på

<snap>

>Hvor bor du/din hest i Århus? Det KUNNE jo være man kiggede forbi en dag...

Jeg bor tekniskt set ikke i Århus, men i Hinnerup Min hest står så
i den anden ende af Århus, nemlig i Mårslet (ved Århus S - Hinnerup
ligger ved Århus N - så ja, jeg kører *ret* langt 6 dage om ugen for
at være sammen med dyret )

--
Knus

Trolden

Fra : taina

Dato : 24-10-03 20:43

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> i den anden ende af Århus, nemlig i Mårslet (ved Århus S - Hinnerup
> ligger ved Århus N - så ja, jeg kører *ret* langt 6 dage om ugen for

Sjovt som det fungerer med rideskoler. Jeg bor nemlig i Århus og har plantet
hesten i Hinnerup. Må jeg være nysgerrig og spørge, hvorfor du ikke har den
i Hinnerup?

mvh. tina

Fra : Heidi Falch

Dato : 24-10-03 22:34

On Fri, 24 Oct 2003 21:42:36 +0200, "taina" <tante-t@get2net.dk>
wrote:

<snip>

>Sjovt som det fungerer med rideskoler. Jeg bor nemlig i Århus og har plantet
>hesten i Hinnerup. Må jeg være nysgerrig og spørge, hvorfor du ikke har den
>i Hinnerup?

Det må du da

Da jeg startede med at ride igen i 2001 efter små 20 års pause, var
det egt. fordi en nu tidligere arbejdskollega og hans kone havde
fundet det her sted i Mårslet, der reklamerede med ridning på
islandske heste. Da jeg hørte om det, spurgte jeg om de troede, der
var plads til een til på det hold, og det ville de så ringe og spørge
om - og det var der sørme.

Så jeg begyndte i januar med at gå til ridning på denne her skønne,
forfærdelige, stædige, dejlige hoppe der lige havde den rigtige
højde til mig. Jeg var som barn blevet smidt af en fuldblodsblanding
(tror jeg nok han var - varm var han ihvertfald), med ryggen først ind
i en træbarriere, hvilket har gjort, at jeg ikke er såååå vild med de
der giraffer, hvor jeg ikke både kan se over ryggen og helst kan læne
mig lidt ind over og nå godt ned på den anden side ) Så denne her
lille islænder var lige det rigtige for mig til at tricker min
ridelyst igen.

Desværre gik denne lille islænder hen og døde i oktober 2001, lige som
vi var begyndt at finde tølten ;o( Ejeren af heste - og stedet - mente
at jeg så, da jeg virkede som om jeg ville holde ved på trods af at
ynglingshesten (som alle sagde var "min" - selv ejeren...) havde brug
for et nyt projekt, hvilket egt. blev til to, nemlig hjælp med at
tilride den her 6 års avlshoppe, og vælg en af unghesten og lær den,
hvad en hest nu skal kunne; løfte ben, gå/stå pænt mm).

Jeg syntes det med at lære en unghest lidt om hvad man skal kunne som
hest lød interessant, og gik derfor med til at kigge på dem, der nu
var, og faldt for (udelukkende faktisk må jeg med skam meddele en
køn 2 års musegrå hoppe med en miniature stjerne, lillebitte snip på
mulen, 4 sokker, år og 4 farvet man, som jeg så begyndte at tage mig
af.

Jeg fandt ud af, at jeg gik rigtig godt i spænd med det her kræ
hvis mor faktisk var den 6års avlshoppe, jeg så samtidig var med til
at tilride, og for at gøre en allerede lang historie lidt kortere, så
har jeg nu købt denne kønne musegrå nu 4års hoppe, og har indtil
videre ikke set nogen grund til at flytte hende. Vi er ved - næsten
færdige vil jeg nok efterhånden sige - at tilride hende, og det går
som smurt i olie.

Jeg er arbejdsløs, og bruger hesten(e) som et incitament til at komme
op om morgenen. Jeg har en aftale med ejeren af stedet, at jeg kommer
ca. 9.30 og lukker de sidste heste på fold, samt checker vand, prøver
at gøre et par hopper og føl mere vant til mennesker mm Og så længe
jeg kan det, og så slipper for at betale for opstaldning, samt har
tiden til at køre der ud, så er jeg ganske tilfreds med den ordning

Desværre røg jeg af mit kræ med et brag for ca 4 uger siden, og var så
uheldig at lande med lænden/ballen på kanten af en olietønde, og har
derfor ikke selv været oppe på hende siden, da jeg er ved at arbejde
musklen op igen, men i dag tog jeg da min første galop efter jeg røg
af. Desværre kan jeg mærke at jeg lynhurtigt bliver træt i ryggen, og
det sætter ligsom en begrænsning for rideriet, da jeg også hjælper til
i stalden bl.a med udmugning og den slags, men det bliver bedre og
bedre

Billeder af dyret kan ses her:
http://www.troldepower.dk/pics/assa/Assa.jpg
De spænder fra første gang jeg så hende (øverst til venstre) til
sidste vinter, hvor hun fik en flot rød grime i julegave (det billede
siger nok sig selv).

Og i dag fik jeg så lige en skuffelse af rang - hun har IGEN snydt, og
er ikke blevet ifolet ;o( Så ingen lille føllebasse til mig næste år
*tuuuuuud*. MEN hun er selv uden om det - nu vil vi så se om vi kan få
hende redet op og kåret næste forår, så nu kan hun så få lov til at
knokle istedet for at få fri ) Ej, hun får en måned eller to her i
vinter inden vi går i gang for alvor med at ride hende op til
kåringen.

Nårh - det blev en længere smøre )

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 24-10-03 23:29

> Billeder af dyret kan ses her:
> http://www.troldepower.dk/pics/assa/Assa.jpg

(klip)

hej Heidi

Dejligt med en lang smøre *smiler*. Hvor er hun dog en køn lille hest må jeg
sige. Du har sat billederne flot sammen. Hvordan eller med hvilket program
har du gjort det? Det der rigtig godt ud må jeg sige klap-klap herfra....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Heidi Falch

Dato : 25-10-03 06:34

On Sat, 25 Oct 2003 00:29:07 +0200, "Anet" <anet49FJERN@hotmail.com>
wrote:

<snip>

> [...]
>har du gjort det? Det der rigtig godt ud må jeg sige klap-klap herfra....

Det er gjort med Photoshop - det er mit første forsøg med layers. Jeg
bruger det blillede som baggrund på skrivebordet Så det er lavet i
den størrelse, som passer til den opløsning jeg kører med.

Jeg har også lavet et til min veninde:
http://www.troldepower.dk/pics/sweetie.jpg
Faktisk er hesten i midten foroven far til min.

Hvis du har nogle billeder, du gerne vil have sat sammen på denne
facon, eller noget, der ligner, så vil jeg gerne prøve om jeg kan lave
noget til dig

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 25-10-03 09:38

> On Sat, 25 Oct 2003 00:29:07 +0200, "Anet" <anet49FJERN@hotmail.com>
> wrote:
> Det er gjort med Photoshop - det er mit første forsøg med layers.

(klip)

Så må jeg sige at dit første forsøg er gået ret godt .....

Jeg
> bruger det blillede som baggrund på skrivebordet Så det er lavet i
> den størrelse, som passer til den opløsning jeg kører med.

(klip)
Det var en god ide´ at gøre det sådan. Jeg har bare et almindeligt billede
af Freyja på mit skrivebord.

> Jeg har også lavet et til min veninde:
> http://www.troldepower.dk/pics/sweetie.jpg
> Faktisk er hesten i midten foroven far til min.

(klip)
Det ser også rigtig godt ud.

> Hvis du har nogle billeder, du gerne vil have sat sammen på denne
> facon, eller noget, der ligner, så vil jeg gerne prøve om jeg kan lave
> noget til dig

(klip)

Mange tak for dit tilbud. Jeg har selv før prøvet lidt at lave noget
lignende men har ikke rigtig fået det laves som jeg gerne ville hvor
billederne går lidt ind over hinanden. Kender du det program der hedder
PSP7? Jeg vil prøve i det program for det har jeg på min computer. Photoshop
hvad koster det at købe? Er det et program hvor man kan behandle billeder i
også?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Heidi Falch

Dato : 25-10-03 10:38

On Sat, 25 Oct 2003 10:38:20 +0200, "Anet" <anet49FJERN@hotmail.com>
wrote:

<snip>

>Så må jeg sige at dit første forsøg er gået ret godt .....

Tak

<snap>

>Det var en god ide´ at gøre det sådan. Jeg har bare et almindeligt billede
>af Freyja på mit skrivebord.

Jeg havde tidligere billedet i øverst i midten på mit, men da jeg fik
bedre maskine og kunne sætte opløsningen op blev det alligevel *for*
overvældende at kigge hesten dybt i øjnene

<snude>

> [...]
>hvad koster det at købe? Er det et program hvor man kan behandle billeder i

Photoshop eller Adobe Photoshop som det vel egt. hedder, er det
program mange af de professionelle bruger til at rode med billeder i,
og dermed er det temmelig pebret ;o(

Kender godt PaintShopPro (PSP), men jeg ved ikke helt hvordan layers
og den slags virker i det. Men jeg er ret sikker på, at der må være
noget der ihvertfald minder om det i PSP.

Jeg er så heldig at have et par bekendte, der lever af at lege med
Photoshop, og de kan derfor hjælpe mig, når noget enten er eller er
ved at gå galt )) Meeen det med layers fandt jeg nu selv ud af
Det er gjort ved at starte med at lave et tomt billede i den
størrelse, jeg nu ville have det, og så åbne de billeder jeg gerne
ville have med i det endelige, klippe den del af billederne ud, som
skulle bruges og så sætte dem ind i det blanke - PS laver så selv
hvert delbillede til et layer.
Teksten er lavet på samme måde - jeg har lavet et lille billede, hvor
jeg kun har skrevet ASSA, og så kopieret det over i det store billede.

--
Knus

Trolden

Fra : Marlene

Dato : 25-10-03 11:23

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Photoshop eller Adobe Photoshop som det vel egt. hedder, er det
> program mange af de professionelle bruger til at rode med billeder i,
> og dermed er det temmelig pebret ;o(

Det kan såmænd også laves på samme måde i Publisher, som mange har
installeret på deres computer..... Eller i de programmer der følger med køb
af digitalkameraer.

God weekend.

Vh. Marlene.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 25-10-03 12:45

> [...]

> Photoshop eller Adobe Photoshop som det vel egt. hedder, er det
> program mange af de professionelle bruger til at rode med billeder i,

Photoshop er det program alle professionelle bruger. Mange "amatører" (eller
hvad man skal kalde dem) bruger det også som tegneprogram, men ret beset er
det et billedbehandlingsprogram.

Nu er alt jo relativt og selvom jeg ikke lige kan huske det, tror jeg nok
programmet koster omkring 3-4.000 kr. Eller også er det kun for en
opdatering af tidligere versioner. Pebret? Tjah, det kommer vel an på, hvor
meget man bruger programmet. Mange synes også at islændere er dyre, ikke!?

Der findes iøvrigt et utal af hjemmesider, der har "tutorials", der trin for
trin viser hvordan man laver forskellige ting eller effekter i Photoshop.
Det har jeg ikke på min egen hjemmeside - til gengæld kan man dèr download'e
brushes, styles og gradients. Helt kvit og frit. Adressen er
www.oyvind.dk/free/photoshop/

Jeg kan også anbefale, at man køber en god stor bog. Men de er pebrede! Jeg
købte for et par år siden "Inside Adobe Photoshop 5" (nuværende version er
7.0). Den gav jeg 5-600 kr. for. Men jeg har faktisk aldrig brugt den vildt
meget; jo mere man selv sidder og roder med programmet, jo mere finder man
ud af efterhånden. Jeg har ikke selv lært det vilde om Photoshop på de
skoler jeg har gået på. Alligevel har jeg scoret et 11-tal i digital
billedbehandling.

> Kender godt PaintShopPro (PSP), men jeg ved ikke helt hvordan layers
> og den slags virker i det. Men jeg er ret sikker på, at der må være
> noget der ihvertfald minder om det i PSP.

Nu er det godtnok lige længe siden, at jeg sidst havde noget at gøre med
Paintshop Pro, men dengang mindede det meget om Photoshop med de ting man
kunne lave. Jeg tror nok firmaet bag satser mere på privatpersoner end Adobe
gør med Photoshop. Tror nok det er et rimeligt godt program, det er bare
ikke så udbredt.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- autodidakt grafiker

Fra : Pia J

Dato : 26-10-03 08:41

Der findes et helt og aldeles gratis program som hedder GIMP - oprindelig
til Linux men nu også til PC. Det har en ret alternativ brugerflade, men kan
alt det en "amatørfotograf" skal bruge til at klippe i sine billeder.

:Pia

Fra : Anet

Dato : 26-10-03 09:07

> [...]
kan
> alt det en "amatørfotograf" skal bruge til at klippe i sine billeder.

(klip)

Det vil jeg kigge lidt nærmere på

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 26-10-03 09:47

> Det vil jeg kigge lidt nærmere på

http://www.gimp.org/

:Pia

Fra : Anet

Dato : 26-10-03 09:58

> http://www.gimp.org/
>
> :Pia

(klip)

Takker for linket

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-10-03 15:37

> [...]
hvor
> meget man bruger programmet. Mange synes også at islændere er dyre, ikke!?

Hmmm... Photoshop koster (i den danske version) over 5.000,-

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 26-10-03 11:37

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også lavet et til min veninde:
> http://www.troldepower.dk/pics/sweetie.jpg
> Faktisk er hesten i midten foroven far til min.

Den er dælme smuk den hest! Men okay, hingste har bare den der fremtoning :
Her kommer jeg, jeg er smuk og god.....og jeg ved det godt selv

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-10-03 13:24

On Sun, 26 Oct 2003 11:37:08 +0100, "Nina Svanholm"
<ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

<snip>

>Den er dælme smuk den hest! Men okay, hingste har bare den der fremtoning :
>Her kommer jeg, jeg er smuk og god.....og jeg ved det godt selv

Han er rigtig flot er han - og min har så heldigvis arvet hans farve
Som jeg er ret vild med...

For de interesserede kan flere billeder af Örn kan ses her:
http://www.staldballe.dk/gallery/view_album.php?set_albumName=orn

--
Knus

Trolden

Fra : taina

Dato : 25-10-03 09:22

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

klip (længere smøre)

Så fik jeg vist stillet nysgerrigheden
Man bliver helt glad over at høre en historie, der endte så lykkeligt!

mvh. tina

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 24-10-03 23:02

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> i den anden ende af Århus, nemlig i Mårslet (ved Århus S - Hinnerup
> ligger ved Århus N - så ja, jeg kører *ret* langt 6 dage om ugen for

Tjah, jeg cykler selv 10 km for at komme ud til min hest. Heldigvis står den
vest for Hobro, så jeg har oftest medvind hjemad. Meeen, hvor bliver
firehjulstrækkeren, det nedlagte landbrug og den store hesteflok mon af?
Synes det lader vente på sig.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 26-10-03 11:41

> [...]

Meeen, hvor bliver
> firehjulstrækkeren, det nedlagte landbrug og den store hesteflok mon af?

Der er fordele og ulemper ved alting, og tro mig det er ikke altid lutter
lagkage at være ejer af ovenstående -jeg har været der!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-10-03 08:29

Nina Svanholm wrote:

> "Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> Meeen, hvor bliver

Trond, det kommer garanteret lige pludseligt. Især hvis man virkeligt
gerne vil ;)

> Der er fordele og ulemper ved alting, og tro mig det er ikke altid lutter
> lagkage at være ejer af ovenstående -jeg har været der!

Heh, nej nogle gange virker det hele godt nok lidt simplere på forhånd.
Når man så har kastet sig ud i det, får man et mere nuanceret billede af
alting...

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Pia J

Dato : 26-10-03 12:12

> [...]
> vest for Hobro, så jeg har oftest medvind hjemad. Meeen, hvor bliver
> firehjulstrækkeren, det nedlagte landbrug og den store hesteflok mon af?

Nu dumper den slags jo ikke ned fra himlen af sig selv, vel?

Nogen gange kan man bare blive så utålmodig, når man ønsker sig noget. Jeg
mangler stadig krikkerne. Men resten er blevet opfyldt, så hvorfor ikke det
sidste?

:Pia

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 27-10-03 15:08

> [...]
> mangler stadig krikkerne. Men resten er blevet opfyldt, så hvorfor ikke

Det ville jo også være træls, hvis man ikke havde noget at drømme om. Men
jag KAN bare ikke forstå, hvorfor jeg altid skal have så dyre hobbies!? Ikke
nok med, at man skal have hest; nej, det skal selvfølgelig være en islænder!
Og oven i købet skal man også være viking! Det er utroligt så mange tusinde
kroner man kan hælde i sådan noget. Og bliver man nogensinde tilfreds?
Næppe! *G*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-10-03 23:00

Fra : Anet

Dato : 15-10-03 14:59

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg havde jo bestilt termoridebukser til min bedre halvdel hos
> [...]
ikke kunne levere den ønskede størrelse før end i uge 48.... Så er
vinteren jo godt i gang. Jeg mailede så og bad dem sende mine penge retur og
de var atter på min konto igen efter to dage. Ingen slinger i valsen der må
jeg sige. Så brugte jeg herefter Tanjas link (i ovenstående indlæg) og
bestilte termoridebukser hos http://rideudstyrslageret.dk og de havde den
ønskede størrelse. Så gik der 5 dage så modtog vi termoridebukserne med
posten. Stor var glæder hos gemalen da han prøvede dem og de passede fint.
Det var nemt, billigt og hurtigt og så er vi klar til vinterens kulde afsted
på ture med ismulerne.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-10-03 11:37

> [...]

Stor var glæder hos gemalen da han prøvede dem og de passede fint.
> Det var nemt, billigt og hurtigt og så er vi klar til vinterens kulde

Rigtig god fornøjelse
Jeg har en regel der siger at det først er koldt at ride en tur når man ikke
kan rynke på næsen -ellers ville man jo aldrig komme afsted hvis man
ikke kan stå imod en smugle kulde...........

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 16-10-03 13:57

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f8e77af$0$29375$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> kan rynke på næsen -ellers ville man jo aldrig komme afsted hvis man
> ikke kan stå imod en smugle kulde...........

*griner....*, kom i tanke om her i foråret lige da jeg havde fået min første
ismule, da red jeg en tur og så pludselig så væltede sne og slud bare ned
fra himlen af. Der blev rigtig åbnet for sluserne foroven. Nu var jeg jo
redet afsted så vi fortsatte jo. Vi mødte en del biler og folkene i bilerne
de kiggede på os som var vi ikke rigtig kloge. *smiler*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 17-10-03 09:34

> [...]

bilerne
> de kiggede på os som var vi ikke rigtig kloge. *smiler*

Hehe, ja jeg er også sikker på at de fleste synes man er lidt småskør når
man frivilligt og med et smil på læben bevæger sig ud i det Danske vejr
Min gamle Fjordfjums havde jo den vane med at hvis det begyndte at regne,
sne eller hagle, ja så vendte man enden mod vinden og blev stående til det
var overstået -hun rokkede sig ikke en tomme! Du kan tro at folk gloede når
de kom kørende og der stod en Fjorhest helt stille og en lille rytter
rystende af kulde helt sammen krøbet på ryggen af den

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 17-10-03 12:02

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f8fac46$0$45353$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

> de kom kørende og der stod en Fjorhest helt stille og en lille rytter
> rystende af kulde helt sammen krøbet på ryggen af den

He, he, jeg elsker dem (fjordhestene) mere og mere

Rigtig god weekend.

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 17-10-03 13:03

> [...]
>
> Hehe, ja jeg er også sikker på at de fleste synes man er lidt småskør når
> man frivilligt og med et smil på læben bevæger sig ud i det Danske vejr

Ja, tit så er det jo bare det at tage sig sammen "på med vanten" og komme ud
i "Kong vinter" og så er det jo som regel altid en dejlig tur man får
alligevel. Man nyder ihvertilfælde brændeovnsvarmen i stuen meget bagefter
og en varm kop cacao er heller ikke af vejen.

> [...]
> de kom kørende og der stod en Fjorhest helt stille og en lille rytter
> rystende af kulde helt sammen krøbet på ryggen af den

Åh, jeg kan næsten se den stædig hest stå der og en rytter der ønsker sig
hjem i varmen *smiler*.

--
~ Hilsen
Annette ~