Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankkonto i Frankrig?
Fra : Mogens K

Dato : 05-10-03 20:38

Kan jeg etablere en bankkonto i Frankrig uden videre?
Jeg skal nemlig afsted på ferie til Frankrig på fredag og ville i så
fald få det gjort i dén sammenhæng.

Konto'en skal bruges ifm. erhvervelse af et elektronisk pas a la
BroBizz til motorvejene, hvilket man kun kan, hvis man er i besiddelse
af en fransk bankkonto. Med "chippen i hånden" kører man jo lige
udenom alle betalingsstedernes kø

/Mogens

Fra : Mogens K

Dato : 05-10-03 20:51

On Sun, 05 Oct 2003 21:38:26 +0200, Mogens K
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Kan jeg etablere en bankkonto i Frankrig uden videre?

1) Jeg bliver boende i DK
2) Pasdokumentation nok?
3) Andre ting?

/Mogens

Fra : Sten Schou

Dato : 05-10-03 22:17

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Jeg bliver boende i DK
> 2) Pasdokumentation nok?
> 3) Andre ting?

Hør evt. i din egen bank....

Hilsen Sten

Fra : Anders [8000]

Dato : 14-10-03 20:47

> Hør evt. i din egen bank....

Hvilket de SELFØLGELIG ikke ved noget om. Er jo et helt andet banksystem.

Fra : Britt Malka

Dato : 14-10-03 23:53

On Tue, 14 Oct 2003 21:46:59 +0200, "Anders [8000]"
<vipberg@hotmail.com> wrote:

>Hvilket de SELFØLGELIG ikke ved noget om. Er jo et helt andet banksystem.

I sin tid spurgte jeg Unibank, som vidste en hel del. Alle banker gør
det dog nok ikke, og det kommer vel også an på bankmedarbejderens
dygtighed.
--
Britt Malka
Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Carsten

Dato : 06-10-03 08:39

> [...]
> BroBizz til motorvejene, hvilket man kun kan, hvis man er i besiddelse
> af en fransk bankkonto. Med "chippen i hånden" kører man jo lige

Det tror jeg ikke du kan!

For at få sådan en "BroBizz" så er det imod at de kan hæve direkte fra
banken, en form for kredit og før en Fransk bank vil give "kredit" så skal
du nok have bopæl i Frankrig.

Hvis der ikke er penge nok på kontoen så får du overtræk, så skal de have
bøvl med at hente penge fra dig i Danmark.

Carsten

Fra : Britt Malka

Dato : 06-10-03 18:03

On Sun, 05 Oct 2003 21:38:26 +0200, Mogens K
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Kan jeg etablere en bankkonto i Frankrig uden videre?

Nej.

Du skal - som der ganske rigtigt gættes på af en anden skribent - have
en adresse i Frankrig. Du behøver ikke nødvendigvis at bo der hele
året, men du skal kunne komme med regninger, som beviser, at du enten
bor på adressen eller ejer den. Sådanne regninger er strøm, telefon
m.m., og dit navn skal stå på regningen.

Når det så er sagt, så mener jeg, at Unibanks erhvervsafdeling kan
være behjælpelig med oprettelse af en firmakonto i Frankrig - mod
vederlag, selvfølgelig, og det er ikke billigt, så for en ferierejses
skyld kan det ikke betale sig.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-10-03 18:16

On Mon, 06 Oct 2003 17:03:09 GMT, foxi@foxladi.com (Britt Malka)
wrote:

>Nej.
>Du skal - som der ganske rigtigt gættes på af en anden skribent - have
>en adresse i Frankrig.

Min bank siger, at det ikke er noget problem. De opretter også gerne
for en franskmand, der er på besøg i DK.

>Når det så er sagt, så mener jeg, at Unibanks erhvervsafdeling kan
>være behjælpelig med oprettelse af en firmakonto i Frankrig - mod
>vederlag, selvfølgelig,

Jep - jeg kan godt få min bank til at gøre det for mig, men nu vil jeg
lige prøve selv først :)

>og det er ikke billigt, så for en ferierejses skyld kan det ikke betale sig.

Nu rejser jeg ret meget dernede og ville derfor kunne udnytte systemet
noget mere end en gennemsnitsforbruger.

Jeg har iøvrigt aldrig oplevet kø ved de automatiske anlæg (kva de
"manuelle"), hvilket er en god grund for mig til at erhverve mig en
"Bizz".

/Mogens

Fra : Britt Malka

Dato : 06-10-03 20:34

On Mon, 06 Oct 2003 19:16:26 +0200, Mogens Knudsen

>Min bank siger, at det ikke er noget problem. De opretter også gerne
>for en franskmand, der er på besøg i DK.

Nåhå, og din bank bor i Frankrig ligesom jeg gør?

>Jep - jeg kan godt få min bank til at gøre det for mig, men nu vil jeg
>lige prøve selv først :)

Ja, det kan jeg godt forstå.

>Jeg har iøvrigt aldrig oplevet kø ved de automatiske anlæg (kva de
>"manuelle"), hvilket er en god grund for mig til at erhverve mig en
>"Bizz".

Vi bruger ikke motorvejene så ofte, og når vi gør, så er det uden for
de store trafikdage, så vi har ikke selv haft problemet, men det skal
nok passe, at det er en smart fidus, hvis man kommer der i højsæsonen.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-10-03 21:15

On Mon, 06 Oct 2003 19:33:40 GMT, foxi@foxladi.com (Britt Malka)
wrote:

>Nåhå, og din bank bor i Frankrig ligesom jeg gør?

Hehe - så skal jeg jo passe lidt på. Hvilken bank har du?
Jeg havde tænkt på "Den gule løve..."

>Ja, det kan jeg godt forstå.

Jeg er selvstændig og kunne få det fikset gennem erhvervsafdelingen,
som du nævner, men da jeg alligevel kommer til landet om kort, skal
"dét" lige afprøves først

>Vi bruger ikke motorvejene så ofte, og når vi gør, så er det uden for
>de store trafikdage, så vi har ikke selv haft problemet, men det skal
>nok passe, at det er en smart fidus, hvis man kommer der i højsæsonen.

Jep.

/Mogens

Fra : Britt Malka

Dato : 08-10-03 19:35

Hej Mogens

On Mon, 06 Oct 2003 22:15:06 +0200, Mogens Knudsen

>Hehe - så skal jeg jo passe lidt på. Hvilken bank har du?
>Jeg havde tænkt på "Den gule løve..."

ING? Den har vi som opsparingsbank. De forærer penge væk. Fin bank

Du skal for alt i verden ikke bruge Banque AGF, som fik uventet stor
succes, da den startede, og derfor ansatte alt, hvad der så meget som
kunne sætte et kryds på ansættelseskontrakten. Servicen og deres
fagkundskab er selvfølgelig derefter.

Crédit Agricole er ikke til at stole på, og de laver mange fejl.

Vi har gode erfaringer med Société Générale, men desværre kan den
slags jo skifte, hvis der kommer en ny ledelse.

>Jeg er selvstændig og kunne få det fikset gennem erhvervsafdelingen,
>som du nævner, men da jeg alligevel kommer til landet om kort, skal
>"dét" lige afprøves først

Ja, prøv, og hav godt med papirer med, så ved man aldrig. Vi var godt
nok også et firma, dengang vi selv prøvede, og der kunne banken ikke
hjælpe os. Heller ikke selv om vi sagde, at vi snart skulle flytte
hertil.

Fra en kollega, der boede i Sydfrankrig, ved jeg, at han blot behøvede
at have papirne og el-regninger m.v. for den lejlighed, han havde købt
der, før han flyttede til Frankrig.

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 09-10-03 23:40

Mogens K wrote:

> Kan jeg etablere en bankkonto i Frankrig uden videre?
> Jeg skal nemlig afsted på ferie til Frankrig på fredag og ville i så
> fald få det gjort i dén sammenhæng.
Hejsa

På en ferie i Australien oprettede jeg en konto i en lokal bank uden
problemer, jeg fik endda et hævekort. Det var ikke nødvendigt at have fast
bopæl i landet. Det sparede mig for en masse gebyrer på mit visakort og jeg
fik en ret god rente.
Prøv at gå ind i en bank når du kommer derned. De vil sikkert kunne hjælpe
dig.

T2K

Fra : Svenne

Dato : 15-10-03 17:21

> [...]
>
> Kan jeg etablere en bankkonto i Frankrig uden videre?
> Jeg skal nemlig afsted på ferie til Frankrig på fredag og ville i så

Ja det kan du sagtens. Du skal bare lyve og sige at du er ved at flytte til
Frankrig eller sådan noget.

Jeg gjorde det selv da jeg var i Frankrig på ferie, og har iøvrigt stadigvæk
min konto (samt én i Holland også).

Fra : Britt Malka

Dato : 15-10-03 19:45

On Wed, 15 Oct 2003 18:21:04 +0200, "Svenne" <sorry@nulmail.sudan>
wrote:

> [...]
>Frankrig eller sådan noget.
>
>Jeg gjorde det selv da jeg var i Frankrig på ferie, og har iøvrigt stadigvæk

I så fald skal du nok oplyse, hvilken bank du er sluppet af sted med
det i, for de normale krav er:

* regning fra EDF (elselskab)
* regning fra France Télécom (telefonregning)
* carte d'identité eller carte de sejour (enten identitetskort- fransk
statsborgerskab - eller opholdstilladelse)
* lønsedler

Disse papirer, som alle skal bære korrekt navn og adresse, er vi
blevet bedt om i samtlige banker, hvor vi har eller har haft konto:

BNP, Caisse d'Epargne, Crédit Agricole, Banque AGF, Société Générale
og Banque EGG, hvor vi dog fortrød og ikke oprettede konto alligevel.