Problemer med tclientsocket og telnet serv~
Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-10-03 19:36

Hej NG.

Jeg skal lave et program i Delphi, der kan snakke sammen med en telnet
server og til det formål bruger jeg en TClientSocket.

Jeg har ingen problemer med at forbinde og snakke med serveren når jeg
bruger telnet programmet i Windows, men når jeg gør det via. delphi, sker
der følgende:

1) TClientSocket bliver forbundet til serveren
2) Serveren sender en velkomst besked og mit program modtager og viser den
3) Jeg prøver at skrive en kommando til serveren, som sendes med linjen:

clientsocket1.Socket.SendText( edit1.text + #13 );

4) Jeg får ingen fejl men heller ikke noget svar fra serveren på min
kommando

Jeg har selvfølgelig prøvet kommandoen af i telnet og har ikke haft
problemer der.

Det er ligesom jeg mangler et eller andet ... kan nogen hjælpe?

Klaus.

Fra : Harald

Dato : 05-10-03 19:44

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer der.
>
> Det er ligesom jeg mangler et eller andet ... kan nogen hjælpe?

Har du prøvet at sende en #10 også efter #13 dvs.
clientsocket1.Socket.SendText( edit1.text + #13#10 );

/HK

Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-10-03 21:04

> Har du prøvet at sende en #10 også efter #13 dvs.
> clientsocket1.Socket.SendText( edit1.text + #13#10 );

Ja og det var det der løste mit problem. Jeg prøvede at slette besked fra
nyhedsgruppen men har tilsyneladende ikke virket

Men tak for dit svar alligevel.