Ny med Visual C++!
Fra : Heureka

Dato : 05-10-03 16:59

Hejsa,

Jeg har lige fået installeret MS visual studio og kan ikke få lavet et
projekt hvor jeg kan teste nogle basale funktionaliter så som "cout". Sidst
jeg kiggede på C++ var med en Borland compiler (for godt 4 år siden :( ) og
der var det noget nemmere at få lov til at skrive tekst i et vindue på
skærmen.

Nogen som kan vejlede mig i hvilket project jeg skal oprette:

Mulighederne er:
ATL project
ATL server project
ATL server web service
makefile project
managed c++ appl.
managed c++ class library
managed c++ web service
mfc activex control
mfc application
mfc dll
win32 project

Kan ikke forstå det skal være så sk... svært!

Thomas

Fra : Heureka

Dato : 05-10-03 17:24

jeg bruger forøvrigt MS visual studio dot-net version 7.0!

Jeg kan se jeg mangler "w32 console project" blandt mulighederne for
projekter!

Thomas :)

Fra : Jonas Meyer

Dato : 05-10-03 18:46

Win32 - Så kan du som option vælge om det
skal være en win32 app eller en console app.

Jonas

Fra : Heureka

Dato : 05-10-03 18:55

jeg kan desværre ikke vælge console w32 under projektvalg!!!

Når jeg vælger W32 application project kan jeg kompilere. Ved eksekvering
åbner den som
som ønsket et vindue, men jeg kan ikke cout'e her - oistream.h er
inkluderet!

Er der nogen som evt. kan sende mig et projekt som virker??

Thomas :)

Fra : Heureka

Dato : 05-10-03 18:58

Hehe,

Nu virker det! jeg havde faktisk mulighed for at vælge hvilken type w32
projekt jeg ville ha'!

Tusinde tak for hjælpen derude:)

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-10-03 18:45

Heureka wrote:
> jeg bruger forøvrigt MS visual studio dot-net version 7.0!
>
> Jeg kan se jeg mangler "w32 console project" blandt mulighederne for
> projekter!

Hvis det er basale ting som cout du vil lave, skal du lave en konsol
applikation, det gør du netop ved at vælge "w32 console project".

/b