Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Når (hvis) jeg vinder i Lotto
Fra : Popeye

Dato : 05-10-03 15:57

På lørdag er der 22 millioner i 1 præmie i Lotto. Hvis man nu var så heldig
at vinde de 22 millioner, så kunne man måske blive i gave humør. Hvis jeg så
ville give en million til hver af mine brødre, hvordan undgår man så, at
skattefar kommer og tager det meste i en eller anden form for skat?

Der er jo nogle regler om hvor meget man må give i gave hver år.

Forslag der holder sig nogenlunde på den rigtige side af loven modtages
gerne.

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : alexbo

Dato : 05-10-03 16:11

"Popeye" <>

> Der er jo nogle regler om hvor meget man må give i gave hver år.
Omkring 50.000 kr børn forældre, jeg kan ikke huske om det gælder søskende.

> Forslag der holder sig nogenlunde på den rigtige side af loven modtages
> gerne.

Dele gevinsten i forhold til hvor stor andel af lottoklubben de forskellige
har.
Du bestyrer en lottoklub hvor dine brødre har betalt 10%, så skal de også
have 10% af gevinsten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-10-03 19:02

alexbo wrote:
> "Popeye" <>

> Omkring 50.000 kr børn forældre, jeg kan ikke huske om det gælder
> søskende.

Det er egentlig sindssygt at man ikke kan forære penge (som man selv har
tjent og allerede /har/ betalt skat af en gang før) væk uden at de skal
beskattes.. Hvad er grunden til dette?

Hvis vi ser bort fra de gode forslag der allerede er kommet, kunne man så
ikke forestille sig at man havde oprettet flere bankkontoer til sig selv,
f.eks. en med 1 million kroner på, og at man blot udlånte det ene kort til
sin bror ? Ville det være ulovligt?

Mvh Anders Houmark

Fra : SE

Dato : 05-10-03 19:11

> [...]
> f.eks. en med 1 million kroner på, og at man blot udlånte det ene kort til

Det er i strid med loven om betalingskort. Ikke at udlåne det ene kort, men
at oplyse koden til andre - og jeg går ikke ud fra at du vil udlåne kortet
uden at oplyse koden.

Meeeennnnn...... Det er vel først i tilfælde af misbrug at du har et
problem. Min mand og jeg låner da tit hinandens hævekort og vi har da også
koderne til hinandens netbank.

Hvad banken ikke ved i det tilfælde har de vel ikke ondt af.

Jeg kan heller ikke helt fatte den der med gaveafgift. Hvis gamle fru Hansen
har 100.000 liggende hjemme i madrassen og har lyst til at forære dem til en
eller anden, så holder begge parter da bare deres mund og så er den potte
ude, i stedet for at rode skattevæsnet og andre instanser ind i det.

Held og Lotto

/se

Fra : alexbo

Dato : 05-10-03 19:58

"Anders Houmark" skrev
> Hvad er grunden til dette?

Det er for at undgå at du forærer maleren nogle penge, og så bliver han så
glad, at han maler dit hus.

mvh
Alex Christensen

Fra : anders majland

Dato : 05-10-03 16:15

> På lørdag er der 22 millioner i 1 præmie i Lotto.
> Forslag der holder sig nogenlunde på den rigtige side af loven
modtages
> gerne.

I kunne jo altid efterfølgende sige at i har spillet fælles og at hver
af dine brøde havde en andel på 1/22. (for at give dem en million ud af
22.

/A

Fra : BN

Dato : 05-10-03 23:44

anders majland <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:blpcs9$12t$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> I kunne jo altid efterfølgende sige at i har spillet fælles og at hver
> af dine brøde havde en andel på 1/22. (for at give dem en million ud af

Er der ikke faldet dom i en lignende sag, hvor en tispklub havde vundet. men
da den ikke er registeret, var det kun den person der hævede pengene, der
kunne få dem. Altså de andre medlemmer måtte 'nøjes' med det de kunne få
uden at skattefar nappede sin del, over de 60.000 kr.

BR BN

Fra : Du.nk.

Dato : 06-10-03 06:22

"BN" <brn@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne få dem. Altså de andre medlemmer måtte 'nøjes' med det de kunne få
> uden at skattefar nappede sin del, over de 60.000 kr.

Jo men her var situationen den, at formanden gjorde krav på pengene - de
andre kunne ikke dokumentere deres krav.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Du.nk.

Dato : 05-10-03 20:14

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Der er jo nogle regler om hvor meget man må give i gave hver år.
>
> Forslag der holder sig nogenlunde på den rigtige side af loven modtages

Det er slet ikke noget praktisk problem. Tipstjenesten vil spørge dig,
hvordan du ønsker beløbet udbetalt. Dertil svarer du blot
1 mio. til a
1 mio. til b
etc
og resten til mig på hver sin check.

Skattevæsenet vil aldrig vide om dine brødre har vundet pengene direkte og
Tipstjenesten vil da ikke oplyse om det.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Gebbe

Dato : 05-10-03 20:20

"Du.nk." <09125VAK5@iname.com> skrev i en meddelelse

Så kan I lave fotokopier som ham Reno Milo har gjort og trække fra i så mange selskaber
som muligt

Sidst jeg var på kursus og betalte taxa'en og fik en kvittering, ville alle de andre der
var med i minibussen have en kopi så
de allesammen kunne trække det fra i deres rejseregnskab

Fra : anders majland

Dato : 06-10-03 09:18

> Det er slet ikke noget praktisk problem. Tipstjenesten vil spørge dig,
> hvordan du ønsker beløbet udbetalt. Dertil svarer du blot
> [...]

Det håber jeg at få nærmere kendskab til den dag ....

Fra : Martin

Dato : 06-10-03 08:09

Hej

Du kan give dine brødre den størst mulige gave, ca. 50.000 kr., skattefrit.

Herefter udsteder du et gældsbrev til hver af dine brødre på 950.000 kr.
Dine brødre "afdrager" så på gældsbrevet med ca. 50.000 kr. hvert år => den
skattefri gave. Efter 19 år har de fået 1 mio kr., men de har haft pengene i
hånden fra dag 1 og ikke mærket forskel (fordelen for dig er, at når du har
brugt dine mange millioner, så beder du bare om afdrag fra dine brødre )

Mvh. Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-03 08:13

Martin wrote:

> Herefter udsteder du et gældsbrev til hver af dine brødre på 950.000 kr.
> Dine brødre "afdrager" så på gældsbrevet med ca. 50.000 kr. hvert år => den
> skattefri gave.

Og hvis han dør om et år?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-10-03 17:20

Martin wrote:

> Du kan give dine brødre den størst mulige gave, ca. 50.000 kr., skattefrit.

Du kan ikke give søskende afgiftsfrie gaver..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-10-03 14:43

On Mon, 06 Oct 2003 18:20:14 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Du kan ikke give søskende afgiftsfrie gaver..

Det må jeg prøve at forklare dem til deres næste fødselsdag ...

--
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-03 15:04

Kim Jensen wrote:

> Det må jeg prøve at forklare dem til deres næste fødselsdag ...

Bemærk, at hvis I bor sammen eller har boet sammen inden for de seneste
to år, kan du ikke bruge den undskyldning - så er gaven skattefri.

Læs nærmere på:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=163646&ov_id=200265&i=2&top=133793&action=vis#i163646

Samme link i kort form, ifald ovenstående ikke er klikbart:
http://shor.ter.dk/652788852

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 06-10-03 14:22

On Sun, 5 Oct 2003 16:57:01 +0200, "Popeye"
<popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>ville give en million til hver af mine brødre, hvordan undgår man så, at
>skattefar kommer og tager det meste i en eller anden form for skat?

Ren illusion...det er ikke dig, men mig der vinder, og jeg har ingen
brødre...:)

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne samt.invalid hvis du mailer direkte)