3-d kort
Fra : Sus@nne

Dato : 05-10-03 11:46

Hej

Jeg har lyst til at komme i gang med at lave 3d kort, men kan ikke finde
nogle sider hvor man kan læse om hvordan man bærer sig ad..
Kan nogen hjælpe ?
På forhånd tak for hjælpen

hilsen
Susanne

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 05-10-03 15:27

Sun, 5 Oct 2003 12:45:48 +0200, skrev "Sus@nne" <jensens@tdcadsl.dk> i
dk.fritid:

>Jeg har lyst til at komme i gang med at lave 3d kort, men kan ikke finde
>nogle sider hvor man kan læse om hvordan man bærer sig ad..

Hej Susanne

Man kan lave 3D kort på flere forskellige måder.

Det nemmeste er at købe færdige 3D motiveark (dem man kalder "trin for
trin", hvor du bare skal klippe alle delene ud - motiverne er
lavet., så der kun er de dele med du skal bruge)
Du kan købe materialerne i de fleste hobbybutikker eller også kan du
handle på nettet, f.eks. hos www.birgitteshobby.dk.
Ellers kan du bruge 3 eller 5 ens motiver, hvor du så klippe færre og
færre dele ud lag efter lag.
Det er helt op til dig selv, hvor mange lag kortet skal have.

Du skal starte med det "rigtige" motiv nederst, dernæst sætter du
dobbelt klæbendede skum puder/ skumtape på de steder der passer til
det næste lag og sætter dette ovenpå. Skumtape/-puder fås i flere
tykkelser, men de må ikke være for tykke, for så bliver kortet til
sidst bare alt for tykt. Det er helt op til dig selv, hvor mange lag
kortet skal have.
På Stenboden's (hobbygrossist) kan du også finde et par instruktioner:
http://www.stenboden.dk/dyn_inspiration.asp?id=68
http://www.stenboden.dk/dyn_inspiration.asp?id=87

Du kan finde masser af inspiration på nettet til 3D-kort, f.eks.:
http://www.jmhobby.dk/Inspiration%20kort.htm
http://www.hobbysiden.k-nettet.dk/main/photos.asp?wid=3609

Sidst - men ikke mindst - kan du melde dig til en mailingliste,
hvor der diskuteres hjemmelavede kort i alle afskygninger (inkl.
3D-kort) - jeg er bl.a. selv medlem af disse to:

mvh Gitte / www.gydda.dk

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk