Stangmål
Fra : JD

Dato : 05-10-03 11:36

Hej Ng

Hvordan måler man en hunds stangmål?
Grunden til spørgsmålet er, at en kammerat har fået ny lejlighed,
hvor man gerne må have hund, men kun hvis hundens stangmål ikke er mere end
40 cm!!

Mvh
Jakob

Fra : Martin Sanders

Dato : 05-10-03 11:38

I dette tilfælde er det vist en regel at en hund aldrig kan måle over 39,5
cm LOL

Fra : JD

Dato : 05-10-03 12:15

?????????

Fra : Jytte

Dato : 05-10-03 12:20

JD wrote:
> ?????????

Det er fra jorden og til det højeste punkt over ryggen ved skulderen i lige
linie.
Det er svært at forklare, håber du forstår det.

Jytte

> "Martin Sanders" <hoensemand@mail.dk> skrev i en meddelelse

>>> Jakob

Fra : Leyna

Dato : 05-10-03 22:57

On Sun, 5 Oct 2003 12:38:13 +0200, "Martin Sanders"
<hoensemand@mail.dk> wrote:

>I dette tilfælde er det vist en regel at en hund aldrig kan måle over 39,5
>cm LOL

Gider du lige forklare den, for jeg fatter den altså ikke...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mari

Dato : 05-10-03 20:32

"JD" <xtraxtra@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
>
> Hvordan måler man en hunds stangmål?

Stil den tæt op af en væg.
Læg en lineal vandret hen over skulderkloglen,
lige over linien frac albue til skulder.

Sæt et punkt på væggen, og mål hvor højt oppe
punktet blev sat.

Eller......... lav en firkantet bøjle, som har 40 cm. lange
ben. Er der frihøjde under bøjlens overligger - når begge
bøjleben står på underlaget og bøjlebenene rammer albuerne
i begge sider - så er hunden mindre en d 40 ca.

Væg så også en race - hvor standarden foreskriver en højde under 40 cm.
Det vil kunne anvendes i tilfælde af ansøgning om dispensation,
at den desværre udviklede sig mere end foreskrevet.

/Mari

Fra : x Vuf x

Dato : 06-10-03 13:20

Sun, 5 Oct 2003 12:35:46 +0200, JD wrote:

>Hvordan måler man en hunds stangmål?

Her menes skulderhøjde. Det er jo egentligt også dét,
der måles ved heste, når der måles stangmål.
Altså ned langs hundens forben mens den står op.
---------------
/---\ ^
/ \ |
| | |

Forestil dig at dette er en bog eller lineal holdt
hen over hunden ved skulderbledene og målet tages
så med tommestok fra bog til gulv.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk

Se de små nye papillon-babyer. De trives og vokser godt.
http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : JD

Dato : 06-10-03 17:13

Ok, jeg har fattet det nu Tak for hjælpen.
Hvad er iøvrigt jeres mening om, at udlejere laver sådanne betingelser?
Og må udlejer overhovedet lave sådanne regler? Troede egenligt at en hund
var en hund!!

Mvh
Jakob

Fra : Raptor

Dato : 06-10-03 18:02

> [...]
> Hvad er iøvrigt jeres mening om, at udlejere laver sådanne betingelser?
> Og må udlejer overhovedet lave sådanne regler? Troede egenligt at en hund

jeg synes selvfølgelig det er forkert, men det er trods alt bedre end INGEN
hund.

jeg kan huske da jeg fik Tjavs = (schæfer x berner sennen x retriever),
kravet for at få hund var at den ikke måtte blive større end en kat, men nu
har katte jo forskellig størrelse
og en løve er jo også en slags kat,
jeg var så heldig, at han godt kunne se lidt morsomt i dette, så jeg fik lov
at beholde ham/blive boende. jeg pressede også udlejer meget, især før jeg
fik tjavs ( glemte at nævne blandingen). specielt fordi han havde givet
overboen lov til at have en dobberman, der iøvrigt hylede og gøede det meste
af tiden, den kunne åbenbart ikke være alene hjemme, hvad den var det meste
af tiden

nå men det kunne være gået galt, men.. så var jeg flyttet, for har man sagt
A..

Jeg er ret sikker på at de godt må sætte begrænsninger på, og det tror jeg
man skal være glad for, for ellers er jeg bange for at alternativet ville
være totalforbud.

grunde til at man sætter max str. på hunden kan være at der bor ældre
mennesker, udlejer er måske bange for at "Brian's" store schæfer/fila kryds
skulle skræmme/æde gamle fru Jensen og hendes silkepuddel (ok ovdrevet men..
overdrivelse i ved nok)

og efter hvad jeg kan se går det desværre nok også i den retning, tag nu
f.eks. det boligselskab jeg bor i, som nok er det mest hundevenlige her i
byen, og som har flere afdelinger i byen, de har een afd. hvor man må have
hund, derudover er der kun een afd. i et andet selskab hvor det er tilladt
med hund.

her er jeg også bange, at det bliver forbudt, da nogen hundeejere ikke kan
finde ud af at samle op efter vuffen

/Brian C

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 18:31

> [...]
>med hund.
>
>her er jeg også bange, at det bliver forbudt, da nogen hundeejere ikke kan

,,,,selv om det bliver forbudt så vil det jo ikke gælde for dem der
har hund i forvejen,"men det ved du måske i forvejen" du har din
lejlighed på de betingelser du fik den på da du flyttede ind i
starten, det kan ingen lave om på. Ellers kan de jo bare få lov til at
betale en advokat for at forklare dem det, men hvis man går sådan
noget igennem som lejer skal man nok sørge for at betale husleje til
tiden fremover ellers ryger man nok ud der

der er altid nogle bitre mennesker uden liv der vil forbyde et eller
andet

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Raptor

Dato : 06-10-03 19:21

> [...]
> har hund i forvejen,"men det ved du måske i forvejen" du har din
> lejlighed på de betingelser du fik den på da du flyttede ind i

det ved jeg skam godt meen vuffer lever jo ikke evigt, og så vil det jo være
trist at man ikke kan få en ny fordi så'n nogen... osv. osv. ikke kan finde
ud af det

Ellers kan de jo bare få lov til at
> betale en advokat for at forklare dem det, men hvis man går sådan
> noget igennem som lejer skal man nok sørge for at betale husleje til
> tiden fremover ellers ryger man nok ud der

og hvis man bor til leje ved en privat udlejer, kunne det også være man
skulle begynde at kigge sig lidt om efter en anden bopæl, for med det
kendskab jeg har til den gruppe af udlejere (uden at skære alle over en kam)
så er en del af dem nogle rigtig dårlige tabere,
der kan finde på en masse "sjove" ting for at chikanere folk, eller få dem
verfet ud.

> der er altid nogle bitre mennesker uden liv der vil forbyde et eller
> andet

ja desværre, de må ha' haft en dårlig barndom

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund

ja så må den her glæde dig
vi må godt holde hund, men IKKE kat, det er strengt verboten

/Brian C

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 19:58

On Mon, 6 Oct 2003 20:20:37 +0200, "Raptor" <Bcon_8@hotmail.dkslet>
wrotd:

>det ved jeg skam godt meen vuffer lever jo ikke evigt, og så vil det jo være
>trist at man ikke kan få en ny fordi så'n nogen... osv. osv. ikke kan finde
>ud af det

,jammen tænk nu hvis du allerede "nu" laver en "kontrakt" om
fremtidigt køb af en racehund af specialle racehunde af en af dine
venner/familie "hunden" der ikke helt er født endnu "alt efter hvor
gammel din hund er selvfølgelig" og hvis du har købt den kan ingen jo
forbyde dig at eje den, og den endelige kontrakt skal jo først vises
den dagnår/hvis du kommer i retten, det gælder bare om at være
opfindsom hvis du altså har tænkt dig at bo hvor du bor nu i så
lang tid. Desuden tror jeg ikke at det kan være forbudt at passe en
hund, og hvor tidt den så bliver passet er jo ens egen sag.

> [...]
>så er en del af dem nogle rigtig dårlige tabere,
>der kan finde på en masse "sjove" ting for at chikanere folk, eller få dem

,ja dem har jeg også hørt om og hvis man så ikke har de "rigtige"
venner der kan hjælpe, så er der vist ikke meget at gøre imod sådan
nogle

>ja desværre, de må ha' haft en dårlig barndom

>ja så må den her glæde dig
>vi må godt holde hund, men IKKE kat, det er strengt verboten
>
>/Brian C

,,,,,det lyder som en fornuftig bestyrelse i har

Fra : Raptor

Dato : 06-10-03 20:16

> ,,,,,det lyder som en fornuftig bestyrelse i har

hvis jeg nu kalder dem hundemad... levende foder
du sagde jo det gælder om at være opfindsom ikk?

og min hund kan utrolig godt lide katte, i sær deres mad
og så er kattene Altid våde i nakken, efter at han har snadsket dem

/Brian C.