Så får vi hund!!
Fra : pops2

Dato : 05-10-03 10:20

Hejsa!
Jeg ville bare dele min glæde med nogle jeg vidste ville glæde sig med
os!! Vi bliver de lykkelige ejere af en lille næsten hvid lab tæve (6
mdr) i næste weekend, så har jeg nemlig efterårsferien til at få hende
'afklimatiseret' inden der er hverdag igen!
Vi glæder som små børn! Vild jubel!! Hilsen Pernille
P.S. Er der nogen der kan anbefale et godt sted at træne hunde i Århus
Syd?

Fra : Mari

Dato : 05-10-03 10:38

"pops2" <pernille_kressel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi glæder som små børn! Vild jubel!! Hilsen Pernille
> P.S. Er der nogen der kan anbefale et godt sted at træne hunde i Århus

Tillykke med den lille.........
DCH er den klub jeg kan anbefale........ dels fordi der kommer
mange racer - og dels fordi der trænes året rundt.
Og så er det tilfældigvis også det billigste.

http://www.dch-danmark.dk/

/Mari

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-10-03 15:13

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange racer - og dels fordi der trænes året rundt.
> Og så er det tilfældigvis også det billigste.

Hej
Jeg kom vist til at sende privat, undskyld!
Men Labrador Retrievers fås i 3 farver: brun, sort og gul, sidstnævnte
findes i alle nuancer fra mørk gylden til næsten hvid, det hedder dog altid
gul.
Angående træning, så skal en Retriever da trænes i Dansk Retriever Klub:
www.region-oestjylland.dk
Hilsen Vibeke

---

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-10-03 15:16

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
altid
> gul.
> Angående træning, så skal en Retriever da trænes i Dansk Retriever Klub:

Ups, forkert adresse:
den rigtige er her:
www.drk-oestjylland.dk
Vibeke
> ---

---

Fra : mathilde

Dato : 05-10-03 10:37

"pops2" skrev d. 05-10-03 10:20 dette indlæg :
næsten hvid lab tæve

-hvordan kan en lab være hvid?
Er det manglende pigmentering? For så ikke for at være lyseslukker, men
så kan der være problemer med enten kun ensiddet hørelse, eller døvhed.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 12:07

> -hvordan kan en lab være hvid?
> Er det manglende pigmentering? For så ikke for at være lyseslukker, men
> så kan der være problemer med enten kun ensiddet hørelse, eller døvhed.

Der er efterhånden flere og flere opdrættere bla med Labrador og Golden
Retrievere som begynder at avle dem mere lyse/hvide.
Efterhånden ikke et fremmed syn :0)
Dejlige hunde med den hørelse de skal have, så de problemer tror jeg nu ikke
man skal regne med eller være bange for at de har.

Hilsen Betina

Fra : Søren Voigt

Dato : 11-10-03 12:53

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> Der er efterhånden flere og flere opdrættere bla med Labrador og Golden
> Retrievere som begynder at avle dem mere lyse/hvide.

Blandt Golden Retrievere ja. Men for Labrador mener jeg at din påstand er
forkert. Golden Retrievere er nu een gang pr. definition gule. Men Labrador
Retriever kan samme kuld indeholde flere farver altså både sort, gul og
brun. Dog således at avler man gul hanhund med gul tæve så får man kun gule
hvalpe, mens sort/sort sagtens kan give gule hvalpe (det bestemmes af
linjerne).

Gul/gul hvalpe vil have en tilbøjelighed til at blive særligt lyse. Det er
ualmindeligt at der avles gul/gul i to generationer i træk. De fleste
Labrador oprdættere forsøger at undgå den helt "hvide" Labrador.

Blandt Golden er det korrekt at der i nogle år har været en tilbøjelighed
til at hundene ikke kunne blive lyse nok. Dette er måske blevet lidt af et
modefænomen, men den klassiske gyldne Golden Retriever er fortsat
eftertragtet som jagthund.

Når meget lyse hunde ikke er i så høj kurs som jagthunde skyldes det
formentlig at de er meget synlige når de sidder i dækning på f.eks.andetræk
i skumringen. Personligt har jeg nu altid ment at den rigtige hund aldrig
har den forkerte farve!

Mvh
Søren Voigt

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 11-10-03 14:44

> Blandt Golden Retrievere ja. Men for Labrador mener jeg at din påstand er
> forkert.

Vi er nu engang forskellige og jeg mener nu at jeg har lidt ret :0)
Har kendskab til nogle par hvis Labradorer er hvide. Tro det eller ej.
De opdrættere de har fået hundene hos, var bevidst begyndt at avle hvalpene
mere hvide/lyse fordi der var begyndt at være efterspørgsel efter de hunde.
Så jeg synes ikke jeg er helt forkert på den *ss*

> [...]
>
> Gul/gul hvalpe vil have en tilbøjelighed til at blive særligt lyse. Det er
> ualmindeligt at der avles gul/gul i to generationer i træk.

Hvordan man sætter hundene sammen efter farve aner jeg ikke noget om, men
det gør du vist. Så fair nok :0)

De fleste
> Labrador oprdættere forsøger at undgå den helt "hvide" Labrador.

Selvfølgelig!
Men som du også selv giver udtryk for, så er der enkelte der viger fra
"idealet" og avler dem lysere/hvidere.

> Når meget lyse hunde ikke er i så høj kurs som jagthunde skyldes det
> formentlig at de er meget synlige når de sidder i dækning på
f.eks.andetræk
> i skumringen.

Er da også logisk nok *ss*

Personligt har jeg nu altid ment at den rigtige hund aldrig
> har den forkerte farve!

Enig!

Hilsen Betina

Fra : pops2

Dato : 05-10-03 13:46

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f7fe738$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> Er det manglende pigmentering? For så ikke for at være lyseslukker, men
> så kan der være problemer med enten kun ensiddet hørelse, eller døvhed.

Hejsa!
Hun er ikke hvid, kun næsten, hun er meget lys gul - så hun syner hvid (:

Fra : mathilde

Dato : 05-10-03 15:13

"pops2" skrev d. 05-10-03 13:46 dette indlæg :

> Hun er ikke hvid, kun næsten, hun er meget lys gul - så hun syner hvid
(:

OK, på den måde:))

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-03 07:05

"pops2" <pernille_kressel@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Vi glæder som små børn! Vild jubel!! Hilsen Pernille
> P.S. Er der nogen der kan anbefale et godt sted at træne hunde i Århus

Når talen falder på labrador er der efter min mening kun Dansk Retreiver
Klub, ring til Jamie Lauritsen fra Region Østjylland
http://www.drk-oestjylland.dk/ se hans telefonnummer under "Introduktion"-
"Regionen".

De har gode hvalpe- og lydighedshold.

--