Migræne
Fra : Helle

Dato : 05-10-03 08:47

Hvorfor får man migræne? er der nogen her inde der har grunde måde at slippe
af med denne hæslige sygdom?
Jeg lider af migræne som betyder at når jeg får disse anfald, så mister jeg
synet på det ene eller begge øjne, hamrende ondt i hovedet og i øjnene. Jeg
mister følelsen i læberne og en del af ansigten samt følelsen forsvinder i
den ene eller begge arme og ud i fingrerne. Virkelig ulækkert. Ude udover
dette får en hæslige kvalme og føler jeg skal besvime. Udover dette får jeg
problemer med at snakke.
Jeg har været ved lægevægten i går som bare konstaterede at det nok var
migræne da jeg jo har haft det før. Han målte mit blodtryk og blodsukker som
normalt og målte at jeg hverken er gravid eller har blærebetændelse.
Jeg fik besked på at spise en Migea og to Panol og så gå iseng.
Jeg har sovet fra kl. 23-9.30 og er netop vågnet men har stadig ondt i
hovedet - dog ikke ligeså slemt som da jeg gik i seng. Det er i venstre øje
og venstre del af hovedet.

Har I nogen gode måder at komme af med denne grimme sygdom på? heldigvis er
det ikke så tit jeg får disse anfald, men når jeg får dem, rammer de mig
virkelig hårdt og slemt.

Når jeg får disse anfald skal jeg sove i et mørkt og køligt rum for at falde
mest muligt til ro.

Mvh Helle
__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-10-03 20:56

Hej Helle.
Jeg har det nøjagtigt som du, når jeg får migræneanfald, så jeg håber også
at der kommer en med en kur

VH
Padmé

Fra : Helle

Dato : 06-10-03 12:50

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> Hej Helle.
> Jeg har det nøjagtigt som du, når jeg får migræneanfald, så jeg håber også
> [...]

Ja for det er virkelig et helvede og jeg ønsker det ikke for min værste
fjende. Jeg føler virkelig jeg skal dø når det står på.
Hvad får du af medicin? hvor tit får du anfald?
Kan du passe arbejde/skole?

Mvh Helle

Fra : Padmé Amidala

Dato : 06-10-03 18:48

Jeg får ikke noget medicin som sådan, kun panodiler, som ikke hjælper.
Det eneste der hjælper er, at lægge sig under dynen med nedrullede
persienner og falde i søvn, ellers varer det i flere dage.
Anfaldene kommer ca. med 2-3 måneders interval og de dage, hvor jeg har
anfald kan jeg ikke passe min skole eller andre aftaler.
Hvordan med dig? Hvilken medicin får du?

VH
Padmé

Fra : Helle

Dato : 06-10-03 19:17

> [...]
> anfald kan jeg ikke passe min skole eller andre aftaler.
> Hvordan med dig? Hvilken medicin får du?

Jeg har ikke haft migræne så tit men de gange jeg har haft anfald er det
virkelig slemt. Og ja, køligt og totalt mørkt rum, ind under dynen og så
KOMPLET ro - det er godt. Jeg kan intet foretage mig under anfald - kan knap
gå på toilettet.
Jeg får Migea når der er anfald men jeg tror ikke de virker.

Mvh Helle

Fra : Ida Nielsen

Dato : 08-10-03 07:40

Jeg lider selv af migræne - og får imigran til at tage anfaldene. Men der ud
over har jeg været heldig og finde mine trikkers. Prøv at før en hovedpine
dagbog. Den består af følgende.
Sengetider / Stå op tider
Hvad du spiser ( Ikke mængden - men alle fødevare du indtager - også de
krydderier du putter i maden )
Hvordan vejret har været den dag. ( Regn - sne - solskin temperatur osv.)
Dit humør ( Glad - ked af det - gal osv.)
Jeg ved godt at den er meget mere udførlig end den du får af lægen. Men da
jeg brugte den fandt jeg ud af at jeg ikke kunne tåle gult farvestof, at jeg
fik anfald éfter at jeg har været meget ked af det eller gal. Og at de
perioder hvor jeg lever reglmæssigt ( Også op kl 6:30 i weekenden ÆV ) Der
har jeg færrest anfald. Det med reglmæssigheden anbefalder lægerne også.
I det hele taget så er jeg i en periode nu - hvor jeg laver en stor del af
vores mad helt fra bunden ( Bager brød, laver is osv) detter er ikke fordi
jeg fanatisk mht. økologi, men fordi jeg har opdaget at i perioder hvor jeg
ikke selv laver maden fra bunden af, der får jeg så mange tilsætnings
stoffer ( Det er kun min teori) at det på en eller anden måde hober sig op i
min krop. Så tager jeg en sådan en "kur".

Når men dette er kun mine oplevelser og erfaringer. Håber at i andre kan
bruge dem til noget

Mange hilsner

Ida

Fra : connie-toft

Dato : 07-10-03 20:58

Har i/du tænkt på at migræne kunne være physisk betinget???? Når man har
migræne, er det eneste man kan, putte sig ind under en tryg dyne, lukke alt
andet ude og sove fra det hele!
Jeg har selv lidt ret kraftig af anfald, ca 3-4 pr. måned. Nogle gange i 2-3
dage af gangen. Det er sgu ikke særlig sjovt!!!!
Selvfølgelig har jeg prøvet migrænemedicin, zoneterapi, akupunktur,
naturmedicn, kloge koner/mænd, osv. Alt dette kun for at betale en masse
penge lige ud af vinduet!
Så fik jeg et råd af en ven, som er terapeaut. Få ryddet lidt op i din
"rygsæk", så vil dine anfald forsvinde. Ja ja, tænke jeg. Jeg bærer da ikke
rundt på noget "tungt" i min rygsæk. MEN jeg har fået tømt næsten hele
rygsækken, fået bearbejdet ret meget og er nu næsten fri af migrænen. Har
haft 2 små anfald på 1 år.

Så måske er dette "kuren". Det er det for mig!!!

Connie

Fra : Helle

Dato : 07-10-03 21:30

"connie-toft" <connie-toft@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> haft 2 små anfald på 1 år.
>
> Så måske er dette "kuren". Det er det for mig!!!

Du har fuldstændig ret! Jeg har de sidste 4 år arbejdet på min psykiske
tilstand for jeg HAR mange skeletter i skabet. Så det er helt sikkert
rigtigt at migræne skyldes psykiske problemer men dem arbejder jeg også på.
Jeg går til zoneterapi en gang om ugen og på mandag vil han prøve en
kombination af zoneterapi og auriculoterapi. Udover det giver han også
massage i nakke og skuldre samt kæber og kranie hver anden gang ca. Jeg har
ekstremt mange spændinger som skyldes psykiske problemer som så giver
migræne

Mvh Helle

Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-10-03 23:38

> Hvorfor får man migræne? er der nogen her inde der har grunde måde at
slippe
> af med denne hæslige sygdom?

Hej !

Nu skal jeg fortælle jer noget interessant. Jeg er 59 år gammel eller ung
og indtil at jeg var 12 år gik jeg jævnligt og besvimede, og på
Københavns Komunehospital sagde de, at det var på grund af migræne.
Jeg har ikke besvimet siden at jeg var 12 år, men derimod haft migræne hele
livet indtil for knap 3 år siden, hvor at jeg fik en blodprop i hjertet. 3
måneder efter at jeg havde blodproppen, var jeg inde på Rigshospitalet og få
indsat 3 stent og lavet en ballon-udvidelse i hjertet, og vupti - jeg har
ikke haft migræne en eneste gang siden, og det er på trods af at der kun
skulle ½ øl til at udløse migræneanfald.

Med venlig hilsen
fra
OveK.