Udskifte et tegn med et andet i en URL
Fra : Jonas Voss

Dato : 04-10-03 18:16

Jeg har for nylig lavet URLs på min hjemmeside om, så de i stedet for
at være på formen:

http://domæne.dk/123456.text

hedder

http://domæne.dk/123456/text

Nu ville jeg så gerne lave det således, at de gamle links bliver peget
hen på den nye adresse.

Jeg har kigget lidt på strpos, i det jeg kender det ændrede tegns
position i alle forespørgsler (altid nr 7 fra venstre i
$_SERVER['REQUEST_URI']), Men hvordan får jeg PHP til at skifte tegn
nr 7 ud med et andet tegn, og derefter sende forespørgslen videre til
den ændrede URL?

Det er lørdag, og jeg skulle nok ikke have drukket så mange øl i går
(og i dag for den sags skyld (: ), men jeg kan ikke rigtig få mit
hoved rundt om denne problemstilling.

   If you're not part of the solution,
   you're part of the precipitate.   -- Steven Wright

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 04-10-03 18:45

voss@null.dk (Jonas Voss) wrote in news:rqb351-te.ln1@hexley.verture.net:

> [...]
> $_SERVER['REQUEST_URI']), Men hvordan får jeg PHP til at skifte tegn
> nr 7 ud med et andet tegn, og derefter sende forespørgslen videre til

Ikke testet naturligvis.

<?php
// Så vidt jeg forstår skal tegn nummer syv bare ændres til en /
   $_SERVER["REQUEST_URI"][6] = "/";
   header("Location: http://www.domæne.dk{$_SERVER["REQUEST_URI"]}");
   exit;
?>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-10-03 20:43

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Andreas Haugstrup
Pedersen <usenet@solitude.dk> wrote:

> Ikke testet naturligvis.

> <?php
> // S? vidt jeg forst?r skal tegn nummer syv bare ?ndres til en /
> $_SERVER["REQUEST_URI"][6] = "/";
> header("Location: http://www.dom?ne.dk{$_SERVER["REQUEST_URI"]}");
> exit;
> ?>

Ja, 'the bleeding obvious'. Tak Andreas, jeg tror jeg drikker nogle
flere øller nu (:

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-10-03 21:03

Jonas Voss wrote:
> Ja, 'the bleeding obvious'. Tak Andreas, jeg tror jeg drikker nogle
> flere øller nu (:

Jeg har noget Gin, Hot n'Sweet, Vodka (flere variabter), Malibu, Raki og
en del rom hvis det skulle være :D Men ingen øl... suk :(

Okay - der gik jeg total off-topic :D

mvh
Johan

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-10-03 09:49

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Jeg har noget Gin, Hot n'Sweet, Vodka (flere variabter), Malibu, Raki og
> en del rom hvis det skulle være :D Men ingen øl... suk :(

Jeg havde både Carlsberg Lager, Special Brew, Weisenstephaner,
Paulaner og Hoegaarden. Det var et par gode aftener (:

> Okay - der gik jeg total off-topic :D

Yup, ditto (:

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 04-10-03 21:46

voss@null.dk (Jonas Voss) wrote in news:hek351-bh.ln1@hexley.verture.net:

> Ja, 'the bleeding obvious'. Tak Andreas, jeg tror jeg drikker nogle
> flere øller nu (:

Heh

Jeg citerer fra mit nyinkøbte kortspil[1]: 1001 Shot Recipes: "I call it
The Alcoholic. It's one part gin."

[1] <http://sjgames.com/chezgreek/> burde være obligatorisk kursus på alle
universiteter.