Lille tilløber mis
Fra : Helle

Dato : 04-10-03 16:52

Hejsa.

I formiddags da jeg luftede ud kom der pludselig en lille sort mis løbende.
Den sad ved vores franske glasdør og miauvede og ville ind i lejligheden.
Dette har vi aldrig oplevet før.
Jeg åbnede døren og regnede med den ville stikke af ned i opgangen og ud men
nej, i stedet rendte den direkte ind og gik ombord i madskålen. Meget sulten
mis og lidt tynd. Helt vildt kælen og kontaktsøgende! Meget tryg og
tillidsfuld.
Vi kørte et par timer og den var væk da vi kom hjem (åndede lettet op) men
da jeg skulle hvile mig vågnede jeg ved en hylen og kalden udenlige og hvem
sad nedenfor vinduet? ja det gjorde den lille mis. Jeg snakkede lidt med den
og det eneste den vil er IND!!! Emil og Sylvester er fuldstændig ude af den.
Jeg har givet den lille mis vand og killingefoder og lavet en papkasse med
tæppe i ude på vores teresse. Sat et træplade over så den er forskånet for
regnvejr men det bliver koldt i nat...
Den klatre rundt i gitterdøren som vi har for teressedøren - den vil bare
ind. Så snart jeg kommer ud til den knuger den sig ind til mig og vil op.
Spinder lige med det samme.
Hvad gør vi? vi kan ikke sådan lige tage den ind pga. Sylvesters og Emils
reaktion. Har ikke noget rum den kan være i uden dem.
Den har ingen øremærkning.
Jeg vil skyde på den er omkring 5 mdr gammel og tror det er hunmis.
Øre, næse og tænder ser fint ud - pelsen er flot men den har måske lopper.

Den kalder og kalder og virker som om den er enten blevet forladt eller ikke
kan finde hjem.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Pia J

Dato : 04-10-03 17:13

> Den kalder og kalder og virker som om den er enten blevet forladt eller
ikke
> kan finde hjem.

Jeg ville tage et billede af den. Så ville jeg indlevere den på internat
eller nogen som gider passe den men samtidig lave opslag i nabolaget med
billede og info om, hvor den er indleveret.

Så meget gjorde jeg ganske vidst ikke ud af det med Muddi, men jeg spurgte i
alle huse indenfor et par km (ikke så mange), og da jeg samtidig ved, at de
fleste gårdejere er ligeglade, og vi ofte har opslag om "gratis killinger,
hent dem inden de bliver aflivet", så regnede jeg ikke med at få respons fra
et opslag i Brugsen 4 km væk på en lille hjulbenet, skævøjet, underernæret
putte med en kæmpe dyrlægeregning under foret.

:Pia