Maddiker
Fra : Carsten

Dato : 04-10-03 15:54

Hej med jer.
Jeg har for første gang i min historie fisket med maddiker (man kunne købe
dem ved søen for 20 kr. pr. bøtte). Mine spørgsmål er:
- Hvordan "laver" jeg selv maddiker, så jeg ikke behøver at købe dem ved
søen?
- Lever maddikerne i en hestemødding?
- I dåsen jeg købte kravler de i noget jeg tror er svasmuld, og står i et
køleskab. Hvordan opbevarer jeg maddikerne? Er det savsmuld og skal de stå i
et køleskab?
- Hvor lang tid kan de gå i dåsen med savsmuld inden de ikke duer mere?

Fra : k

Dato : 04-10-03 17:48

tag en plastikbøtte med 200 g oksefars og lad det stå et lunt sted.. så
kommer de helt af sig selv.. der vil komme fluer til at starte med.. det er
deres æg der bliver til maddikerne...

læg dem i køleskab og tag hele bøtten med på tur..

knæk og bræk