Nyt pc-system
Fra : Mogens Kristensen

Dato : 04-10-03 14:37

Vil prøve at opbygge en ny pc i nyt Miditower kabinet , men vil gerne have
lidt hjælp , systemet skal ikke anvendes til spil ,men
tekst,billedbehandling ,film ,musik og det skal være en maskine der ikke er
bøvl med , men muligheder for isætning af ekstra udvidelseskort ,netkort
,UBS 2.0 Rj45.og tilsluttes kabelnettet.
Hvad for et bundkort med CPU og tilbehør vil man anbefale mig og er det
muligt selv at montere og tilslutte det til de andre komponenter ?
På forhånd tak
mvh MK

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-10-03 19:41

Mogens Kristensen wrote:
> Vil prøve at opbygge en ny pc i nyt Miditower kabinet , men vil gerne
> have lidt hjælp , systemet skal ikke anvendes til spil ,men
> tekst,billedbehandling ,film ,musik

Hmm. De krav opfylder faktisk de mindst og billigste maskiner, men derfor
kan man jo stadig købe noget der er lidt bedre. Hvis du har planer om at browse
en kæmpe mappe med billeder og lege med levende billeder skal der da en noget
hurtig cpu til minimum 2000MHz og du man faktisk ikke få RAM nok. Min. 512MB.

>og det skal være en maskine der ikke er bøvl med,

Uha. Selv den dyreste highend maskine kan have en dårlig dag.

> men muligheder for isætning af ekstra
> udvidelseskort ,netkort ,UBS 2.0 Rj45.og tilsluttes kabelnettet.

Lydkort og USB2 er ligefrem sværet at komme uden om på bundkort idag og
netkort er ofte også indbygget. Gå efter det.

> Hvad for et bundkort med CPU og tilbehør vil man anbefale mig og er
> det muligt selv at montere og tilslutte det til de andre komponenter ?

Jeg er AMD mand og bruger selv et Soltek kort, men vil anbefale dig at kikke
efter et MSI.

mvh
Henning