Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabanken / basisbank
Fra : Nikolaus

Dato : 04-10-03 08:25

Hej.

Jeg overvejer at skifte min murstensbank ud med en elektronisk version,
jvf. ovenstående to banker.

Når jeg læser om erfaringer etc. på nettet om de to banker, er det
næsten kun godt der bliver fortalt. Men jeg kan ikke tro, at der ikke er
nogen der har haft negative oplevelser med dem.

Derfor vil jeg gerne høre fra jer, hvis i har haft nogle negative
oplevelser eller har negative opfattelser generelt om de to banker eller
internetbanker i almindelighed.

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 04-10-03 11:45

"Nikolaus" <Nikolaus.news@kandu.dk> wrote

> [...]
> næsten kun godt der bliver fortalt. Men jeg kan ikke tro, at der ikke er
> nogen der har haft negative oplevelser med dem.

Eneste 'negative' erfaring jeg har haft med Basisbank, var da de ringede og
spurgte om de måtte føre de ~1200.- tilbage som ved en fejl var sat ind på
min konto.. Ellers kun gode erfaringer. Det skal nævnes at jeg kun benytter
dem som 'opbevaringssted' for mine penge. Jeg har aldrig snakket med en
ansat andet end ved oprettelsen af kontoen.

Steen

Fra : Gebbe

Dato : 04-10-03 14:22

"Nikolaus" <Nikolaus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg overvejer at skifte min murstensbank ud med en elektronisk version,
> jvf. ovenstående to banker.

Jeg har haft Skandiabanken.dk før hed den dinbank.dk eget af Kommunernes Pensionskasse
siden den startede og er meget
tilfreds !

Jeg har ikke haft noget negativt på dem - måske fordi jeg ikke behøver at låne - er
stenrig

Jeg ville aldrig gå tilbage til en murstensbank, selvom jeg fik penge for det

Fra : Peter Thomsen

Dato : 04-10-03 19:20

Nikolaus wrote:

> næsten kun godt der bliver fortalt. Men jeg kan ikke tro, at der ikke
> er nogen der har haft negative oplevelser med dem.

Jeg kan da godt komme med et eksempel.
Basisbank er ikke god til opfølgende kundesupport såfremt det er et emne de
ikke har styr på. Jeg har i to tilfælde oplevet at de ikke anede hvad de
snakkede om, blev lovet opfølgning og hørte aldrig fra dem siden.

- Det ene var mht. en hastepengeoverførsel mens jeg stod i Wien. Det endte
med jeg måtte løse problemet på anden vis.

- Det andet var mht. deres IT-support. Deres logonsystem kræver en specifik
javaopsætning. Efter min sidste Windows opgradering fik jeg problemer med
logon. Først havde jeg anvendt deres kundesupportformular, og ventede en
måned hvor jeg ikke kunne benytte systemet, derefter ringede jeg til dem:
1) Det troede de ikke på i supporten
2) Han påstod jeg ikke var samarbejdsvillig når jeg ikke gjorde som der stod
på hjemmesiden (faktum var at jeg vidste betydeligt mere end ham om
computere, og for længst havde udtømt deres muligheder). Efter jeg en halv
time prøvede at overbevise ham om at jeg skulle tale med en IT-ekspert fik
jeg denne.
3) Han kunne heller ikke løse problemet men lovede at vende tilbage.
4) Har ikke hørt fra dem, men har selv løst problemet med meget besvær !

Men så længe man holder sig til de ting de kan finde ud af, så har jeg ingen
klager

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 10-10-03 00:10

Nikolaus wrote:
> Derfor vil jeg gerne høre fra jer, hvis i har haft nogle negative
> oplevelser eller har negative opfattelser generelt om de to banker eller
> internetbanker i almindelighed.
Jeg har forsøgt at skifte til skandiabanken men er nu gået tilbage til min
gamle bank.

For det første tog det 1.5 måned at oprette en konto. Jeg havde sendt al
information til dem men min sag var blevet forlagt. Det blev dog hurtigt
løst da jeg ringede til dem.

Den egentligt grund til at jeg skiftede tilbage var følgende:
Jeg gik ind på deres hjemmeside og oprettede en konto, satte min kone som
medkontoindehaver og bestilte visakort til os begge. Det hele foregik i
samme "opret konto" sekvens.
Da vi omsider fik vores visa kort kom der lidt senere en "din konto er
overtrukket og vi har hævet 100,- for at sende dette brev" besked fra
banken. Det undrede os meget da der stod mere end 15.000,- på kontoen.
Efter lidt efterforsking fandt vi ud af at banken havde oprettet en ekstra
konto til min kone og "hægtet" hendes visa kort til den. Da vi ikke anede
at hendes konto eksisterede havde vi ikke sat penge ind på den. Jeg
brokkede mig naturligvis til banken men de sagde: "Hun burde have checket
kontonummeret på stamkortet inden hun skrev under." Jeg forklarede at jeg
havde trykket ca. "opret konto -> tilføj medkontoindehaver ->
medkontoindehaver skal også have kort til kontoen" og vi havde derfor
forventet at begge visakort blev "hægtet" til den samme konto.
Det endte med at banken ikke ville indrømme at fejlen var deres eller opret
konto sekvens er misvisende. De ville heller ikke refundere de 100,- i
stafgebyr. Så jeg lukkede begge konti og flyttede tilbage.

T2K