Dagens stunt, og ingen videokamera *S*
Fra : Berit Nielsen

Dato : 04-10-03 08:08

I dag på vores daglige skridttur i skoven,
snublede Wendy på sine forben, så mor her forsøgte en meget anderledes og
alternativ måde at ride en hest på.
Nemlig på nakken, da damen så forsøger at rejse sig igen,
kommer jeg jo lidt tilbage i sadellejet,
men da forsøget mislykkedes, tager vi turen ned en gang til,
og jeg endte med kun at have hendes hovede imellem benene.
Og da hun så rejser sig bliver jeg selvfølgelig væltet,
lige ind under maven på Whiskey (min anden hest, som en veninde red).
Der sad jeg så og så rigtig smart ud, og Wendy stod og kiggede på mig.
Heldigvis stod hun bare stille og lod mig komme hen til hende igen og tage
tøjlerne,
som jeg i mit stunt jo glemte alt fornuftig rytterkultur og slap.
Vi trak selvfølgelig resten af turen hjem, og ingen af os var kommet til
skade.
Det er faktisk første og forhåbentligt sidste gang jeg er endt på jorden,
fra Wendy, hvad med jer andre, hvor mange af jer er faldet / endt på jorden
fra jeres nuværende heste
Da vi ankom tilbage til stalden, fik lillepigen lige køleler på begge
forknæ, sådan for en sikkerhedsskyld.

Det mest "spøjse" ved mit og Wendys stunt er at jeg selvfølgelig skal til
min mors 50 års fødselsdag idag,
og skal have en kjole på med skuldrene frie, og nu er den ene skulder, og
fra albuen og ned ganske pænt blålilla.
Desuden er min hofte lidt øm idag, så det bliver nok ikke lige de højhælede
jeg skal træde rundt i, og det kan jo så være både godt og skidt
Men gallakjole og tenneissko... hmm.. måske anligger jeg ny mode *GG*
Nå lad mig høre om jeg er den eneste uheldige herinde
Imens i skriver vil jeg vandre i stalden og se om Wendy også er lidt øm
idag,
for så må hun hellere få noget varme på og blive stående inde.
Hav en god dag allesammen..

Kæmpe knuz til jer alle fra Berit, Wendy & Whiskey
http://www.arabiskrideklub.dk
www.familiehunde.dk

begin 666 icon_smile_question.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``/___P#:WP#.T@#&Q0"^N@"WK@"MG@"BE0"5A0```,#
MP ```````````````````"'Y! $```H`+ `````/``\`0 154$F9:IW4$#*Z
M+<:!)$I"6&@U3@ER'):XLALW$#)9<E40"+>*B-0Z& I(D"&DPZ0P3M/&,&KN
A3JG$\-K[!;55FV L0 V+&FP"&5JA#9;0EM5"V*N3" `[
`
end

begin 666 icon_smile_big.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``/______H___AO__:?_\]/_R4__F/__2*/^^&_^G" ``
M`,# P ```````````````"'Y! $```L`+ `````/``\`0 13<$FI:IWT* `V
M]TJB+$JA",)9:N(4(E:5M&YA#T.!S"-IQL#02-CA%!4P#"6F=)5L!U&/8JO@
??KOA31 ("'*&0[8$,H*DHH_YTWI5S$C:<D:_2"(`.P``
`
end

begin 666 icon_smile_blush.gif
M1TE&.#EA#P`/`,0``/_____Y]/_L[O_EYO_@X?_<VO_8TO_2R?_+P?_"N/^*
MBO]>7OUQ<?L``/@U-0```,# P ``````````````````````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``! `+ `````/``\`0 5G("2*3UF.
MY-$TRS 4\+(F#_040^GF#T*/CP1B2$S\@##<RW>\*04"5\%P\-6"B,/#P#UX
M$364S106CY,'6MD&V\&J5C:N%.55U06&P^$N[!EJ"0X,"@8P7 IZ/UA>)G!'
))$%&1B<B(0`[
`
end

begin 666 icon_smile_tongue.gif
M1TE&.#EA#P`/`,0``/____\``/H5`.D``.?GY^ ``-HJ`-$``'P/`' +``#G
M4@#@,P#:'0#4$@#/"0#(! # `@"V`````,# P ``````````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``!,`+ `````/``\`0 5FX"2*4EF.
MY-,T$L.LC2-!D31)#;.4"U/2-E(D< A CI$:"K=R-6C*6TZG4/1B#^ M`GE(
M#HA$*1M<FLJH&[/QJ*&9+F=6"]])>F,@SK7H7QU9;EQ>9R9T@P(#!C]:(Q(!
(!0%);B,A`#L`
`
end

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-10-03 21:42

On Sat, 4 Oct 2003 09:08:00 +0200, "Berit Nielsen"
<berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>som jeg i mit stunt jo glemte alt fornuftig rytterkultur og slap.

   Efter at have fået forstrukket skulderen - og igennem tiden
mere end en gang forstuvet fingrene slipper jeg generelt _altid_ min
hest hvis jeg falder. Det er da kun hvis vi er på skovtur og langt
hjemmefra at jeg holder fast. Det er alt alt for risikabelt at holde
fast i tøjlen efter min mening.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-10-03 08:07

Berit Nielsen wrote:
> [snip] hvad med jer andre, hvor mange af jer er faldet / endt på jorden
> fra jeres nuværende heste

Jeg red engang en af vores mere 'ivrige' heste i galop op af en bakke,
hvor der var slidt en halv meter bred sti en lille halv meter ned i
jorden. Min hest snublede på forbenene, og vi slog næsten en kolbøtte
sammen. Og jeg fik sådan en pludselig trang til bare et blive liggende i
fosterstilling indtil hesten havde fået rejst sig op, og kravlet op og
væk - det lød ret dramatisk, fra hvor jeg lå :)

Men heldigvis kom ingen af os noget til skade.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 06-10-03 08:09

hej Berit

Sikke et affald du der præsterede. Godt at der ikke skete noget
alvorligt med Wendy nu hun er i klar bedring med sine ben. God bedring
til dine blå mærker og sikkert også ømme led.

hilsen

Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-10-03 12:53

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nå lad mig høre om jeg er den eneste uheldige herinde

Næ, du er ikke den eneste der kan være uheldig. Jeg er kun faldet af Jacques
een gang -og så var det oven i købet min egen skyld! Vi har der hvor Jacques
er opstaldet flere forskellige (store) folde. Hvis de går på en fold som
ligger lidt nede af markvejen, så bærer han mig hjem til stalden -uden
problemer. Der er så også nogle folde som ligger lige ud til stalden (sådan
at de selv kan vælge om de vil være ude eller inde) men de er store og lange
de her folde, så da Jacques går heeelt nede i den anden ende, ja så smider
jeg mig bare op på ryggen af ham.........bum, så lå jeg nede i græsset, jeg
nåede slet ikke at fatte hvad der skete før jeg lå der. Jeg har senere tænkt
på at folden jo er hans "legeplads" så måske det var derfor han smed mig
af -jeg har aldrig sat mig op på ham på en fold siden, men han har inted
imod at traske hjem til stalden på markvejen med mig på ryggen, så det har
jeg bare accepteret

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : john lundsgaard

Dato : 06-10-03 14:22

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

--- hvad med jer andre, hvor mange af jer er faldet / endt på jorden
> fra jeres nuværende heste

Yahooe - bekendelseslitteratur *GGG*

Jeg tør da godt indrømme at jeg - siden stuntet med den knækkede gjord - har
lavet et enkelt stunt mere!!!!

Jo altså laaang ridetur på de første af de høstede marker, i sol og skønt
vejr, så hestene og vi meget afslappede da vi kom op ad vores egen vej, der
går et par hundrede meter langs med græsfolden. Malou er (lige som sin
rytter!!) temmelig madglad, og hun benytter enhver lejlighed til lige at
snuppe en bid græs eller et blad. Så altså skridt, total afslapning,
tøjlerne helt ned til jorden, og på vej det sidste lille stykke hjem. Så er
det krikken får øje på et ekstrem lækker stykke græs lige inde under
elhegnet, og så stikker hun lige hurtigt hovedet ind under hegnet for at
snuppe det. Så er det at alting ligesom gik ufattelig stærkt - hun får
selvfølgelig øret ind under tråden også, jeg ser lige i et split sekund, at
det her - det går galt!! Og ganske rigtigt, da hun trækker hovedet til sig,
så stritter øret op og rammer tråden. Jeg skal indrømme, at det satte skub i
damen, 0 - 100 på brøkdele af et sekund, om hun troede at det var mig der
gjorde et eller andet ubehageligt ved hende ved jeg ikke, men der kom et par
bukkespring med i repetoiret, så på et tidspunkt var jeg så meget ude af
ballance, at jeg "valgte" at forlade krikken.

På det tidspunkt var vi godt inde i den ikke høstede kornmark på den anden
side af vejen, så jeg landede rimelig blødt, og kunne ligge og se hende
fræse marken rundt, hvorefter hun gav sig til at græsse måske 20 meter fra
hvor jeg lå.

Lidt såret stolthed, et ømt knæ og ellers ingen mén til hverken hest eller
rytter.

Såret i stoltheden blev ikke mindre, da vores forpagter spurgte ungerne om
hvad der dog var foregået inde i kornmarken, og de med alle detaljer (godt
og vel) forklarede ham om hvordan far red rodeo.

Hilsen John

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-03 10:16

"john lundsgaard" <john_lundsgaardXX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Såret i stoltheden blev ikke mindre, da vores forpagter spurgte ungerne om
> hvad der dog var foregået inde i kornmarken, og de med alle detaljer (godt
> og vel) forklarede ham om hvordan far red rodeo.

Griner så jeg har ondt i maven ) Hvordan er det nu...fra børn og fulde
folk skal man høre sandheden.?!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-10-03 15:39

> [...]

>fra Wendy, hvad med jer andre, hvor mange af jer er faldet / endt på jorden

   Uha uha - jeg må jo indrømme at jeg op til adskillige gange
har været en tur af min nuværende hest. Fx. er den lille hest og jeg
ikke helt enige om hvordan turene skal foregå rundt på en springbane
når vi nu færdes på sådan en. Det har mere end en gang betydet at jeg
har måttet skilles fra hesten når han har forsøgt at løbe uden om
eller stoppe og jeg så bestemt har forklaret ham at han bare har at
hoppe..... Desværre er det så ikke altid at det at jeg har lagt
stængerne ved ham så har betydet at jeg har siddet ordentligt fast ...
Og sommetider så hænger man så der og bestemmer sig til at der kun er
en vej - ned ;) Og så slipper jeg så. Til gengæld er jeg sjældent øm
efter sådanne stunts.
   Ej heller blev jeg øm da vi for nogle uger siden styrtede i
ridehallen - i øvrigt igen til springning. Hesten forsøgte sig med at
skyde indvendige (!) skulder i en volte på vej mod et spring og så
smed ridehusbunden sørme af ;) Vi væltede i det nydeligeste slowmotion
og min eneste tanke var bare "Væk fra hesten, væk fra hesten!" og det
kom jeg da også. Det er faktisk uhyggeligt så meget man kan nå at
tænke fra man opdager at nu går det galt og til man ligger der....

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-03 10:14

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Det er faktisk uhyggeligt så meget man kan nå at
> tænke fra man opdager at nu går det galt og til man ligger der....

Ja, øvelse gør mester Ej spøg til side, men sådan set er det ret smart
at man tænker så klart som man gør i sådanne situationer.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-10-03 12:54

On Tue, 7 Oct 2003 11:14:25 +0200, "Nina Svanholm"
<ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Det er faktisk uhyggeligt så meget man kan nå at
>
>Ja, øvelse gør mester Ej spøg til side, men sådan set er det ret smart
>at man tænker så klart som man gør i sådanne situationer.

   Det er totalt smart at man kan nå at tænke "slap af" og rent
faktisk nå at gøre det =)