Hvor meget foder ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 04-10-03 07:45

NU må jeg altså lige rådføre mig med nogle garvede kattekendere - igen.

Efter Mikkels sygdom er jeg vældig obs på hans foder. Han har altid fået
RC Indoor, som han altid har adgang til. Om aftenen får han hans elskede
junkfood (Whiskas/Kitekat vådfoder i 100 gr. poser), tun eller kogt
fisk. På RC sækken står der, at en kat med hans vægt (6 kg.) skal have
ca. 60 gr. om dagen. Jeg går ud fra, at det er 60 gr., hvis man alene
fodrer med det - så egentligt skulle han vel kun have ca. 30 gr. RC, når
han også får en anden aftensmad ?

Men han æder og æder i et væk, og konsumerer vel omkring 80 gr. RC
dagligt oven i hans vådfoder + en lille godbid eller to. Dyrlægen mener
ikke, han er overvægtig - stor ja (1-årig "uren" Norsk Skovkat), men
ikke overvægtig. Det siges jo, at katte altid skal have adgang til
tørfoder, og selv skulle være i stand til at administrere mængden - men
jeg er da ved at være i tvivl ! Han er da godt nok meget aktiv, men han
er trods alt kun en indekat.

Jeg under ham alt, han kan spise, men vil da hellere forebygge
overvægten, end at skulle sætte ham på kur senere. Hvad siger I ?

Med venlig hilsen
Dorthe - og Mikkel som for en gangs skyld liiiiige chekker madskålen.

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Buffy

Dato : 04-10-03 11:08

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg under ham alt, han kan spise, men vil da hellere forebygge
> overvægten, end at skulle sætte ham på kur senere. Hvad siger I ?

Fik Mikkel hormonbehandling, under sin sygdom ?
Det gjorde vores hund og selvom hun altid har kunne styre sin mad selv, så
blev hun ved, at spise til hun kastede op og så fortsatte hun med, at spise
bagefter. Selvom dyrlægen sagde, at vi bare skulle lade hende spise, så blev
vi altså nød til, at kontrollere hendes mængder. Det var hormonpillerne, der
satte hendes appetit, sådan op.

Buffy tog meget på, men har tabt noget af det igen, efter hun stoppede med
medicinen, hun er dog stadig lidt buttet. Hendes appetit er også faldet
igen, men vi holder altså lidt kontrol med, hvad hun spiser alligevel. Netop
fordi, som du siger, at vi ikke skal sætte hende på kur senere. Dyrlægen
sagde, at hun var i god stand, men helst ikke skulle tage mere på.
Hun var supertynd, da hun blev udskrevet af dyreklinikken, men tog som sagt,
en masse på i løbet af 4-5 dage.

Mvh. www.tjekmig.dk