Vandpest, er det ved at være væk i de mind~
Fra : christian

Dato : 04-10-03 07:35

Nogen der fisker i mindre moser, som har erfaringer fra deres sidste besøg
angående vandpest.
*som de vist hedder de irreterende bundplanter som vanskeliggør
medefiskeriet!*
MVH Christian

Fra : christian

Dato : 08-10-03 09:24

Grunden til jeg spurgte om den vandpest var.....indrømmet dovenskab!
Ikke desto mindre har jeg i forsommeren og indtil august fisket 1-3 gange i
en lokal mose hvor jeg bor. Mosen består af 2 huller på størrelse med en 11
mands fodboldbane + 5-7 mindre huller. Hertil er der udløb i en lokal å med
udgang til Storebælt.
Måske læseren nu er ved at forstå, at fiskeriet her er fabelagtigt. F.eks
har mit primært grundlag for sommerfiskeriet i mosen taget udgangspunkt i de
3-7 karper fra 2.5-3.0 kg. som jeg altid fanger på mine turer.

Noget jeg oplevede hen på sensommeren hvor vandpesten var ved at få rigtig
fat, var fiskeriet med en lille flydende rapala. Pang, pludselig slår gedden
på, mens den er tydelig at se med grødens baggrund. Jo, småfiskeriet er
intenst og nærværende, og alle sanserne er umiddelbare at stimulere!
Hertil er fiskeriet i højsommeren i mosen(august) også fremragende efter ål.
Og hvis himlen er klar, så er der altid en tillægsoplevelse med i form at
stjerneskuds kiggeri. Men det er en helt anden snak som andre kan fortælle
mere om
MVH Christian.