Pensionist-opstaldning!
Fra : Eva & Peder

Dato : 10-04-01 21:06

Hej NG
Efter lange (og tunge) overvejelser, har jeg besluttet at pensionere min springhest pga tiltagende astma, alder m.m. Vi bor pt selv på landet og kan have ham gående herhjemme, men regner med at flytte "til byen" til efteråret - og så mangler vi et super godt sted til det lille pus!
Det skal være i Jylland (Århus og nordpå, vi bor selv ved Skagen), det må meget gerne være løsdrift og der skal være ordnede forhold og andre heste. Han kan sagtens gå skovture og er utrolig venlig og social - altså perfekt som selskabshest! Dog skal man lige være opmærksom på hans størrelse - 182 cm i stang - men lige så god og reel som dagen er lang!
Skriv gerne hvis du kender nogen / noget!
Mvh Eva Østergaard

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 10-04-01 21:00

Hej Eva.
Det er en tung, men flot beslutning du har taget.

Jeg håber du finder det bedste af det bedste til ham.

Held og lykke

Lilian

Fra : Eva & Peder

Dato : 10-04-01 21:23

Hej Lillian!
Tak skal du have! Beslutningen er taget dels fordi jeg har en yngre hest på 6 år som jeg (heller)ikke nænner at sælge! Og nu vil jeg gerne have den i gang, og to heste opstaldet på rideskole er min ellers så søde bankdame ikke specielt imponeret af.......... og tidsmæssigt med en søn på 10 måneder og et fuldtidsjob, er der bare heller ikke tid til at ride to heste hver dag!
Jeg har aldrig været så glad for nogen hest som jeg er for "Werner" og har én gang bestemt at han skal ende sine dage hos mig - sådan var det også med min første pony som den dag idag ligger begravet lige her uden for mit vindue! Kald mig skør - jeg har egentlig haft forholdsvis mange heste - men nogle blir' man bare mere glad for end andre!
Med venlig hilsen
Eva Østergaard
Torben Rasmussen <softhelp@post4.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9avol5$h8p$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 11-04-01 00:02

Hej Eva

Jeg forstår dig så godt. Man kan kun elske heste. Og nogen elsker man altså
mere end andre.
Jeg var ved at miste min dejlige Appaloosa hoppe Daisy, sidste år. Hun var
MEGET MEGET syg. Dyrlægen stod faktisk og spurgte om han skulle hente
sprøjten. Det kunne jeg bare ikke. Så jeg har gjort alt muligt og umuligt
for at holde hende symptomfri og det er lykkedes. (Hun fik astmatisk
bronkitis/allergi over for ALT) Har du læst længere nede, hvor jeg spurgte
om genoptræning?
Jeg syntes ikke jeg kan gøre tingene godt nok for hende idag, for jeg vil
bare ikke miste hende. Det kommer sig nok også af, at jeg selv var meget syg
for 5 år siden og så fik jeg hende. (men det er en meget lang histoie om en
arbejdsskade). Hun gav mig livet tilbage, så jeg syntes jeg skylder hende
alt det gode der findes. Min mand griner nogen gange og siger, at vores
heste er de eneste i Danmark, der går på uld berber og har ludbehandlede
lofter. Så slemt er det nu ikke, men jeg gør meget for dem.
Så jeg syntes bestemt ikke du er skør, tværtimod burde der findes nogen
flere (efter min mening) der tænker som du.

Mange hilsner Lilian

Fra : Eva & Peder

Dato : 13-04-01 15:48

hej Lillian!
Werner lider også af asmatisk bronkitis / allergi overfor bl.a. støv og hø og han har derfor altid kostet mig lidt ekstra mht allergi-boks, wrap-hø, dyrlæge, urter mm. da jeg fik ham, stod han og skulle slagtes pga hoste og vejrtrækning og da min egen hest blev aflivet blev jeg enig med ejeren om at jeg da kunne skridte lidt i skoven på Werner - og det var bare kærlighed ved første blik......... efter tre måneder med diverse urter, kure, ændringer i hans dagligdag og masser af frisk luft og forholdsregler, var han fit for fight! Det er han for så vidt stadig - hvis ikke jeg havde min unghest, tror jeg heller ikke at han kom på pension nu! Men det er også et eller andet med at jeg jo ikke ved hvor længe han holder og jeg synes han skal have lov at nå at nyde sit otium!
Med venlig hilsen
Eva
PS: Hvordan er din hoppes helbred idag?
Torben Rasmussen <softhelp@post4.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9b03ak$49p$1@news.inet.tele.dk...

Fra : È

Dato : 15-04-01 14:53

Hej Eva & Peder,
Hvordan fik i lov at begrave jeres pony "lige her uden for mit vindue"? Jeg
får samme problem en dag med min gamle hingst som lider af allergi,
medmindre kuren han er på nu virker! Han betyder alt for mig, og tanken om
slagtning eller destruktion er utåleligt.
Med venlig hilsen
Liz Brusgaard

Eva & Peder <keyoestergaard@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9avpdr$jr7$1@news.inet.tele.dk...