Børnepenge
Fra : Christian

Dato : 03-10-03 22:07

Hej

Kommende far lægger budger og spørger derfor gruppen: Hvor tit uddeles
børnepenge og i hvilke måneder. Er pengene skattepligtige ?

mvh
Christian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-10-03 22:12

Christian wrote:
> Hej
>
> Kommende far lægger budger og spørger derfor gruppen:

> Hvor tit uddeles børnepenge

de udsendes hver 3 md....

> og i hvilke måneder.

januar, april, juli, oktober......
de bliver udbetalt den 20. i hver af disse måneder....
første gang ved det første påbegyndte kvartal efter barnets fødsels....
dvs hvis din kone føder jeres kommende barn feks den 2 januar, får i ikke
børnepenge før i april.......
men føder hun den 31 december, kommer den allerede den 20 januar.....

> Er pengene skattepligtige ?

nej ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Charlotte

Dato : 03-10-03 23:22

On 03/10/03 23:12, in article blkon2$7ps$1@dknews.tiscali.dk, "Sabina
Hertzum" wrote:

> [...]
> børnepenge før i april.......
> men føder hun den 31 december, kommer den allerede den 20 januar.....

Hej begge

Er der tale om børnechecken eller børnebidrag som du skal til betale til
moderen ?
Jeg forstår dit spm. som vedrørende det sidste, men Sabina svarer vedr.
børnecheck.

Hvis Sabina har besvaret dit spørgsmål er det jo fint, ellers må du spørge
igen...

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Hansen

Dato : 04-10-03 07:51

"Charlotte" <Tullepost@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> børnecheck.
>
> Hvis Sabina har besvaret dit spørgsmål er det jo fint, ellers må du spørge

Hvis man skal være helt sikker på hvad man taler om så hedder det
henholdsvis:
1 børnebidrag,
2 børnefamilieydelse og
3 børnetilskud som består af følgende: ordinært børnetilskud, ekstra
børnetilskud,
særligt børnetilskud, børnetilskud til forældre under uddannelse,
adoptionstilskud, børnetilskud ved flerbørnsfødsler.

vh
Christa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-10-03 10:20

Charlotte wrote:
> Hej begge

hej Charlotte....

> Er der tale om børnechecken eller børnebidrag som du skal til betale
> til moderen ?
> Jeg forstår dit spm. som vedrørende det sidste, men Sabina svarer
> vedr. børnecheck.

jeg forstår at han taler om børnechecken ud fra flere faktorer.... at han
spørger efter hvilke måneder de udbetales i, og at han beskriver sig som
"kommende far"......

når man står som førstegangsforælder, kan det jo være svært at finde rundt i
de forskellige betegnelser.... jeg ved selv jeg havde svært ved det de
første mange år, og omtaler stort set det hele som "børnepenge"*G* også
selvom jeg nu ved de hedder noget forskelligt.....

Fra : Kevin

Dato : 04-10-03 10:53

04/10/03 11:19Sabina Hertzum Skrev

> jeg forstår at han taler om børnechecken ud fra flere faktorer.... at han
> spørger efter hvilke måneder de udbetales i, og at han beskriver sig som
> "kommende far"......

Selvfølgelig! det er ikke til at misforstå.

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Charlotte

Dato : 05-10-03 01:27

On 04/10/03 11:19, in article blm3b9$2q2$1@dknews.tiscali.dk, "Sabina
Hertzum" wrote:

> [...]
> første mange år, og omtaler stort set det hele som "børnepenge"*G* også
> selvom jeg nu ved de hedder noget forskelligt.....

Det kan du have ret i, jeg kalder såmænd også det hele "børnepenge" i daglig
tale
Ville bare hjælpe med et svar, men du har jo klaret det

Kh.
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-10-03 12:08

Charlotte wrote:

> Det kan du have ret i, jeg kalder såmænd også det hele "børnepenge" i
> daglig tale
> Ville bare hjælpe med et svar, men du har jo klaret det

hehe det er også fint nok, og det beviser jo bare hvor forskelligt vi kan
opfatte et indlæg ;) det skal der jo også være plads til ;)

Fra : Hansen

Dato : 05-10-03 13:07

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hehe det er også fint nok, og det beviser jo bare hvor forskelligt vi kan
> opfatte et indlæg ;) det skal der jo også være plads til ;)
> --
> Knus Sabina

Jeg er nok også lidt miljøskadet . Fra mit arbejde på kommunen er der jo
ofte folk der ringer og siger: det drejer sig om børnepenge !!! og så skal
man til at finde ud af hvad de mener for det er forskellige personer der
tager sig af det ene og det andet . Så spørger man om det er børnebidrag
eller børnefamilieydelse og får som svar: ?????? det aner de da virkelig
ikke.

Christa

Fra : Søren Mors

Dato : 04-10-03 08:00

Sabina Hertzum wrote:

> nej ;)

Teknisk set er børnepengene faktisk en kompensation for et fjernet
skattefradrag. I gamle dage fik man et skattefradrag for de børn man
havde, men skatteministeriet mente på et tidspunkt at det var lettere at
administrere at sende en check. Det er derfor det er skattevæsenet der
står for udbetalingen.

Søren Mors

Fra : Hansen

Dato : 04-10-03 08:24

"Søren Mors" <rsmors@privat.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> I gamle dage fik man et skattefradrag for de børn man
> havde, men skatteministeriet mente.....

Der har ikke været et skattefradrag så længe jeg kan huske tilbage.
Børnefamilieydelse er ganske rigtigt et skattefradrag som blot udbetales på
check eller indsættes på kontoen. Argumentet var vist nok at pengene ikke
skulle "forsvinde" i det store regnskab.

Christa

Fra : Friberg

Dato : 06-10-03 16:59

Søren Mors <rsmors@privat.dk> wrote in

> Teknisk set er børnepengene faktisk en kompensation for et fjernet
> skattefradrag.

Helt korrekt!

Søren Friberg

http://sfriberg.dk
soeren_friberg@msn.com

Fra : Hansen

Dato : 06-10-03 18:01

"Friberg" <soeren_friberg@msn.com> skrev i en meddelelse
> Søren Mors <rsmors@privat.dk> wrote in

> Helt korrekt!

Nope! Det er ikke korrekt.

Christa

Fra : Christian

Dato : 10-10-03 23:10

Uha, sikken en diiskussion, jeg fik fint svar fra Sabine kort efter mit
indlæg og checkede ikke gruppen siden, for egentlig var jeg blot ved at
lægge budget og viste ikke hvornår der kom hvormeget..........

Christian

Fra : Friberg

Dato : 06-10-03 16:17

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> første gang ved det første påbegyndte kvartal efter barnets
> fødsels....

Og sidste gang er hvornår?

Søren Friberg

http://sfriberg.dk
soeren_friberg@msn.com

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-10-03 16:20

Friberg wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Og sidste gang er hvornår?

så vidt jeg ved det kvartal hvor barnet fylder 18... men så langt har jeg
aldrig tænkt frem før ;)

Fra : Friberg

Dato : 06-10-03 17:00

> så langt har jeg
> aldrig tænkt frem før ;)

Det går ellers hurtigere end du måske lige forventer

Søren Friberg

http://sfriberg.dk
soeren_friberg@msn.com

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-10-03 17:34

Friberg wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Det går ellers hurtigere end du måske lige forventer

sikkert*G* men nu er min søn 9 år, og jeg har stadig 9 år at løbe på ;) så
jeg har indtil nu ikke haft nogen grund til at tænke så langt frem i tiden
;)

Fra : N/A

Dato : 18-10-03 13:23

Fra : Friberg

Dato : 18-10-03 13:23

Friberg <soeren_friberg@msn.com> wrote in

> hjemmeboende studerende skal være
> være betydelig fattige end andre,

min antydning af at de Radikale - uvidst ad hvilken årsag - ønsker SU
nedsat for hjemmeboende er tilsyneladende grundløs. Blot må det undre,
at et dybt seriøst gammelt parti på den måde pludselig drejer på en
tallerken; men det er vist en Jelved, der bestemmer der!

S Friberg