Mit bundkort strejker..
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 03-10-03 20:24

Bundkort Asus A7V8X er 1 år gammelt. Monteret med 256DDRam og 2stk HD.
Segate og Maxtor.
I et par uger stoppede maskinen under indlæsdning af bios ved "Scanning IDE
device", hvilket jeg i første omgang mente var en HD fejl. Ved at boote
maskinen et par gange var jeg kørende igen. I dag forsøgte jeg at udlede
problemet og har konstateret at problemet ikke skyldes Harddiskene.
Kan nogen hjælpe mit bundkort op at køre igen ? Hvilke gode råd ? Jeg kan
godt komme ind i biosopsætningen.

mvh pjl

Fra : Allan / Kolding

Dato : 04-10-03 18:45

Dette er bare en idé.

Clear C-mos.
Hvis det ikke hjælper, kan du lægge en en ny bios på.
efter du har Clearét C-mos vil den stå til Boot fra A først.
Ellers tag stikket ud af harddisken, så vil den tage drev A,
hvis der er en diskette i.

Blot en ide.
Og held og lykke

--
MVH Allan / Kolding

KLIP

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-10-03 07:13

Tak for svaret..
Jeg har opdateret Bios og forsøgt at boote kun fra Drev A. Ligemeget hjalp
det.
Maskinen starter med at indlæse Bios men går så i stå ved "Scanning IDE
Device"
Herefter skiftede jeg bundkortet, men skiftede cmosbatteriet til det "nyere"
fra det bundkort
jeg mener der er fejl på. !
Nu viste maskinen "Low Cmos Battery". Surt show. !!
Mon ikke det kunne være fejlen ? Under alle omstændigheder vil jeg ikke
undersøge det igen.
Har omindstaleret systemet.
Ellers tak for hjælpen.!
mvh pjl