Hvor slåes DMA til under Win 2000 Pro ???
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 10-04-01 20:40

og mit DVD drevet understøtter det. Kan gøre det under Win98SE.
Har set under Device Manager og Properties under DVD drevet, men.....

Hjælp mig, mine DVD hakker "møj" !!!!

På forhånd tak.

Fra : Madsen

Dato : 10-04-01 20:55

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> skrev:

> og mit DVD drevet understøtter det. Kan gøre det under Win98SE.
> Har set under Device Manager og Properties under DVD drevet, men.....

I Win2k er det under egenskaber for din harddiskcontroller.

Læs også gerne <URL: http://usenet.dk/netikette/crosspost.html >

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 10-04-01 21:30

Undskyld cross postingen det skal ikke ske igen.

OK, det DMA har jeg så fundet, men det står til
DMA if available og nedenunder står der PIO mode.
Mit drev understøtter DMA, hvorfor kører 2000 det
så ikke ???

Fra : Madsen

Dato : 10-04-01 21:39

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> skrev:

> Undskyld cross postingen det skal ikke ske igen.

Du må gerne crossposte, men det er en god idé at lave
FUT til en af grupperne, som du kan læse på det link jeg
gav dig :)

> OK, det DMA har jeg så fundet, men det står til
> DMA if available og nedenunder står der PIO mode.
> Mit drev understøtter DMA, hvorfor kører 2000 det
> så ikke ???

Prøv at slå den til DMA og prøv så at genstarte. Hvis den
kører PIO igen ved genstart, så kan din controller ikke
køre med DMA, af en eller anden årsag.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Hauge

Dato : 10-04-01 21:16

Hejsa

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> wrote in message
> og mit DVD drevet understøtter det. Kan gøre det under Win98SE.
> Har set under Device Manager og Properties under DVD drevet, men.....

Gå ind under Device manager for din IDE-controller, der kan det sættes til.

Mvh Hauge

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-04-01 12:28

Hej Kasper

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> skrev i en meddelelse news:9avnjf$s1$1@sunsite.dk...
> og mit DVD drevet understøtter det. Kan gøre det under Win98SE.
> Har set under Device Manager og Properties under DVD drevet, men.....
>
> Hjælp mig, mine DVD hakker "møj" !!!!

WinMag havde en artikel om UDMA og Win2k, men siten der desværre lukket.
Bl.a. omtalte de et registry hack jeg ikke har kunnet finde andre steder.

Måske kan du få et par fif her:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q269/5/55.ASP>
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q260/2/33.ASP>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 16-04-01 19:30

Har fundet en løsning. Under BIOS skal devices stå til auto ellers virker
det ikke.