at tale med heste
Fra : CARINA VIETEN

Dato : 10-04-01 20:37

hej alle !!!

hvis i kender nogen der evt kan hjælpe med at forstå min hest, vil jeg gerne
høre fra jer, dog kun fra folk der har prøvet det selv, det drejer sig ikke
om tilridning, men nærmere om hvad der foregår oppe i hovedet.

mvh carina

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 10-04-01 20:48

Hej Carina

Det kommer jo an på hvor i landet du bor, men der er jo Gitte V. Naldal. Hun
har skrevet bogen "Fra rytter til Hest". Hun arbejder med kropssprog og er
måske lidt af en "hestevisker". Jeg kender hende ikke og heller ikke hendes
arbejde, men hendes tekniker minder om det jeg selv laver. Jeg er
westernrytter. Og det virker.
Det kommer jo også an på hvad du mener med "oppe i hovedet"? Har du en
"vanskelig" hest eller er du bare nysgerrig?
Du kan finde noget om Gitte V. Naldal på www.horsemanship.dk
(Hun bor iøvrigt i Rask Mølle i Jylland.

Venlig hilsen Lilian

Fra : Eva & Peder

Dato : 10-04-01 21:00

Hej Carina
Jeg har flere gange brugt Kirsten Helming fra Århus. det er sådan lidt alternativ healing - jeg kunne tale om det i flere timer........ så begejstret har jeg været for det!! Hun medvirkede i serien Strigler & Børster hvis du så den?
Mvh Eva
CARINA VIETEN <c.vieten@get2net.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:b7JA6.264$X22.7478@news.get2net.dk...

Fra : Tina

Dato : 11-04-01 08:00

Hej Carina

Jeg kan "tale" med din hest vha. telepati. Hvis du er interesseret kan du
skrive til mig på: tikla@image.dk
eller du kan ringe til mig på: 57619971 og høre nærmere.

Til orientering er jeg uddannet af Gjertrud Berlon (clairvoyant), Anita
Bakkegaard Hansen (kinesiolog mm.) og Hanne Fritzbøger (Reiki-healer) - jeg
arbejder med kommunikation med dyr samt kinesiologisk test og Reiki-healing
af heste og andre dyr, undervisner i dressur og korrekt grundridning inkl.
håndtering af heste med brug af mine evner for at kommunikere med dyrene,
når der er problemer. Jeg anvender også under træningen klikkertræning samt
"natural horsemanship" når det er nødvendigt eller hensigtsmæssigt.

Hilsen Tina

Fra : Bjarne Rasmussen

Dato : 16-04-01 09:17

Hej Carina,
hvis du vil finde ud af hvordan din hest arbejder/tænker vil jeg stækrt
anbefale dig at kontakte en der har forstand på Natural Horsemanship. Jeg
har deltaget i en alder af 46 år sammen med vores vallak påp 10 år og vi har
fået et fantastisk forhold ud af det. Nu arbejder vi sammen, leger. "Han er
blevet en hel anden hest" - tror jeg ikke, men jeg har lært med ganske
simple værktøjer, hvordan jeg kan "læse" hame og se når han bruger de grå
celler og hvornår han har lyst og hvornår han bare vil "tyre"mig. Det
grundlæggende er at han skal acceptere dig som sin førerhest og at du skal
være en god førerhest: hele tiden være opmærksom for ham, se hvad der er
"bedst" for ham, beskyttende. Altså som en god førerhest er for sin flok.
Jeg vil kraftigt anbefale dig et weekend kursus hos en af de danske
undervisere i NHS og en som du har tillid til. Så vil du blive klædt godt på
til at forstå din hest og til at i får oparbejdet et tillidsfult samarbejde.
SÅ BLIVER DET EN LEG.
Jeg har været på kursus i vores rideklub med Jasmin Scrase:
www.naturalhorse.dk
Hende kan jeg anbefale, men du kan søge vha enten GOOGLE:COM eller
METACRAWLER.COM med "natural horsemanship"
Så vil du kunne lære meget mere, men det tager tid og den bedste indlæring
er jo ved selv at deltage fysisk.
Mvh
Bjarne