Kan man flytte en voksen kat?
Fra : Marlene

Dato : 03-10-03 11:22

Kan det lade sig gøre, uden at den (hankat) løber væk?

Hvis en hankat bliver kastreret, vil det så hjælpe på tisseriet over det
hele?

Mvh. Marlene.

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 11:23

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre, uden at den (hankat) løber væk?

Ja - du skal blot holde den inde 2-3 uger, så den bliver knyttet til det nye
sted.

> Hvis en hankat bliver kastreret, vil det så hjælpe på tisseriet over det
> hele?

I allerhøjeste grad ja, og den vil samtidig miste lysten til at løbe så
langt hjemmefra, så få det gjort inden du flytter.

:Pia

Fra : Marlene

Dato : 03-10-03 13:24

> "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
>
> Ja - du skal blot holde den inde 2-3 uger, så den bliver knyttet til det
nye
> sted.

Det tror jeg måske, at den vil blive helt forvirret af - han er vant til at
gå ude hele tiden; det er naboens kat, som egentlig er mest ovre ved os,
fordi den ikke får nok at spise og drikke derhjemme, og så tisser han inde
heletiden, siger de. Derfor har jeg overvejet at spørge, om jeg må købe ham,
fordi jeg synes, det er synd for ham, når jeg flytter (og han så ikke får
nok at spise og drikke).

> I allerhøjeste grad ja, og den vil samtidig miste lysten til at løbe så
> langt hjemmefra, så få det gjort inden du flytter.

Ok - tusind tak for svaret

Mvh. Marlene.

Fra : Ragna

Dato : 03-10-03 14:59

Hej Marlene!

Jeg er sikker på, at naboens kat vil få et meget bedre liv hos dig!
Hvis du overtager katten i god tid før flytningen, kan du få ham kastreret
med det samme, så hormonerne får tid til at komme ud af kroppen. Det kan
tage helt op til en måned, men så skulle trangen til at tage på turné rundt
omkring også tage af.
På den måde kan katten måske alligevel klare at være indenfor i et stykke
tid i forbindelse med flytningen.
Held og lykke med handelen!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Marlene

Dato : 03-10-03 15:54

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring også tage af.
> På den måde kan katten måske alligevel klare at være indenfor i et stykke

Tak skal du have

Mvh. Marlene.