Sangeren Valdemar Davids
Fra : Kai Mandrup

Dato : 03-10-03 11:03

Kender du den danske sanger Valdemar Davids?

Hvor og hvornår var han født, hans familie; forældre og søskende.

Jeg har en Alfred Davids, som er født i Aalborg sidst i 1800'erne og som
forsøgte lykken (uden større held) i USA i starten af 1900'erne.

- er det en bror?

m.v.h. Kai

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-03 11:58

Fri, 3 Oct 2003 12:02:41 +0200, skrev Kai Mandrup:

> [...]
>
>Jeg har en Alfred Davids, som er født i Aalborg sidst i 1800'erne og som
>forsøgte lykken (uden større held) i USA i starten af 1900'erne.

Muligvis:

Davids, Valdemar
Refrænsanger, f. 18.12.1900 i Aalborg. Søn af bødkermester Frits
Davids. - Elev af Elna Tannum og Rena Pfiffer; debutkoncert i 1924;
engageret ved Palace hotel, København 1927-32, Wivex 1933-42, Skandia
fra 1946; har medvirket i radio og indsunget grammofonplader.

Politikens Musikens Hvem-Hvad-Hvor, København 1950

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-10-03 15:28

On Fri, 3 Oct 2003 12:02:41 +0200, "Kai Mandrup"
<kai.mandrup@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har en Alfred Davids, som er født i Aalborg sidst i 1800'erne og som
>forsøgte lykken (uden større held) i USA i starten af 1900'erne.

Jeg ved ikke så meget, men han sang i Vivex lige før krigen, min
mor var vild med ham, han var forøvrigt blind.
Hvis jeg da husker rigtigt
mvh Ebbe

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 03-10-03 19:00

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> - er det en bror?
> m.v.h. Kai
***************
Aner det ikke, men i "Bogen om Københavnerne" (udgivet 1936) findes en
Adolf Carl Davids.
Ingeniør, cand. polyt. født 25. Juni 1901 i Nørre Sundby. Søn af købmand O.
C. Davids - gift 25. juni 1929 m. Barbara Greene Garnwell.
Cand Polyt i 1924.
I årene 1925 - 1931 i USA.
1933 etablerede egen virksomhed.
Adresse: Aurikkelvej 8 Valby.
(Intet foto i bogen)

Og Nørre Sundby er dog ikke langt fra . . . . )
Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør