Jeg vil gerne hjem!!!
Fra : Ann K

Dato : 03-10-03 08:54

Hejsan alle kisser.
Ja.... först bør jag vel ursakta, men mit danske er ennu ikke så godt....
jeg är först flyttet hertil i januar i års, så...
Men jag tror at jeg vil hem igen!
Jag hade store problemer med at lare alle her at kende... de snakkede ikke
som jag och var så forbannat sure på meg men nu går det fint - og jag
har fået en god ven, der heter Ranje
Jag flyttede til Danmark fordi jag blev så forälsket i en dansker... det
holder stadig! også selv om jag måste dele ham med flere andre katter og to
hunde...
Alt i alt kan man säge at min flytning ha varet god og til alles beste....
Men nå vil jag gerne hem!!!
Det visar seg nemlig at jag _icke_ må må al den youghurt med hinbär som jag
kan spise!!!!!
Och det är jag sikker på at jeg må i Sverige!!!

Mange miaaauuuu från Tia... utilfreds nydansker *hmmmf*
--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-10-03 11:02

Stakkels Tia, jeg synes også det er snyd med hindbæryoghurt (som i øvrigt
hedder hallonyoghurt på svensk), for det smager så godt, og jeg må heller
aldrig få ret meget!!

Hilsen

Ce'Nedra (som af en eller anden grund bliver kaldt Frk. Fedesen, hrmf)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-10-03 12:15

In article <nKbfb.2963$Kv.20672@news000.worldonline.dk>, Pernille
Scharff <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote:

> (som i øvrigt
> hedder hallonyoghurt på svensk)

Og yoghurt hedder "fil" (?!) - påstår de i min Irma - der af sære
uopklarede årsager har svensk yoghurt på hylderne. Måske noget for Tia

Den lille dame har nok alligevel boet her så længe at hun ikke kan
huske sit modersmål helt mere?

I øvrigt har hun Dittes fulde forståelse. Hun møder heller ikke de
store smil, når hun ind i mellem insisterer på at VOLDæde til hun
brækker sig... *suk*

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 12:50

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message

> Og yoghurt hedder "fil" (?!) - påstår de i min Irma - der af sære
> uopklarede årsager har svensk yoghurt på hylderne. Måske noget for Tia

Filmjölk svarer til A38! :)

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-10-03 13:37

In article <3f7d626e$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Filmjölk svarer til A38! :)

Aha... man lærer noget hele tiden... Der står kun "fil" - og Irma
påstår det er yoghurt
Men du har sgi nok ret - måske jeg faktisk skulle smage på stadset
en dag, så jeg kan få det opklaret... plejer ellers at undgå fransk
yoghurt og hvad har vi... når vi nu laver det selv..

Mine katte elsker forresten yoghurt - men kun resterne i min skål, og
kun med fersken / hindbær. Hvis de får en lille portion til dem selv,
skal de ikke ha' noget... sære kræ!

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 03-10-03 18:06

Hej.

> Mine katte elsker forresten yoghurt - men kun resterne i min skål, og
> kun med fersken / hindbær. Hvis de får en lille portion til dem selv,
> skal de ikke ha' noget... sære kræ!

Min kat elsker også at spise madrester fra min tallerken, hvis man giver den
noget i sin egen skål vil den ikke have det, underlige dyr!

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ann K

Dato : 05-10-03 00:32

Hej Navnesøster

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Den lille dame har nok alligevel boet her så længe at hun ikke kan
> huske sit modersmål helt mere?

Må indrømme at jeg ikke aner, hvad yoghurt hedder på svensk... men
Kludetæppet _ved_ hvad det danske ord betyder! Sig "yoghurt" og du har
omgående en kat, som storspindende møffer sit store fjæs ind i dine arme og
hænder... hun simpelthen ææælsker det! Men det _skal_ være med
hindbær....
Sjovt nok så hænger nogle svenske ord stadig ved hos hende... hun aner fx
ikke hvad vi mener, når vi spørger om vi skal "gå tur"... men brug i stedet
det svenske "promenade"... så har vi en kat, der stæser ud i vindfanget,
hvor den miauende og spindende gnider sig op ad døren - og er ret umulig at
få sat sele på

> I øvrigt har hun Dittes fulde forståelse. Hun møder heller ikke de
> store smil, når hun ind i mellem insisterer på at VOLDæde til hun
> brækker sig... *suk*

Den slags gør Kludetæppet skam ikke!!!
Det overlader hun helt og aldeles til Aske *sss*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-03 12:44

In article <blnl9e$h29$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> [...]
> hvor den miauende og spindende gnider sig op ad døren - og er ret umulig at

Det er skægt. Det er da et bevis på, at de "forstår" visse ord ganske
godt!

Fra : Kate

Dato : 03-10-03 20:23

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:blj9tp$5u3$1@sunsite.dk:

> Mange miaaauuuu från Tia... utilfreds nydansker *hmmmf*

Typisk fremmedarbejder, får i pose og i sæk og så er du alligevel
utilfreds..........Nårhhh nej, du er jo kat

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 05-10-03 00:22

Hejsan.

> Typisk fremmedarbejder, får i pose og i sæk og så er du alligevel
> utilfreds..........Nårhhh nej, du er jo kat

Hæ - ja!!!! Och det ar vist detsamme i båda Sverige och Danmark!

Miauuu från Tia

Fra : Jane

Dato : 05-10-03 18:37

Kate skrev i <news:3f7dcca2$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Typisk fremmedarbejder, får i pose og i sæk

Katten i sækken måske?

Jane

Fra : Denise

Dato : 05-10-03 18:58

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Katten i sækken måske?
>
> Jane

"Katten i Sækken" - nej jeg tror ikke de er fremmedarbejdere - men danske
opdrættere *fnis*
Kan dog ikke huske racen.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-10-03 21:18

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> "Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> "Katten i Sækken" - nej jeg tror ikke de er fremmedarbejdere - men
> danske opdrættere *fnis*
> Kan dog ikke huske racen.

LOL, det er jo en hel vittighedsgruppe

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-03 21:23

In article <3f807c8b$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> LOL, det er jo en hel vittighedsgruppe

Burmesere tror jeg. Altså fjernøstlige indvandrere! - Ligesom mine

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-03 22:18

Nä men snälla Tia, du måste erindre, at Yrsa också bor i Sverige och Velma,
dom två hustyranner, som tyranniserade dig.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 05-10-03 00:20

Hejsan igen
> Nä men snälla Tia, du måste erindre, at Yrsa också bor i Sverige och
Velma,
> dom två hustyranner, som tyranniserade dig.

Hi, hi... jag tror at dom vil få seg en overaskning!!!! Jag har jo
praktiseret tyranni på den dar røde faen här i hemmet Och jag ar
god!!!! *fnis*
Men jag vil helst bare väre, hvor Jan ar!!! och have al den youghurt jag
kan konsumera

Mange Miauuu från Tia - som idag har sovat tre timer på Jans mage "Vi"
så en långfilm...