D-Link DWL-120+ og WinXp
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 02-10-03 21:56

Hej

Er der andre end mig der har haft nogle problemer med at få et D-Llink
DWL-120+ til at virke i WinXP?

Kortet kører uden under Win2K, jeg sidder faktisk og kører med kortet nu.
*S*

Jeg kan i WinXP se min trådløse router og en 'connect' virker
tilsyneladende.
Problemet er at jeg ikke modtager en IP-adresse og der virker heller ikke at
manuelt konfigurerer en IP-adresse til kortet, naturligvis en IP-adresse
uden for området routerens DHCP server uddeler.

Mvh
Frank

Fra : Steffen Nyegaard

Dato : 03-10-03 10:18

Nej jeg har selv haft samme problem.
For det første er det svært at sætte kortet op i Xp da man selv skal ind og
deaktivere XP medfølgende wireless program for at D-links eget virker. Jeg
har en pc stående i kælderen og den kan ikke se routeren med mindre jeg
flytter den op i stuen. Når den har fået forbindelse kan jeg godt flytte den
ned igen. den husker forbindelsen selv efter genstart. kører 3/4 signal ved
11mbit/s

Fra : Steffen Nyegaard

Dato : 03-10-03 17:10

Der skulle selvfølgelig stå "ja jeg har selv haft samme problem"

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 05-10-03 13:07

Hej

Kan du huske i hvilken rækkefølge du installerede tingene - kortet først og
så driverne eller omvendt?

Mvh
Frank

Fra : Jan V.

Dato : 07-10-03 10:16

> [...]
den
> ned igen. den husker forbindelsen selv efter genstart. kører 3/4 signal

Øhh

Hvorfor deaktiverer du XP's medfølgende wireless ??

Jeg har selv 2 stk DWL-120 (ej plus) som jeg kører på XP.

Dem smider jeg da bare direkte på og når den spørger efter driver, peger jeg
den bare ned på den medfølgende CD. Og det virker OK med XP's wireless.

Jan