Select spørgsmål:
Fra : Daniel

Dato : 02-10-03 21:00

Hej,

Jeg har 2 Selects i en <form> fra en header.inc fil på min hjemmeside
(ny version - endnu ikke online), som jeg gerne vil have skifter
(hvilken vil sige henter den relevante post i en database) den aktuelle
side til en anden, når der bliver valgt noget i dropdown-menuen. Som det
er nu fungerer det fint - blot med en OK knap ved siden den. Den kunne
jeg slemt godt tænke mig at komme af med, men JavaScript ('s onChange
eller onSelect) og PHP er åbenbart ikke lige sådan at forene. Er der
nogen 'nem' måde at gøre noget dette på? Læs: 'Nem' betyder bare ikke
for mange linier; Jeg vil gerne bibeholde filen så overskuelig og enkel
som mulig... ? Det er selvfølgelig lavet i PHP.

På forhånd tak

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Leonard

Dato : 02-10-03 21:36

Daniel <dsh@vip.cybercity.dk> wrote:

>men JavaScript ('s onChange
>eller onSelect) og PHP er åbenbart ikke lige sådan at forene

Du bliver nødt til at vise os noget af din kode.
Men når du har problemer med at forene dem, så er det sikkert noget
med enkelt quote ' og dobbelt quote " der skal bruges rigtigt.
Du kan jo bare hoppe ud af PHP når du vil skrive dit Javascript:

<?php
print "<form action='todo.php' ";?>onChange='submit()'<?php print "
method='post'>";
?>
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Daniel

Dato : 02-10-03 22:04

> Du bliver nødt til at vise os noget af din kode.

Ok, sorry, her er koden til den af de dropdowns der er ...

Bemærk at denne kode virker fint og sitet er oppe at køre nu, men jeg
kunne godt tænke mig at undgå OK knappen. Hvis man kan simulere..eller
få Javascriptet til at kalde submit-knappen--øhm?

Bær over med min dumhed, jeg droppede ud af 10'ende klasse for at tage
et par år på druk *host-host* =)

Tak for hjælpen: -

/* indsat fra header.inc */

<form name="frmSelectReviewByName" action="sgh_main.php" method="post"
onSubmit="return(ValidateViewReview1(frmSelectReviewByName))">
<?php
$db_conn = mysql_connect("localhost", "database", "kodeord");
if (!$db_conn)
die ("Sorry, could not connect to MySQL Server");
mysql_select_db("database", $db_conn) or die ("Sorry, could not open
database: ".mysql_error());
$query = "select * from tblReviews order by rReviewName";
$result = mysql_query($query, $db_conn);
if ($result)
echo "<select name=\"optSelectReviewByName\">";
echo("<option value=\"Select Review\" selected>Select Review</option>\n");
while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) {
echo("<option value=\"" . $row["rReviewName"] . "\">" .
$row["rReviewName"] . "</option>\n"); }
echo "</select>&nbsp;&nbsp;";
?>
<input type="submit" name="btnSelectReviewByName"
value="OK">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</form>

--
Daniel Henriksen