tele2 problemer
Fra : Jimmy

Dato : 02-10-03 20:22

Jeg har for et par uger siden fået min tele2adsl 128/512!

Jeg oplever ofte problemer med at når jeg går ind på en hjemmeside, så viser
internet explorer at siden ikke kan vises(404). Hvis jeg så reloader siden,
så kommer den fint frem. Hvis jeg feks vil downloade en fil, så siger den
ofte at filen ikke findes, men hvis jeg prøver igen, så downloader den filen
med fin hastighed! Jeg har 2 pc'ere, og en mac, og problemet er det samme på
alle 3 maskiner. Jeg havde TDC adsl før, og her oplevede jeg aldrig
problemer.

Er der nogen der har samme problem!

Jimmy

Fra : Preben og Anette

Dato : 02-10-03 21:12

Har du en router på dit internet????

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jimmy

Dato : 02-10-03 21:59

Ja, jeg havde samme router da jeg havde TDC!

Jimmy

Fra : Hansen

Dato : 06-10-03 19:52

> Ja, jeg havde samme router da jeg havde TDC!

Har du konfigureret din router til at pege på de DNS server adresser som
Tele2 angiver?

Hansen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 03-10-03 07:43

Nu skal vi ikke give Tele2 skylden for alt - det du beskriver har intet med
din forbindelse at gøre. Prøb at geninstallere din explorer/windows
istedet.

mvh.

Uffe

>>> Jimmy<escherich@vip.cybercity.dk> 02-10-2003 21:21:51 >>>

Fra : Jimmy

Dato : 03-10-03 08:33

Nu er det jo sådan at jeg har 3 computere på netværket, og problemet er det
samme på alle 3. Desuden har jeg en ftp server kørende, hvor jeg også ofte
har problemer med at forbinde til den udefra!

Jeg ville også bare høre om der var andre der havde oplevet problemet. Det
kan jo være at problemet ligger i min router! Så den vil jeg prøve at
skifte!

Jimmy

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 03-10-03 10:53

Hej Jimmy.

Inden du køber ny router så check lige om du din router tilbyder DNS caching
- bruger du routeren som DNS server på dine PC'ere ? Hvis ikke så prøv det
(virker kun hvis den cacher DNS forespørgsler).

/Uffe

>>> Jimmy<escherich@vip.cybercity.dk> 03-10-2003 09:33:21 >>>

Fra : mendoza

Dato : 03-10-03 12:40

"Jimmy" <escherich@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med fin hastighed! Jeg har 2 pc'ere, og en mac, og problemet er det samme

> alle 3 maskiner. Jeg havde TDC adsl før, og her oplevede jeg aldrig

Jeg havde samme problem som dig efter jeg skiftede til Tele2 og kørte med
TDC´s Speedstream router.... Jeg købte en Linksys router og derefter var der
no problemos!!!

--
Mendoza