Link???
Fra : Naiwai Yu

Dato : 02-10-03 18:36

Jeg er igang med at lave en menu i flash, på mit skrivebord, således at man
erstatter ikonerne, men ville derfor høre om det overhovdet er muligt at
bruge en commando, til at starte en exe-fil??

// Naiwai Yu

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 02-10-03 19:20

"Naiwai Yu" <KBHnaiwai@lite.dk (fjern KBH)> skrev i en meddelelse
> [...]
> erstatter ikonerne, men ville derfor høre om det overhovdet er muligt at
> bruge en commando, til at starte en exe-fil??

når du har lavet din flash fil kan du så ikke bare indsætte den i et html
dokument og så køre det med active desktop ???

Fra : Naiwai Yu

Dato : 02-10-03 22:36

Jov, jeg konvetere det til et html-fil, men man kan ikk linke til at
program, så programmet/genvej starter op, via. det link, istedet spørger den
om man vil downloade den..

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 03-10-03 19:42

> Jov, jeg konvetere det til et html-fil, men man kan ikk linke til at
> program, så programmet/genvej starter op, via. det link, istedet spørger
den
> om man vil downloade den..

Altså du laver et alm html dokument

<head>
<title>hvad ved jeg</title>
</head>

<src="din flash fil.swf">

og så gemmer du html filen og din flash fil i samme mappe og så vælger du
html dokumentet som din baggrund på skrivebordet... med nu ???
jeg bruger det selv og det virker her.
/Henrik

Fra : Pia J

Dato : 04-10-03 14:30

> og så gemmer du html filen og din flash fil i samme mappe og så vælger du
> html dokumentet som din baggrund på skrivebordet... med nu ???
> jeg bruger det selv og det virker her.

Det er vist ikke det vedkommende spørger om.

I hans flashfil er der knapper, som peger på de sædvanlige ting man har på
et skrivebord, fx genveje til programmer, Denne computer osv. Men når han
trykker på disse knapper åbnes ikke programmet, men der spørges, om han vil
downloade, ligesom hvis man linkede til en exefil i en browser.

Men jeg kender ikke svaret.

:Pia

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 05-10-03 18:50

aaaaah
derfor der var så meget forvirring
/Henrik

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-10-03 16:00

>Jeg er igang med at lave en menu i flash, på mit skrivebord, således at man
>erstatter ikonerne, men ville derfor høre om det overhovdet er muligt at
>bruge en commando, til at starte en exe-fil??

jow.. kig lidt på

fscommand("exec", "fil_det_skal_startes.exe");

mvh
bo dudek
www.bodúdek.dk

Fra : Naiwai Yu

Dato : 07-10-03 01:08

Jeg har skam kigget på, fscommand exec, men kan ikk helt finde ud af det...

Kan du hjælpe??

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-10-03 06:08

>Jeg har skam kigget på, fscommand exec, men kan ikk helt finde ud af det...

så ville du have fundet ud af, at du f.eks. kan gøre sådan her:

on (release) {
fscommand ("exec", "min_fil.exe");
}

mvh