billigemobiler.dk igen igen
Fra : Wolle

Dato : 02-10-03 14:26

Jeg savner nogen som vil dele deres erfaringer med www.billigemobiler.dk.
Den tidligere tråd her i gruppen om emnet bærer præg af, at dem der
kritiserer firmaet (måske begrundet?) aldrig har prøvet at handle hos dem.
Der må da for pokker være nogle som har prøvet at bestille en telefon hos
dem!? Helst ingen teorier om hvordan firmaet måske er, men kun reelle facts
fra en evt. handel.

På forhånd tak
Wolle

Fra : sko12345

Dato : 02-10-03 14:45

"Wolle" skrev d. 02-10-03 14:26 dette indlæg :
> [...]
hos
> dem!? Helst ingen teorier om hvordan firmaet måske er, men kun reelle

Nej jeg har ikke prøvet at handle hos dem.

Men hvorfor bestiller du ikke bare en telefon pr efterkrav, det koster
kun 25+8=33 kr ekstra. Komer telefonen så betaler du, og kommer den
ikke, så er du blevet den erfaring rigere som du kan dele med os andre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Wolle

Dato : 02-10-03 16:18

> [...]
> kun 25+8=33 kr ekstra. Komer telefonen så betaler du, og kommer den
> ikke, så er du blevet den erfaring rigere som du kan dele med os andre.

I princippet kunne jeg jo modtage en papkasse på efterkrav indeholdende en
mursten.....
Er der virkelig ingen som har prøvet at handle med dem??????

Fra : sko12345

Dato : 02-10-03 20:09

"Wolle" skrev d. 02-10-03 16:18 dette indlæg :

> I princippet kunne jeg jo modtage en papkasse på efterkrav
indeholdende en
> mursten.....
> Er der virkelig ingen som har prøvet at handle med dem??????

Men det er jo ikke forbudt at lade posten vente, mens du lige
kontrolerer det er det rigtige der er i pakken, det vil posten jo også
have forståelse for, at du ikke gidder smide 2000 kr ud af vinduet på en
mursten. Hvis det er en mobil der er i pakken, så betaler du, og hvis
det er en mursten lader du være med at modtage den.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 21:40

sko12345 skrev:

>Men det er jo ikke forbudt at lade posten vente, mens du lige
>kontrolerer det er det rigtige der er i pakken,

Det er i strid med Post Danmarks forretningsbestemmelser. Om det
ligefrem er ulovligt skal jeg ikke kunne sige.

>det vil posten jo også
>have forståelse for, at du ikke gidder smide 2000 kr ud af vinduet på en
>mursten.

Selvfølgelig, men officielt må han stadig ikke lade dig åbne pakken.

>Hvis det er en mobil der er i pakken, så betaler du, og hvis
>det er en mursten lader du være med at modtage den.

Hvad hvis jeg sælger en kode via efterkrav? Gutten åbner, læser koden
og siger "Der er ikke det i jeg skal have"...

Nej, den metode er ikke i overensstemmelse med Post Danmarks
forretningsbestemmelser.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : mcisten

Dato : 02-10-03 22:05

Iflg. aftaleloven har du du pligt til at tjekke det du modtager på stedet.
Så posten SKAL vente til du har åbnet og tjekket pakken ellers er det i
strid med loven.

Når du kodtager pakken har du pligt til at sikre dig at indholdet er i orden
før du underskriver på modtagelsen. Nægter posten dig det, så lad pakken gå
retur.
Du har ret til at tjekke pakken før underskrift på modtagelse.

Vil du vide mere så spørg i dk.jura.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 22:57

mcisten skrev:

>Iflg. aftaleloven har du du pligt til at tjekke det du modtager på stedet.

Pligt ligefrem?

>Så posten SKAL vente til du har åbnet og tjekket pakken ellers er det i
>strid med loven.

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, jeg mener bare absolut at jeg flere
gange har hørt at man (logisk nok, i mine øjne) ikke har ret til at
åbne pakken inden man "modtager" den.

>Når du kodtager pakken har du pligt til at sikre dig at indholdet er i orden
>før du underskriver på modtagelsen.

Pligt? Du mener vel ret?

>Nægter posten dig det, så lad pakken gå retur.
>Du har ret til at tjekke pakken før underskrift på modtagelse.

Altså (for at folkene i dk.videnskab.jura kan følge med), du siger, at
man har ret til at åbne pakken og se hvad der er i, inden man betaler
et eventuelt efterkravsbeløb, og/eller skriver under på modtagelsen af
en rekomanderet pakke.

>Vil du vide mere så spørg i dk.jura.

Jeg X-futter til dk.videnskab.jura.

PS! Skriv venligst under det du svarer på, og fjern det du evt. ikke
svarer på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : David T. Metz

Dato : 03-10-03 08:00

Lasse Hedegaard skriblede:

> [...]
> man har ret til at åbne pakken og se hvad der er i, inden man betaler
> et eventuelt efterkravsbeløb, og/eller skriver under på modtagelsen af

Det er fuldkomme forkert. Man kan heller ikke få lov at læse et
rekommanderet brev og bagefter nægte modtagelse. Jeg går ud fra vi her
taler almindelig post.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-10-03 10:07

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Lasse Hedegaard skriblede:

> Det er fuldkomme forkert. Man kan heller ikke få lov at læse et
> rekommanderet brev og bagefter nægte modtagelse. Jeg går ud fra
> vi her taler almindelig post.

Problemstillingen skyldes et "firma" som sælger billige mobiltelefoner,
hvor man kan vælge at overføre pengene til en konto, eller at betale pr.
efterkrav. Har man krav på at se at indholdet i pakken er det rigtige
(en mobil og ikke en mursten) inden man betaler?

Så lige et lille tillægs spørgsmål:
Er det et krav at eks www.billigemobiler.dk er registreret hos Erhvervs-
og Selskabsstyrelsen (cvr)?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-10-03 10:53

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så lige et lille tillægs spørgsmål:
> Er det et krav at eks www.billigemobiler.dk er registreret hos Erhvervs-
> og Selskabsstyrelsen (cvr)?

Nej, det er ikke noget krav.
De bliver først registreret i CVR, når de bliver moms-registreret. Er deres
omsætning under 50.000 Kr. årligt, er moms-registreringen frivillig.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-10-03 10:58

Soeren Nielsen kalligraferede, i news:blje3q$que$1@sunsite.dk
> [...]
> eller at betale pr. efterkrav. Har man krav på at se at indholdet i
> pakken er det rigtige (en mobil og ikke en mursten) inden man betaler?

Nej, man får den ikke udleveret før man har betalt. Ellers risikerer posten
jo at stå med problem hvis de skal returnere en åbnet efterkravspakke til
afsenderen.

> Så lige et lille tillægs spørgsmål:
> Er det et krav at eks www.billigemobiler.dk er registreret hos
> Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (cvr)?

De skal i hvert fald momsregistreres hvis de sælger for mere end 50.000/år,
Men iøvrigt mangler den hjemmeside oplysninger om hvem kunden handler med -
det fremgår fx ikke hvilken virksomhedsform der er tale om - er det en
enkeltmandsvirksomhed skal den ikke registreres hos E&S-styrelsen, men hvis
det er momspligtig virksomhed skal den have et CVR-nummer (registreringen
sker hos Told og Skat). Se i øvrigt om krav til hjemmesiden/butikken:
http://www.net-tjek.dk/ehandel/erhverv/oplvirkstekst.htm#1
http://www.net-tjek.dk/ehandel/erhverv/opltekst.htm

Fx er adressen stavet forkert ...

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-03 16:02

mcisten skrev:

> [...]
>retur.
>Du har ret til at tjekke pakken før underskrift på modtagelse.

Og blot for at følge op på det...

Man må IKKE åbne en pakke før der er underskrevet eller betalt, hvis
den er sendt rekomanderet og eller pr. efterkrav.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-10-03 17:09

On Thu, 02 Oct 2003 13:45:16 GMT, "sko12345" <sko12345.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>kun 25+8=33 kr ekstra. Komer telefonen så betaler du, og kommer den
>ikke, så er du blevet den erfaring rigere som du kan dele med os andre.

Bare surt hvis de sender en masse småsten istedet for en mobiltelefon

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-10-03 15:41

"Wolle" <wolle06@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle som har prøvet at bestille en telefon hos dem!? Helst ingen
> teorier om hvordan firmaet måske er, men kun reelle facts fra en

Følg nogle simple retningslinier:
http://www.dr.dk/forbrug/guides/e-handel/ehandel_04a.htm

Men det betyder at du ikke bør handle med billigemobiler.dk
Ingen cvr (er det i det hele taget et firma når dee ikke har et cvr
munner?)
Ingen mailadresse (der er en formmail, men du kender som kunde ikke
deres mailadresse).

Men som der står i starten:
"Hvis du stadig er lidt usikker på internethandel, så brug din sunde
fornuft.
Lad være med at købe ind i butikker, der virker utroværdige. "

Det er op til dig at vælge om billigemobiler.dk er troværdige eller ej.

Og sæt ALDRIG penge ind på en konto inden du har modtaget dine vare.
(hvem husker teleimport.dk)

Fra : Olsen

Dato : 02-10-03 20:14

> [...]
> Der må da for pokker være nogle som har prøvet at bestille en telefon hos
> dem!? Helst ingen teorier om hvordan firmaet måske er, men kun reelle

Jeg har aldrig handlet med www.billigemobiler.dk og kunne heller ikke finde
på det, af den simple grund at der er ikke cvr. nummer ej heller et telefon
nummer som man kan kontakte.
Jeg har til gengæld handlet en hel del hos www.billigmobiler.dk som jeg
varmt kan anbefale. De har også en fysisk forretning www.tk-shopping.dk hvor
man kan henvende sig hvis der skulle være problemer.
Jeg har en del kolegaer som handler erhverv hos dem og jeg har kun hørt godt
om dem.
Mvh. Steff

Fra : Devast8or

Dato : 03-10-03 14:46

Olsen wrote:
> Jeg har til gengæld handlet en hel del hos www.billigmobiler.dk som
> jeg varmt kan anbefale.

"Siden er midlertidig lukket pga. opdateringer.

Siden er typisk lukket alle hverdage mellem 15 og 16.

Prøv igen Senere"

Hehehe, ikke skide proffesionelt IMO. Men det kan da godt være at det er et
helt reelt sted. Jeg vil da prøve at tjekke siden igen senere. Er det med
eller uden abonnement de forhandler?

Devast8or

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 21:41

En der kalder sig "Wolle" skrev:

>Der må da for pokker være nogle som har prøvet at bestille en telefon hos
>dem!?

Jeg kunne aldrig finde på at handle hos dem (som de fremstår lige nu),
og det er der forhåbentlig ikke mange andre der kunne finde på - så
derfor er det nok småt med erfaringer.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Wolle

Dato : 04-10-03 20:34

> [...]
>
> --
> http://www.simlock.dk/
> - også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Jeg har ikke fået et konkret svar på det jeg spurgte om, nemlig om der rent
faktisk er nogen som har prøvet at handle med firmaet. Det er der noget som
tyder på at der ikke er (eller også læser de ikke nyhedsgrupper), så jeg
vælger at lade være med at handle med dem. Desuden har de også sat prisen op
på den telefon som jeg havde kigget på, så nu kan de sq være lige

vh
"En der kalder sig Wolle" (............)

PS: Underligt som et simpelt spørgsmål om en mobiltelefon pludselig ender
med at blive en diskussion i dk.videnskab.jura om regler i Post
Danmark.......... :-|