[mssql]
Fra : Thomas D

Dato : 02-10-03 14:04

Hej,

Hvordan vælger jeg alt fra en hvor date er i dag.
Date er af datatypen datetime.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-03 14:54

Thomas D skrev:

> Hvordan vælger jeg alt fra en hvor date er i dag.
> Date er af datatypen datetime.

   select *
   from dokumenter
   where DateDiff(d, modificeret, GETDATE()) = 0

(hvor "modificeret" er navnet på dit datofelt).

Hvis dit feltnavn er "date", skal du muligvis bruge klammer for at
få det til at virke (DateDiff(d, [Date], GETDATE()) = 0). Det er
generelt en god ide at undgå reserverede ord som objektnavne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 04-10-03 11:30

On Thu, 02 Oct 2003 15:53:37 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> select *
>    from dokumenter
>    where DateDiff(d, modificeret, GETDATE()) = 0

select *
   from ChatLine
   where [date]=GETDATE()

virker også - men der er dog ingen forskel i hastigheden.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-03 22:58

Lars Bo Wassini skrev:

> select *
> from ChatLine
> where [date]=GETDATE()
>
> virker også -

Ikke her:

select *
from enheder
where DateDiff(d, modificeret, GETDATE()) = 0

=> (1 row(s) affected)

select *
from enheder
where modificeret = GETDATE()

=> (0 row(s) affected)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 05-10-03 07:44

Hej

Select * from ChatLine where
convert(char(10),[date],121)=convert(char(10),getdate(),121)

Husk der er klokke på getdate(), så den returernerer eks. 2003-10-05
08:43:17.123

Mvh
Carsten Schack-Eriksen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-03 16:53

Carsten Schack-Eriksen skrev:

> Select * from ChatLine where
> convert(char(10),[date],121)=convert(char(10),getdate(),121)

Også en mulighed.

NB: Skriv venligst svar nedenunder citater - usenet er ikke
Jeopardy. Se også min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen