God trimmer
Fra : Helle

Dato : 02-10-03 11:35

Hejsa.

Har I en god trimmer til at trimme jeres katte i bund med? her tænker jeg
bla på hårdullerne (som beskrevet i tidligere indlæg).
Hvilken trimmer vil I anbefale? det er til en langhåret mco og birma.
Hvad koster sådan en? mærke?

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 13:09

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bla på hårdullerne (som beskrevet i tidligere indlæg).
> Hvilken trimmer vil I anbefale? det er til en langhåret mco og birma.

Hej Helle !

Du kan købe en Phillips hårklipper, på tilbud i Skousen lige nu til 149 kr.
Fås også i Føtex og Elgiganten.
Den er godt nok til mennesker, med 7 forskellige klippelængder + den kan
klippe helt i bund, hvis der er brug for det.

Jeg har før brugt den til, at klippe pudler med og den virkede meget bedre,
end de rigtige hundetrimmere, der hele tiden gik i stykker. Det var dog ikke
de helt dyre hundetrimmere, jeg prøvede. De gode hundetrimmere virker
sikkert også, men koster mellem 800 til 1000 kr.

Det er da forsøget værd. Hvis den ikke kan bruges på kattene ( hvad jeg er
overbevist om, at den kan ), kan i altid bruge den selv, hvis i trænger til
en trimning.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-10-03 15:01

Hej Helle

Jeg vil tro at der ikke er så stor forskel på de forskellige trimmere, så
tror at en fra Harald Nyborg til 70 kr er lige så god som en til 400 kr. men
ang. med at trimme kat, så kan jeg ikke råde dig, da vi simpelthen ikke har
brugt det til nogen af vores skovkatte.

Det undre mig at du ikke kan holde Sylvester knotte fri, så spørgsmålet er
om det er hans pels der bare er enorm svær at holde og om han måske kan have
brug for et eller andet tilskud for at gøre hårene stærkere ? syntes tit det
er mere fint hår der har tildens til at filtre.

Ellers så kunne I gøre det til en hyggelig vane at nusse/frisere ham hver
aften, så ville hans knotter nok aldrig blive så store at I måtte bruge en
masse penge på at få det ordnet ved dyrlægen, for jeg mindes det ikke er
første gang, problemet har været der.

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : Helle

Dato : 02-10-03 15:41

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
> [...]
> masse penge på at få det ordnet ved dyrlægen, for jeg mindes det ikke er

Der er MEGET stor forskel på trimmere. Min søster har haft købt rigtig mange
og der var mange som simpelthen ikke kunne trimme få milimeter af hendes
mands hår som ellers i forvejen er nemt og kort.
Så der er stor forskel.

Nej det er ikke første gang problemet er der med duller i Sylvesters pels
men det har ellers ikke været der rigtig længe. Problemet er, at vi har haft
håndværkere i 3 uger og det har støvet og svinet meget. Hans pels er så
blevet støvet og jeg har ikke været for flittig til at børste ham i disse 3
uger. Har børstet ham men ret hurtigt og ikke så grundigt. Jeg vil have
disse duller ud inden han kommer i bad. Jeg tror ikke det er Sylvesters pels
den er gal med men mig som er for hurtig disse steder for det knudrer nemt.
Hans pels er ellers meget nem at holde - flot og blank.
Han plejer normalt at blive børstet hver anden dag men der har ikke været
hold i noget som helst, hverken lejlighed, rytme, pelspleje eller noget i
disse kaotiske håndværker uger.

Mvh Helle

Fra : Pia J

Dato : 02-10-03 15:50

> Han plejer normalt at blive børstet hver anden dag men der har ikke været
> hold i noget som helst, hverken lejlighed, rytme, pelspleje eller noget i
> disse kaotiske håndværker uger.

Er der ikke noget med at han er smoke? Jeg synes sølv er noget værre
fimrehår i forhold til de andre farver... Men lækkert blødt at røre ved!

:Pia

Fra : Helle

Dato : 02-10-03 20:11

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Er der ikke noget med at han er smoke? Jeg synes sølv er noget værre
> fimrehår i forhold til de andre farver... Men lækkert blødt at røre ved!
>
> :Pia

På stamtavlen er han sort men jeg synes han har en anelse gråligt skær i
pelsen nogen steder - det havde han også som killing, bare mere tydeligt.

Mvh Helle

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 03-10-03 00:05

> [...]
> rigtig mange og der var mange som simpelthen ikke kunne trimme få
> milimeter af hendes mands hår som ellers i forvejen er nemt og kort.

Okay ja vi købte en tim 59 kr og den trimmer nu på 4 år, og den vi havde
købt til 499 kørte i ca 3 år, så derfor mente jeg detkunne være hip som hap

Har børstet ham men ret hurtigt og ikke
> så grundigt. Jeg vil have disse duller ud inden han kommer i bad.

Lyder som en god ide da det elers bare filtre endnu mere, men hvad børste du
ham med af børste/kam hver 2. dag ?

MVH
Gitte

Fra : Birgitte

Dato : 06-10-03 10:08

> [...]
> bla på hårdullerne (som beskrevet i tidligere indlæg).
> Hvilken trimmer vil I anbefale? det er til en langhåret mco og birma.

Hej Helle
Hvis jeg var dig,- så ville jeg prøvetænde dem i forretningen, og køb så den
med mindst lyd.
Når den kun skal bruges til de få hårdulder en kat kan få, så gør dig selv
en tjeneste at købe en' der er så lydløs som mulig.
Der er nemlig stor forskel på hvor meget de larmer, og oftest er det lyden
kattene bliver bange for.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk