Borland Interbase 6
Fra : Rikke Andersen

Dato : 02-10-03 09:06

Jeg har en database der fejler under opstart med følgende fejl:

Unknown database
Eternal GDS software consistancy check cannot find TIP page (165)

Databasen kan godt køre hos mig men fejler altså hos kunden - har nogen set
den før?

Hilsen Rikke Andersen

Fra : Jonas Levring

Dato : 04-10-03 09:57

> [...]
> Eternal GDS software consistancy check cannot find TIP page (165)
>
> Databasen kan godt køre hos mig men fejler altså hos kunden - har nogen

Har du lavet et program (eks i delphi), som kontakter en database på en
anden server ? Jeg har nemlig oplevet det problem at hvis man havde skrevet
et program (i dette tilfælde delphi) der kontaktede en database på en
central. Så ville de ikke starte, og kom med en lignende fejlmeddelse. Det
er fordi windows mangler nogle dll filer (kan ikke HELT huske hvilke, men
gds32.dll er iblandt). Det blev i hvert fald afhjulpet ved at installere og
derefter afinstallere IB6 på alle klienterne..

Håber det hjælper lidt..

/Jonas Holgaard Levring