Det svære vaæg i kortplotter.
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 01:39

Jeg kigge mig som kekendt rundt efter en ny løsning.

Magellan har bedrevet en ny kortplotter.

Kender nogen til dette produkt og evt. har erfaring med det:

http://navcity.co.uk/catalog/product_info.php+cPath+8_30_32+products_id+360

Magellan FX324 Map Color..?

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-03 09:25

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>
> Magellan har bedrevet en ny kortplotter.
>
> Kender nogen til dette produkt og evt. har erfaring med det:

Noget jeg ville se på er hvor hurtigt displayet opdateres, og om det kan ses
i solskin - det er det der har imponeret mig med Garmins 182C. Det er rart
at der er hurtig respons sådan når man trykker på knapperne kan man se det
med det samme, det komman man til at sætte pris på når man har brugt en
gammel Furono GPS - den er bare /så/ sløv...

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 11:56

"Carsten Holck" <cholck@malling.no-spam.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Noget jeg ville se på er hvor hurtigt displayet opdateres, og om det
kan ses
> i solskin - det er det der har imponeret mig med Garmins 182C.

Som jeg umiddelbart læser specificationerne på dem begge, anvender de
samme display. De vender blot forskelligt.

> [...]
en
> gammel Furono GPS - den er bare /så/ sløv...

Opdateringshastigheden for displayet er den samme: 1 sekund.

Autolocate er 2 minutter for dem begge.

Magellan har der i mod 2 kortvisninger. En med kort og valgfrie
visninger eks. hastighed, retning osv. samt en hvor kortet står alene
(fylder hele skærmen).

Garmins housing er højt og Magellans er bredt (meget bredt 23 cm).

Magellan kommer med indbygget antenne, men incl. stik til udvendig
antenne.

Begge fabrikaters kortmateriale ligner hinanden og er prismæssigt næsten
ens.

Prisen er langt den bedste for Magellan.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-03 14:49

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
> samme display. De vender blot forskelligt.

> Opdateringshastigheden for displayet er den samme: 1 sekund.

Nej det er positionsopdateringen - opdateringen for 182C'eren er meget
hurtigere når du skifter rundt i menuerne etc.

> [...]
>
> Garmins housing er højt og Magellans er bredt (meget bredt 23 cm).
>
> Magellan kommer med indbygget antenne, men incl. stik til udvendig

182C findes med indbygget antenne - men den er svjv ikke aftagelig. - så her
er det enten eller.

> Begge fabrikaters kortmateriale ligner hinanden og er prismæssigt
> næsten ens.
>
> Prisen er langt den bedste for Magellan.

Jep, men som sagt jeg har aldrig haft en Magellan i hånden

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 15:36

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det er positionsopdateringen - opdateringen for 182C'eren er meget
> hurtigere når du skifter rundt i menuerne etc.

Min 330M kan jeg ikke klage på i så henseende.

Det går tjept og kortvisningen er der med det samme, når jeg vender
tilbage til denne.

Har du (eller en anden en) mulighed for at prøve/teste en Magellan...?

Jeg kan se at Aage Hempel er dansk importør:

http://www.aagehempel.dk/

Hr. Bjørn