Bedste kort-software til GPS?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-10-03 21:21

Hej.
Hvilket kort program er det bedste til prisen når det gælder Europa?
Erik

Fra : Jensen

Dato : 01-10-03 22:16

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvilket kort program er det bedste til prisen når det gælder Europa?
> Erik

Hej Erik

Prøv at se i gruppen dk.teknik.satellit.navigation. Der er flere svar på dit
spørgsmål

Hilsen
Flemming

Fra : Gismo

Dato : 09-10-03 10:10

Jensen wrote:
> [...]

Jeg har lånt naboens garmin streetpilot V, og mildest talt ikke imponeret,
når man køre ved høje hastigheder, er man langt forbi det sted man skulle
være drejet fra, hvis man ikke lige selv var mere opmærksom end GPS'en
men det er da sjovt legetøj.

De mange andre målinger man får hastighed, højde, max speed o.s.v.
er meget sjove hvis de er mere korrekte end vejviseren.

Gismo.

Fra : jkl

Dato : 09-10-03 16:17

"

> [...]
> når man køre ved høje hastigheder, er man langt forbi det sted man skulle
> være drejet fra, hvis man ikke lige selv var mere opmærksom end GPS'en
Hvis man bruger en GPS V rigtig, så bliver man varslet op til over 2
km før sving., avhengig af hastigheden. To genge før hvert sving
kommer der et forstørret kort med anvisninger for kommende sving op !!

Fra : Nielsen

Dato : 09-10-03 16:59

, når man køre ved høje hastigheder, er man langt forbi det
> sted man skulle være drejet fra, hvis man ikke lige selv var mere
> opmærksom end GPS'en men det er da sjovt legetøj.
Må være en opsætningsfejl, min siger til med bip og et billede på skærmen
flere 100 meter før jeg skal dreje. Ellers kører du MEGET stærkt

Fra : jkl

Dato : 09-10-03 17:49

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message news:<3f8525f1$0$23338$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
> når man køre ved høje hastigheder, er man langt forbi det sted man skulle
> være drejet fra, hvis man ikke lige selv var mere opmærksom end GPS'en
Hvis man bruger en GPS V rigtig, bliver man varslet to gange før fx.
sving.
Afhengig af hastighed op til over to km før.... da når de fleste og
reagere.
Samtidig vises et stort tegning af svingen / krydset med tydelig
angivelse af kørsels retningen.

> De mange andre målinger man får hastighed, højde, max speed o.s.v.
> er meget sjove hvis de er mere korrekte end vejviseren.

Visningen er ganske nøjaktig. Mindre end 1 km / t.

jkl

Fra : sten

Dato : 11-10-03 22:56

Gismo wrote:

> [...]
>
> De mange andre målinger man får hastighed, højde, max speed o.s.v.
> er meget sjove hvis de er mere korrekte end vejviseren.

kik engang på Satellitter / Satellitnavigation

http://www.rummet.dk/230000c

flot side ik

--
mvh sten bo

---

Fra : aasevh

Dato : 20-10-03 13:06

"Jensen" skrev d. 01-10-03 22:16 dette indlæg :

> [...]
meddelelse

> Hej Erik
>
> Prøv at se i gruppen dk.teknik.satellit.navigation. Der er flere svar

Jeg har selv et Europakort METRO GUIDE fra NAVTEC ! Det er behageligt
at arbejde med, og let at bruge til planlægning af ruter.

http://www.kandu.dk/