Ugentlig hændelse
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-10-03 19:22

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside som skal indeholde en ugentlig filmquiz.
Quizzen skal automatisk skifte til en ny quiz hver uge.
Men hvordan får jeg en bestemt hændelse til at ske een gang om ugen?

Jeg har tænkt på at lave en lille funktion som checker på datoen, hver gang
en bruger besøger siden og så kalder handlingen hvis der er gået en uge.
Men det vil jo for det først give en masse unødvendige dato check.
Desuden er jeg heller helt klar over hvad der sker hvis en bruger sætter
handlingen igang og lukket sin browser. Vil serveren så gennemføre
handlingen eller vil den stoppe midt i det hele?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 01-10-03 19:25

Johnny Jakobsen wrote:
> [...]
> handlingen igang og lukket sin browser. Vil serveren så gennemføre
> handlingen eller vil den stoppe midt i det hele?

En mulighed kunne være at have en database med alle Quizer... og så have
et felt som henledte til ugenummeret.

f.eks.

$query = "SELECT quizfelter FROM quizer WHERE weeknumber = '".date('w')."'";

mvh
Johan

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-10-03 21:45

> [...]
> et felt som henledte til ugenummeret.
>
> f.eks.
>
> $query = "SELECT quizfelter FROM quizer WHERE weeknumber =

Tak skal du have. Den løsning er jo så simpel og logisk at jeg fuldstændig
havde overset den :)

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 01-10-03 22:39

Johnny Jakobsen wrote:

> Tak skal du have. Den løsning er jo så simpel og logisk at jeg fuldstændig
> havde overset den :)

Og jeg lavede en lille fejl... for at få ugenummeret skal man skrive
date('W') ... altså stort W og ikke lille ;)

mvh
Johan