std::string
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 01-10-03 18:00

Hej
hvordan benytter jeg basic_string klasse under redhat linux med gcc,
libstdc++(-devel) er installeret.
men hvis jeg opretter en variable af type std::string, meddeler kompileren
af string ikke er defineret i std namespace?

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-10-03 18:40

On Wed, 01 Oct 2003 18:59:58 +0200, Henrik Skjærbæk wrote:

> hvis jeg opretter en variable af type std::string, meddeler kompileren
> af string ikke er defineret i std namespace?

Det kan jo ikke passe; noget er galt.

Har du pakken libstdc++-devel installeret?
Det finder du ud af med følgende kommando:
rpm -q libstdc++-devel

Har du sørget for at inkludere <string> i din kode?

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 01-10-03 19:04

Troels Arvin wrote:
> On Wed, 01 Oct 2003 18:59:58 +0200, Henrik Skjærbæk wrote:
>

> Har du sørget for at inkludere <string> i din kode?

Det var lykkes mig at overse at string ikke kunne finder i mængden af
fejlmeddelelse, men <c++/3.2.2/string> kan findes, så jeg må har bøffet i
opsætning af gcc

Tak for hjælpen.

Hilsen
Henrik