Kan katte mærke at man er trist?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-10-03 17:15

Jeg har netop fået afvide at mit stofskifte er for lavt og sikkert skal have
medicin resten af mit liv. Det er jo ikke den fedeste nyhed og jeg er da
også lidt trist idag.
Cheeta har rendt mig i røven HELE dagen. Selv om hun ligger i sin sødeste
søvn skal hun med mig overalt. Og Teddy er enormt kontakt søgende idag. Kna
de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Knus Linda

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 17:21

In article <3f7afd75$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Michael
Nielsen <michael.gn@adslhome.dk> wrote:

> Kna
> de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Ja det er min erfaring... eller at man "opfører sig forkert", i
hvertfald.
Jeg har været igennem en del nedture gennem det sidste halvandet år.
(Dødsfald i familien, sygdom, tab af arbejdsevne...) og når jeg er mest
ked, er Donna - min specielle veninde - altid ved min side. Jeg
tror hun ved - ihvetfald at noget er galt

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-10-03 17:38

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> mest ked, er Donna - min specielle veninde - altid ved min side.
> Jeg tror hun ved - ihvetfald at noget er galt

Ja det er også min opfattelse. Ligesom hvis man er syg og ligger i sengen,
så putter kattene sig EKSTRA meget op ad en (måske også fordi man bli'r så
dejlig VARM når man har feber?)

Men de kan helt sikkert mærke hvis man er ked af det. Så skal man trøstes!

Phumba STYRTER ind til Andrea hvis hun græder! Så skal hun gnide pande med
hende og alting. Ingen tvivl om at Phumba vil ha' hende til at stoppe med
den skrækkelige larm *G* Men altså på en vældig sød måde

Min opfattelse er at hunkatte er LIDT mere følsomme end hankatte, men det
kan nemt være tilfældigt (har i tidens løb haft 4 hanner og 2 hunner)

~Lisbeth

Fra : Niels Peter

Dato : 01-10-03 17:37

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> sødeste søvn skal hun med mig overalt. Og Teddy er enormt kontakt
> søgende idag. Kna de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Det kan de afgjort. Nogle gange endda lidt før man selv bliver bevidst
om det.
Du skal tænke på, at kattens imponerende sanseapparat netop er stillet
skarpt på ting som kropssprog, mimik, ændringer i stemmens klang osv.
Desuden vil katten bemærke de mindste bitte ændringer i forhold til din
normale adfærd.

Niels Peter

--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 01-10-03 18:23

Michael Nielsen wrote:
> Cheeta har rendt mig i røven HELE dagen. Selv om hun ligger i sin sødeste
> søvn skal hun med mig overalt. Og Teddy er enormt kontakt søgende idag. Kna
> de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Det er helt klart mit indtryk med mine. Jeg har overvejet lidt om det er
fordi man selv har mere brug for kontakten at man måske værdsætter den
mere, eller så lægger mere mærke til den. Men alligevel så tror jeg nu
nok at de er nogle fintfølende apparater, Fru V har f.eks. kun sovet i
"ske" med mig en gang (dvs. lige så lang hun er trykket op mod mit
bryst,) hvilket absolut ikke kunne have været på et bedre tidspunkt da
det skete.

Carsten Sørensen
--
Skribenten : http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=227
Kattecam : http://www.rift.dk/index.php?view=cats

Fra : Stine Hilskov

Dato : 01-10-03 18:48

"Carsten Sørensen" <p5iutis02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "ske" med mig en gang (dvs. lige så lang hun er trykket op mod mit
> bryst,) hvilket absolut ikke kunne have været på et bedre tidspunkt da

Hej Linda.

det tror jeg bestemt de kan(kropssprog oa.).
Det eneste eksempel jeg lige kan komme på, er engang da jeg var på besøg hos
en veninde. Hun havde en russian blue han-kat. Det brød sig normalt ikke ret
meget om mig. Men en aften sad vi og talte om nogle personlige problemer jeg
hade, og jeg kom til at græde. Så kom katten straks op, og sad på mit skød,
imens den "tørrede" mine tårer med den ene pote. Hvorefter den slikkede
poten ren!?
Det var nu meget rørende, men da jeg var mig selv igen, kunne jeg da rende
og hoppe!!
Så kende man de kære katte igen

Hilsen Stine

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-10-03 20:07

Du kan tro de kan mærke det. Min første indekat (en huskat) vidste præcis om
jeg trængte til opmuntring eller trøst under en stor sorg.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 20:44

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> wrote in

> Kna de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Ja, helt afgjort.
Da Oliwer døde for 2½ år siden veg Sofie ikke fra min side hele den dag
og da hun døde i marts var drengene helt bestemt klar over at der var
noget galt og selvom Lante er en klisterfis, så var det alligevel
anderledes den dag.
I begge tilfælde ved jeg at der ikke var savn af afdøde, Sofie hadede
Oliwer af et godt hjerte og Lante og co. var ikke interesseret i Sofie.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-10-03 21:25

Linda skrev i en meddelelse...

> Kan de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Det er jeg slet ikke i tvivl om at de kan. Gizmo dukkede op på vores dørtrin
i februar 2001 og nægtede at forlade os før vi tog os af ham. På det
tidspunkt tænkte vi ikke nærmere over det. Men da min mor så en måned senere
fik konstateret kræft var hun af den faste overbevisning at Gizmo var kommet
fordi han kunne mærke at her var der nogen der havde brug for ham.

At min mor så endte med at betale en masse penge for ham til de tidligere
ejere viser bare for mig, at min mor også havde en anelse om at vi i
familien kunne få brug for ham - og hun fik desværre ret. Kun tre uger efter
at Gizmo lovformeligt var blevet vores, døde min mor på hospitalet, og
Gizmo, der ellers på det tidspunkt tilbragte det meste af dagen på
nabogrunden der var en kirkegård, forlod ikke huset hele dagen, men gik på
tur imellem mig, min bror og min far. Han forlod ikke huset før næste dag og
der blev han i haven for at holde øje med os. Så jo, jeg er helt sikker på
at katte har en sjette sans hvad det angår - og det er blandt andet derfor
jeg beundrer dem så meget.

Mvh Tina
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 01-10-03 23:26

Tina Susanne Johansson wrote:

> Så jo, jeg er helt sikker
> på at katte har en sjette sans hvad det angår - og det er blandt andet
> derfor jeg beundrer dem så meget.
>
> Mvh Tina

Hej.

I 1991 besøgte jeg for 3. gang en af mine bekendte - Søren -
og pludseligt hoppede hans kat - Fie - op til mig, og lagde sig på mit skød.

Dette var så usædvanligt, at Søren blev så overrasket, at han næsten ikke
kunne sige noget i flere minutter.

Både Fie og jeg fandt vist, at det var meget hyggeligt.

Året efter blev Søren syg og døde.

Fie skulle så finde et nyt sted at bo,
og tilbragte - heldigvis - resten af sit liv hos mig.
(til stor glæde for mig - Fie var vist også ret tilfreds )

Så jo, jeg er også ret sikker.

Og jeg skal vist også nævne, at katte ikke sagde mig noget som helst
inden... (det HAR ændret sig ! )
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 01-10-03 21:53

Jeps også her er der trøstemisser, hvis man er trist. *S*
Neo går meget op i det og han stikker sin snude ind i ens øje. Sidder og
nusser omkring ens øjne, lige som om at han puster. *S*

De 2 andre vimser også om en, hvis man er trist.

Hvis man stresser lidt, er de der også. Da kan de dog godt være lidt i
vejen *G*(har nær stået på hovedet, pga katte om benene, når jeg
stresser lidt)

Med venlig hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 22:03

In article <3f7b3ec224bf6@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Joan Frederiksen
<emblaenKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Neo går meget op i det og han stikker sin snude ind i ens øje. Sidder og
> nusser omkring ens øjne, lige som om at han puster. *S*

Nårh...

Donna vil meget gerne anbringe sig i hovedhøjde og så sætter hun næsen
imod dråberne på kinderne...
Ellers sidder hun bare og kigger inderligt bekymret på mig. Men det gør
hun nu osse hvis jeg synger Hun mener måske begge dele tyder på at
jeg er syg?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-10-03 00:14

"Joan Frederiksen" <emblaenKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message
-snippe-
> Hvis man stresser lidt, er de der også. Da kan de dog godt være lidt i
> vejen *G*(har nær stået på hovedet, pga katte om benene, når jeg
> [...]

Hej Joan.

Jamen de prøver da at få dig til at sætte farten ned, så du ikke futter så
meget rundt!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-10-03 15:02

> [...]

> Hej Joan.
>
> Jamen de prøver da at få dig til at sætte farten ned, så du ikke futter så

Ja du har da fat i noget der

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 22:07

Michael Nielsen skrev i <news:3f7afd75$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,>:

> Jeg har netop fået afvide at mit stofskifte er for lavt og sikkert
> skal have medicin resten af mit liv.

Øv!

> Kna de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Det er jeg sikker på! Min Mimi vil enormt gerne ligge på min mave
om natten og det er såmænd også ok de fleste dage, men når jeg
har smertegennembrud, så ligger hun sig automatisk ved siden af
mig og hun forholder sig musestille.

Tag imod missernes trøst og fortæl dem om hvor træls du synes
det er lige nu - katte er gode og tålmodige lyttere
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/profiles_view_index.php?profile=172&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 22:22

In article <3f7b4226$0$22638$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Lotte M
wrote:

> Tag imod missernes trøst og fortæl dem om hvor træls du synes
> det er lige nu - katte er gode og tålmodige lyttere

Ja...

Et lille citat:

"Man skal aldrig forklejne den trøst en kat tilbyder - hun har ingen
ord, men med små berøringer og puf og strejf viser hun sin kærlighed
til dig - og prøver at aflede din opmærksomhed fra sorgen. "

-Pam Brown

Fra : Jan Holm

Dato : 01-10-03 23:43

> [...]
> sødeste søvn skal hun med mig overalt. Og Teddy er enormt kontakt
> søgende idag. Kna de mærke på mig at mit humør ikke er for godt?

Helt sikkert. Her i huset bliver Ivan og Max "mærkelige" hvis vi
går i bad og tager pænt tøj på. Så ved de godt at vi nok snart skal
ud af huset. Lidt det samme som når man får gæster, den er helt sikker
at de med det samme finder den person der mindst kan lide katte og
så bruge hele aftenen på at overbevise denne om at "vi er altså søde nok"
Det lykkedes så heldigvis ret tit, i det mindste for burmeseren, siameseren
har ikke på samme måde udseendet med sig ))

Mvh
Jan Holm