Den sløve kat
Fra : Kolonorma

Dato : 01-10-03 16:47

Da i her mente at det aboslut er "forbudt" at fodre en kat med hundefoder en
gang imellem forsøgte jeg således at lade den gå på noget en del dyrere
KATTE-mad ;) Og KUN det - seføli i forskellige varianter.

Dette har dog ikke ændret dens adfærd. Den sover sover sover, og her på det
sidse er den blevet decideret underlig.

Vi have jo to katte men for 2 mdr siden forsvandt den ene sporløst. De var
IKKE gode venner, men kan det være pga den nu er alene når den har været
vant til at være 2?

Det må det vel næsten være. Den er MEGET pylret, og hvis man sidder på lukom
ja så er dens yndlings-beskæftigelse at rende ud til en og byde en i
storetåen! Og KUN storetåen - og det på både mig og min kæreste.

Man kan næsten sige den går sådan lidt søgemde rundt. Kigger under sofaen og
sengen, hopper op på de allerhøjese skabe. og sån.

Han er ikke meget for at komme ud. Som regel er han ikke ude længere end 30
min om dagen, sikkert for lige at "gøre sit".... og så ind igen.

Lykken kunne så være en ny nr 2 kat, men dels har har ikke det ikke nemt med
at være venner med andre katte, (han snakker ikke meget med nabolagets
øvrige katte - nærmere skræmmer dem væk. Og dels ville vi gerne "konvertere"
til hund når engang denne kat ikke er på jorden mere... så en ny kat igen
ville jo udskyde planerne om det en del og 2 katte dør vel sjældent
samtidig....

HVad syns i? Mener at have udelukket kosten nu...

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 16:49

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gang imellem forsøgte jeg således at lade den gå på noget en del dyrere
> KATTE-mad ;) Og KUN det - seføli i forskellige varianter.

I hvor mange dage? Giv ham lige en måneds tid mindst, hvis han har været
underernæret hele sit liv....

:Pia

Fra : Kolonorma

Dato : 01-10-03 22:26

Úndskyld men jeg syns nu det er groft at kalde ham underernæret, han
mangler sgutte noget ;) Han er sgu go gammeldaws fed ;)

Han har fået dyr mad i 3 uge rnu, og der er er uingen forandring a tspore i
adfærd,

JEg er ret overbevist om at det ikke skyldes kost men noget psykisk!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 22:42

In article <3f7b464e$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kolonorma
<migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote:

> Úndskyld men jeg syns nu det er groft at kalde ham underernæret, han
> mangler sgutte noget ;) Han er sgu go gammeldaws fed ;)

Jeg tror nu sagtens man kan være fejlernæret (gætter på, at det var det
Pia mente? ) og altså "underernæret" med vigtige proteiner og
aminosyrer og vitaminer selv om man er for tyk.
Og jeg har en mistanke om at det _kan_ tage meget længere at rette op
på.
Men selvfølgelig kan der osse være helt andre grunde til hans opførsel.
Kosten var bare et logisk sted at starte i mine øjne