/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Er Den Danske Bank en tysk bank?
Fra : Lars Kristensen


Dato : 01-10-03 16:27

Jeg har fået en lille gave af en ven, der skulle være noget fra en
kampagne fra Den Danske Bank. Han kom med en pakke, hvori der var
havregryn fra Den Danske Bank og uden på stod der: »Danske gryn«

Når jeg åbnede pakken var der endnu en pakke, men den var af tysk
oprindelse og var helt fuld af tyske havregryn.

Så nu er spørgsmålet: Er Den Danske Bank en tysk bank?

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

 
 
Carsten (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-10-03 17:51


"Lars Kristensen" <lars@hjertensfryd.dk> skrev i en meddelelse
news:729d11ef.0310010726.7c3df067@posting.google.com...
> Jeg har fået en lille gave af en ven, der skulle være noget fra en
> kampagne fra Den Danske Bank.

"Danske Bank" smed "Den" fra sig for nogle år siden



Nico de Jong (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Nico de Jong


Dato : 01-10-03 18:40

"Lars Kristensen" <lars@hjertensfryd.dk> skrev i en meddelelse
news:729d11ef.0310010726.7c3df067@posting.google.com...
>
> Så nu er spørgsmålet: Er Den Danske Bank en tysk bank?

Da jeg var hyret som konsulent hos dem for et stykke tid siden, var flg.
vits nærmest standard :
"Hvorfor er de nye skilte lavet i to dele, og i hver sin farve ?"
Svaret var
"Når Deutsche Bank køber Danske Bank, er det billigere kun at udskifte det
halve af skiltet"

Nico


Sten Schou (02-10-2003)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 02-10-03 11:24


"Lars Kristensen" <lars@hjertensfryd.dk> skrev i en meddelelse
news:729d11ef.0310010726.7c3df067@posting.google.com...
> Jeg har fået en lille gave af en ven, der skulle være noget fra en
> kampagne fra Den Danske Bank. Han kom med en pakke, hvori der var
> havregryn fra Den Danske Bank og uden på stod der: »Danske gryn«
>
> Når jeg åbnede pakken var der endnu en pakke, men den var af tysk
> oprindelse og var helt fuld af tyske havregryn.
>
> Så nu er spørgsmålet: Er Den Danske Bank en tysk bank?

Men dens IT-problemer skulle man nærmere tro,at det var en tyrkisk bank.

Hilsen Sten



Ivar Madsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-10-03 17:20

Lars Kristensen wrote:


> Så nu er spørgsmålet: Er Den Danske Bank en tysk bank?

Nej, Danske Bank som de kalder sig idag er en fusion mellem "Den Danske Bank" og
Handelsbanken, siden har de så fusioneret med et realkreditselskab (er usikker
på hvilket), og BG Bank, som igen er en fusion mellem Post Giro og Bikuben.

Den Danske Bank og Handelsbanken samt PostGiro og Bikuben fusionerede alle i
starten af 90'erne.
Går vi tilbage til 80'erne, eller var det slutningen af 70'erne, så hed Den
Danske Bank, Landmandsbanken

Hvem kan huske hvad der blev af Sparekassen SDS? øhe var det sådan de hed?

Og nu vi er ved det, så hvornår var det at sparekasseloven blev slettet, og
sparekasser ligestillet med banker?

--
Med venlig hilsen

Ivar

Du.nk. (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Du.nk.


Dato : 03-10-03 17:24


"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:3f7da1c3$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvem kan huske hvad der blev af Sparekassen SDS? øhe var det sådan de hed?
>

De er sammen med Andelsbanken og Privatbanken og kom til at hedde Unibank.
Som bekendt er Unibank siden fusioneret med svenske og finske banker under
navnet Nordea.

Venlig hilsen
Dunk


Jens S., Esbjerg (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 04-10-03 10:23

"Ivar Madsen"
> Nej, Danske Bank som de kalder sig idag er en fusion mellem "Den Danske
Bank" og
> Handelsbanken, siden har de så fusioneret med et realkreditselskab (er
usikker
> på hvilket), og BG Bank, som igen er en fusion mellem Post Giro og
Bikuben.
********************
Ahemm.
Provinsbanken var også med i fusionen af Den Danske Bank og HandelsBanken i
1990 !
Siden er f.eks. Danica, BG-bank og Realkredit Danmark kommet ind under
hatten. Samtidig er der vist nære bånd til Topdanmark, så stort, det er det



/jens s., esbjerg



Peter Thomsen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 04-10-03 18:59

Ivar Madsen wrote:

> Hvem kan huske hvad der blev af Sparekassen SDS? øhe var det sådan de
> hed?

Unibank (de havde et rødt "unicorn"-logo)

> Og nu vi er ved det, så hvornår var det at sparekasseloven blev
> slettet, og sparekasser ligestillet med banker?

Og hvad var forskellen før det ?



Ivar Madsen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-10-03 18:56

Peter Thomsen wrote:

>> Og nu vi er ved det, så hvornår var det at sparekasseloven blev
>> slettet, og sparekasser ligestillet med banker?
> Og hvad var forskellen før det ?

Jeg mener at der var en stribe af forskælle, men den eneste jeg lige kan komme
på er, at Sparekasser ikke måtte veksle valuta, det var forbeholdt bankerne.

--
Med venlig hilsen

Ivar

Peter Thomsen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 04-10-03 19:11

Ivar Madsen wrote:

> kan komme på er, at Sparekasser ikke måtte veksle valuta, det var
> forbeholdt bankerne.

Er du nu ogå sikker på det ?? Såfremt ja, så: Aha, der kan man bare se.


--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen
http://cccp.homepage.dk
CALM UNDER PRESSURE

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.



Ivar Madsen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-10-03 20:35

Peter Thomsen wrote:

>> kan komme på er, at Sparekasser ikke måtte veksle valuta, det var
>> forbeholdt bankerne.
> Er du nu ogå sikker på det ?? Såfremt ja, så: Aha, der kan man bare se.

Jeg er sikker, ja.

--
Med venlig hilsen

Ivar

Peter Thomsen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 04-10-03 22:57

Ivar Madsen wrote:
> Peter Thomsen wrote:
>
>>> kan komme på er, at Sparekasser ikke måtte veksle valuta, det var
>>> forbeholdt bankerne.
>> Er du nu ogå sikker på det ?? Såfremt ja, så: Aha, der kan man bare
>> se.
>
> Jeg er sikker, ja.

Så er der jo kun tilbage at sige; "Aha, der kan man bare se."

Så blev jeg også det klogere i dag.

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen
http://cccp.homepage.dk
CALM UNDER PRESSURE

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.



Knud Berggreen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 06-10-03 18:42

On Sat, 4 Oct 2003 23:56:42 +0200, "Peter Thomsen"
<herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> wrote:

>Ivar Madsen wrote:
>> Peter Thomsen wrote:
>>
>>>> kan komme på er, at Sparekasser ikke måtte veksle valuta, det var
>>>> forbeholdt bankerne.
>>> Er du nu ogå sikker på det ?? Såfremt ja, så: Aha, der kan man bare
>>> se.
>>
>> Jeg er sikker, ja.
>
>Så er der jo kun tilbage at sige; "Aha, der kan man bare se."
>
>Så blev jeg også det klogere i dag.

Oprindelig så kørte banker primnært med kortfristede
erhvervslån mens sparekasser ydede langfristede lån til
private.
Disse ting ændrede sig dog hen over tid, men var stadig
rimelig tydelige så langt frem som et godt stykke op i
1970'erne mens der stadig var låneloft og alle sådanne
begrænsninger.

Men den største forskel var dog at en sparekasse ikke havde
nogen ejere. Det var nærmest en indskyderejet fond mens en
bank var et aktieselskab.
Der var kun en enkelt undtagelse, nemlig andelsbanken som
var et a.m.b.a.

/Knud

Peter Thomsen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 06-10-03 19:20

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message
news:q2a3ovovgo0uk04s14vtqpjhkl3ldrln90@4ax.com

> var et a.m.b.a.

??

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen
http://cccp.homepage.dk
CALM UNDER PRESSURE

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.




Ivar Madsen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 06-10-03 20:13

Peter Thomsen wrote:


>> var et a.m.b.a.
> ??

Et a.m.b.a. er en afart af et aps. Hvistnok noget med skatte, og hæftelseforhold
ved konkurt det adskiller dem.


--
Med venlig hilsen

Ivar

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste