Jagt for sjov, Forbyd underholdningen/dyrp~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 12:24

Lad os håbe at jagt for sjov/dyrplageri snart bliver forbudt, så folk
ikke længere kan underholde sig selv og deres hunde med at dræbe tamme
dyr, der er sat ud i naturen udelukkende for at blive skudt, efter en
smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes
Beskyttelse.

klip >
Jagten er flyttet så langt væk fra den oprindelige tanke, som man
overhovedet kan forestille sig. Det drejer sig ikke mere om at høste
naturens overskud, men om en underholdningsindustri, hvor dyrene
bliver ofret, siger Ole Münster.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/b8de363291ae8627c1256db00045a95a?opendocument&exp=d8514b955af562d1c1256b60007da91f

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-03 12:33

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
> til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes

Nu er det jo ikke for at underholde hundene. Det er faktisk et krav at man
skal have en egnet apporterende jagthund med.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-03 12:38

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> Nu er det jo ikke for at underholde hundene. Det er faktisk et krav at man
> skal have en egnet apporterende jagthund med.

Desuden vil jeg lige pointerer at jeg går ind for jagt, men er imod de store
selskabsjagter med udsat vildt. Jeg synes også det er problematisk hvis
vildtet lever under de vilkår.

Mht. alm. jagt, kan jeg ikke se nogen som helst problemer hverken dyreetisk
eller moralsk. Forbrugerne går jo også på jagt i kølediskene, der er så
nogen der har lavet det "beskidte" arbejde for dem, men det er da stort set
det samme.

Desuden har vilde fasaner, ænder eller harer (og her tænker jeg kun på 100 %
vilde dyre, ikke udsatte) haft det en hel del bedre end burhøns, tremmekalve
og svin.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-10-03 12:42

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:bjdlnvg6l21l17c8sd31uom37i7s33s57q@4ax.com...

> [...]
> smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
> til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes

Hold da helt op - det er søreme lige før jeg kommer til at holde af dig P.
Du har altså følelser for andet end hunde - nu skal du bare omvendes,
så du ikke betragter katte som hundemad - fyyy

Jeg kan kun tilslutte mig dit indlæg 100%

Jagt på udsatte, halvtamme dyr er noget svineri, der burde forbydes!

Eva

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-10-03 12:47

> [...]
> smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
> til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes

Denne diskussion handler om jagt og ikke om hunde, så.......

XFUT: dk.fritid.jagt

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-03 12:55

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 13:04

>Denne diskussion handler om jagt og ikke om hunde, så.......
>
>XFUT: dk.fritid.jagt
>
>Med venlig hilsen
>Søren Voigt

,,,,,,,,,den handler om dyrevelfærd, og hundeejere "generelt" går op i
at dyr har det godt, og interserer sig for det. Og hvis du er ligeglad
med at få bremset denne form for dyrplageri kan du jo bare lade være
med at læse om det.

De stakkels tamfugle der bliver skudt ned at drabsliderlige jægere,
for sjovs skyld, efter en pinefuld opvækst, ja de fugle ville nok være
ligeglade med hvilken NG der prøvede at hjælpe dem, tror du ikke, og
hvis jeg skrev i en NG om symaskiner ville jeg også smide linket
derinde !

Fra : Mars

Dato : 01-10-03 14:58

Lige nøjagtig dig punish burde ikke kaste med sten når du bor i et glashus
!!!!!

Som jeg ser det går du ind for mishandling af katte ... FOR SJOV!! det
kalder jeg sq sygt !!

ms

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-10-03 15:46

> [...]

> med at læse om det.

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund

Med din kattehaderside har du meget dårlig troværdighed i spørgsmålet om
dyrevelfærd. Hvad mener du f.eks.med:

"Smid katten i micro ovnen, sæt dig ned og se den eksplodere"

"Frys en kat i en time, skær enderne af den, og sug indholdet ud, og brug
skindet som en muffe"

etc. etc. etc. ( sakset fra: http://home13.inet.tele.dk/kattehad/side6.htm )

Og nu giver du den som dyrevelfærdens vogter.........

Mvh
Søren Voigt

Fra : lars stade

Dato : 01-10-03 21:11

hvad skal vi med rede-tramper i denne NG

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 21:03

On Wed, 1 Oct 2003 16:46:28 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>
>etc. etc. etc. ( sakset fra: http://home13.inet.tele.dk/kattehad/side6.htm )
>
>Og nu giver du den som dyrevelfærdens vogter.........

HALLO find dog din humor frem ! alt skal altså ikke tages seriøst
vel, og at påpege kattehadersiden , er vist bare for at komme bort fra
det reele ikke ! nemlig at nogen bliver sure fordi de bliver kaldt det
som de virkelig er, nemlig drabsliderlige søndagsjægere som giver
penge "sikkert mange" for at få lov til at plaffe tamme fugle ned !

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-10-03 21:10

> HALLO find dog din humor frem ! alt skal altså ikke tages seriøst
> vel, og at påpege kattehadersiden , er vist bare for at komme bort fra
> det reele ikke !

Jeg har jo også læst dine indlæg i hundegruppen og ved godt, at du rent
faktisk mener din kattehaderside i alvor. Du er dog for lille en person til
at turde føre denne debat i dk.fritid.dyr.kat ligesom du tilsyneladende ikke
vil vedgå at du har en modbydelig dyremishandler i dit hjerte.

Ja ja punisk du farer op af en æske med dine udfald mod folk der ikke
udviser "dyrevelfærd" og du så selv gør dig til talsmand for mishandling af
dyr på den måde som kattehader-siden gør. Troll heder det vidst i
usenet-terminologi. Eller også har du bare svært ved at blive voksen.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-10-03 09:32

On Sat, 4 Oct 2003 22:10:07 +0200, "Søren Voigt"
> [...]

>at turde føre denne debat i dk.fritid.dyr.kat ligesom du tilsyneladende ikke
>vil vedgå at du har en modbydelig dyremishandler i dit hjerte.

,HAHA tror du virkelig at jeg smider katte i microbølgeovnen ? hvorfor
skulle jeg dog føre debat i en katte NG ? og hvad mener du at det
skulle være for en debat ? der er stor forskel på ikke at kunne lide
katte, og så at være dyrplager ! men når alt kommer til alt så er du
nok bare sur over at Dyrenes Beskyttelse har ramt plet på dig når du
jo er en af de drabsliderlige søndagsjægere, der sætter vildt ud for
at dræbe det for sjov, og at du klynger dig til kattesiden for at
komme væk fra emnet taler jo for sig selv

Uden folk som dig ville kattehaderhjemmesiden slet ikke være sjov ,
for du er for dum til at se at den er ment som en joke

og endnu en gang jeg har intet imod de RIGTIGE jægere ! det er kun dem
der sætter vildt ud for at dræbe det igen der burde forbydes efter min
mening ! og lige meget hvor sur du bliver over at høre det og hvor dum
du end syntes at jeg er, så er vi mange der har den mening

Fra : Søren Voigt

Dato : 05-10-03 22:35

> On Sat, 4 Oct 2003 22:10:07 +0200, "Søren Voigt"
> <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

> ,HAHA tror du virkelig at jeg smider katte i microbølgeovnen ? hvorfor
> skulle jeg dog føre debat i en katte NG ?

Nej det tænkte jeg nok at du ikke tør.

> og hvad mener du at det
> skulle være for en debat ?

En debat på ord - faktisk meget kendetegnende for usenet.

> der er stor forskel på ikke at kunne lide
> katte, og så at være dyrplager !

Der er _ingen_ forskel på at skrive det som står på din kattehaderside og så
være dyreplager.

> [...]
> at dræbe det for sjov, og at du klynger dig til kattesiden for at
> komme væk fra emnet taler jo for sig selv

Jeg har det fint med Dyrenes Beskyttelse og jeg føler mig ikke truet af
deres udtalelser. Problemet er nok at jeg har ramt plet på dig og din
usympatiske tilbøjelighed til at mishandle dyr.

> Uden folk som dig ville kattehaderhjemmesiden slet ikke være sjov ,
> for du er for dum til at se at den er ment som en joke

Kattehaderhjemmesiden er overhovedet ikke sjov i udgangspunktet. Det er
pubertetsfims. Små drenge der har leget med elastikken mens de har overgået
hinanden i barnagtigheder som ikke er blevet opdaget af deres tilsynsværge.

> [...]
> mening ! og lige meget hvor sur du bliver over at høre det og hvor dum
> du end syntes at jeg er, så er vi mange der har den mening

Jeg har overhovedet ikke været uenig med dig i dette.

Jeg har heller ikke svært ved at forstå, at folk kan komme til at køre vildt
ned ved et uheld. Det er kun dem der påkører vildt og undlader at anmelde
det (mordere) som jeg har noget imod. Det er (i modsætning til jagt om
søndagen) allerede forbudt, og når du forsvarer denne dyremishandling så må
du have været en tur tilbage i "kattehader-modus".

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : NEWS

Dato : 06-10-03 06:36

Søren, glem ham/hende/høn aller hvad det nu er for en størrelse. Jeg har
også læst høn barnagtigheder på andre sider. Jeg tror at høn skal ties
ihjæl.
Punis er syg og har ikke andre måder at komme i kontakt med andre mennesker
end ved at provokere.
Det bedste er ikke at svare høn for så må høn sku da blive træt på et
tidspunkt.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 18:46

On Sun, 5 Oct 2003 23:35:01 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Nej det tænkte jeg nok at du ikke tør.

,haha hvad fanden snakker du om hvorfor skulle jeg ikke turde ?
spørgsmålet er nok mere hvad meningen skulle være og hvad budskabet
skulle være ? aner du overhovedet selv hvad du snakker om længere ?

>En debat på ord - faktisk meget kendetegnende for usenet.

,om hvad mente jeg ? jeg ved slet ikke hvad du ævler om længere

>Der er _ingen_ forskel på at skrive det som står på din kattehaderside og så
>være dyreplager.

,jo der er ! siden er lovlig den skader ingen, udover folk med sarte
sjæle ! dyrplageri er ulovligt og skader dyr ! kan du fatte forskellen
?

>Jeg har det fint med Dyrenes Beskyttelse og jeg føler mig ikke truet af
>deres udtalelser. Problemet er nok at jeg har ramt plet på dig og din
>usympatiske tilbøjelighed til at mishandle dyr.

,,HAHA hvor er du langt ude !

Fra : Søren Voigt

Dato : 07-10-03 21:04

> On Sun, 5 Oct 2003 23:35:01 +0200, "Søren Voigt"

hej punisk,

> ,haha hvad fanden snakker du om hvorfor skulle jeg ikke turde ?

Fordi du er bange for at skulle argumentere seriøst i dk.fritid.dyr.kat for
at det er en god ide at putte sin kat i mikrobølgeovenen. Så går
pubertetsfimsen ligesom af den vittighed. Det er nok meget forståeligt at du
har det sådan.

> spørgsmålet er nok mere hvad meningen skulle være og hvad budskabet
> skulle være ?

Det plejer jo ikke at forhindre dig i at skrive usenet varmt.

> ,om hvad mente jeg ? jeg ved slet ikke hvad du ævler om længere

Så er du nogenlunde der hvor jeg har været siden du begyndte at gylpe op i
denne tråd.

> ,jo der er ! siden er lovlig den skader ingen, udover folk med sarte
> sjæle ! dyrplageri er ulovligt og skader dyr ! kan du fatte forskellen
> ?

Fint nok, at du mener, at siden ikke skader nogen (andet end katte der lider
under mishandlingen selvfølgelig), men hvem gavner den? Siden der
forherliger dyreplageri er lavet af små drenge fra landet i en rus af
testosteron og billig tysk øl. Få jer dog et liv!

> ,,HAHA hvor er du langt ude !

Fedt nok.... Op som en ulv og ned som et lam. Som sædvanlig uden argumenter
overhovedet.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Erik Prestmo

Dato : 08-10-03 17:14

> [...]
> at det er en god ide at putte sin kat i mikrobølgeovenen. Så går
> pubertetsfimsen ligesom af den vittighed. Det er nok meget forståeligt at

Mikrobølgeovn? For moderne:

Historie fra virkeligheten, ca 20 år tilbake. Sted: hos Fjeld-ABERNE!

Stor fest, ca 25 deltakere i en middels stor enebolig, konsumert *STORE*
kvanta hjemmebrent 94%.

Ut på natten får to Ur-Aber den gode ide å lage seg litt nattmat.

Husets katt kommer til kjøkkenet, nysgjerrig.

En av de brave, intoksikerede sjeler griper katten, og kaster den inn i
stekeovnen og tenner for stekeelementet, på full guffe.

Ca 15 minutter senere kommer husets sønn til stede, og merker (tross
hjemmebrenten) at det lukter rart og at stekeovnen står på.

Åpner døren og ut fyker huskatten, mens pelsen lukter ille! Den gikk i skjul
under en mørk sengekrok.

Katten ble gal og senere avlivet.

Gjerningsmennene ble kastet på dør.

Nei, JEG var ikke til stede. Riktignok liker jeg ikke katter, men jeg er en
sterk motstander av dyreplageri.
Mulighetene er store for at gjerningsmennene ikke hadde sluppet så lett
unna, kun med å bli kastet på dør......

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-10-03 14:26

> [...]
>at det er en god ide at putte sin kat i mikrobølgeovenen. Så går
>pubertetsfimsen ligesom af den vittighed. Det er nok meget forståeligt at du

,,,,,,,det er da ikke noget jeg er bange for jeg syntes bare ikke
at det ville være sjovt ! i en katteNG ville de jo nok bare ignorere
mig og ikke syntes at det var sjovt det er kun fjolser som dig der
syntes at det er ååhh så frygteligt med lidt gang i den, at du hidser
dig op og gør dig selv til grin , det er sådan nogen som dig der gør
siden sjov

>Det plejer jo ikke at forhindre dig i at skrive usenet varmt.

,,,,,,,fedt svar på mit spørgsmål ! det er vist dig der kommer med
pubertetsargumenterne her !

> [...]
>forherliger dyreplageri er lavet af små drenge fra landet i en rus af
>testosteron og billig tysk øl. Få jer dog et liv!

,,,,,,,,,eller også skulle du passe på dit blodtryk du hidser dig
jo op, og siden ville aldrig være sjov hvis der ikke var sådan nogle
fjolser som dig der hidsede sig op over det vel !

>Fedt nok.... Op som en ulv og ned som et lam. Som sædvanlig uden argumenter
>overhovedet.

,,,,,,,,,,,det er jo spild af tid og meningsløst at argumentere for
dig, jeg har prøvet, men du fortsætter i din vante pubertetsstil, med
at snakke udenom og hælde galde ud konstant. Jeg kan gentage mig endnu
engang, så kan det være at også du fatter det ? men jeg tvivler ! jeg
har ingen tilbøjelighed til at mishandle dyr !!! men siden er sjov
fordi nogle hidser sig op over det , folk som ingen humor har, eller
folk der åbenbart ikke er så ligevægtige skal du så have den helt
skåret ud i pap nu ? jeg mishandler ikke dyr, jeg driller bare , sådan
nogen som dig

Fra : Søren Voigt

Dato : 10-10-03 19:55

> [...]
> folk der åbenbart ikke er så ligevægtige skal du så have den helt
> skåret ud i pap nu ? jeg mishandler ikke dyr, jeg driller bare , sådan

Hvis det er spild af tid hvorfor bliver du så ved? Du har store problemer
med at bortforklare din bekendelse til dyreplageri på
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm. Din idé med at putte katte
i mikrobølgeovnen etc. er der jo ingen jægere der kan støtte.

Tilsyneladende har du selv overhovedet ikke overblik over alvoret i at
skrive dyreplagerier som det du gør dig til talsmand for ved at reklamere
for den modbydelige side som du henviser til.

Jeg tror simpelthen ikke på, at der er jægere der har samme nedladende
holdning til dyreliv som det du her gør dig til talsmand for, og al din
personlige udenomssnak som er rettet mod mig personligt kan jeg sagtens leve
med når jeg ved at det kommer fra en person med så dårlige værdier som det
du har.

Hvis det er uligevægtigt at være i opposition til dig, ja så er jeg
garanteret uligevægtig. Og jeg erklærer gerne at din agitation for
dyremishandling som det fremgår af
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm er totalt usympatisk og
udtryk for et depraveret syn på dyreliv som jeg ikke kender jægere der er
enige i.

Du burde skamme dig over at skrive dette:

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-10-03 10:37

klip>

blabla

bla bla

>Du burde skamme dig over at skrive dette:

>Mvh
>Søren Voigt

,,,haha du vil bare ikke fatte det vel !? det er humor! fat det dog,
vi kan ikke alle grine af vitighederne i Ekstrabladet vel, jeg har
ikke drabt nogen dyr, hvor mange har du drabt ? det burde sige alt !

Fra : PN

Dato : 11-10-03 11:37

> ,,,haha du vil bare ikke fatte det vel !? det er humor! fat det dog,
> vi kan ikke alle grine af vitighederne i Ekstrabladet vel, jeg har
> ikke drabt nogen dyr, hvor mange har du drabt ? det burde sige alt !

Det var dog en syg form for humor, og så syntes jeg at dette her bør stoppe
nu.

Hilsen Preben

Fra : Erik Prestmo

Dato : 11-10-03 12:08

PN <Preben-d"slet"@nielsen.mail.dk> skrev i

> Det var dog en syg form for humor, og så syntes jeg at dette her bør
stoppe
> nu.
>
> Hilsen Preben

Hei Preben!

Har du hørt at neste sesong "Scrapheap Challenge" på Discovery har en
episode hvor man skal etterabe middelalderens kastemaskiner, og for å gjøre
det realistisk, ettereber man skikken med å kaste døde dyr, denne sesong.
Man skal visstnok benytte død katter.......

Vi har videoen i beredskab!

Fra : jackjensen

Dato : 06-10-03 18:22

> [...]
> som de virkelig er, nemlig drabsliderlige søndagsjægere som giver
> penge "sikkert mange" for at få lov til at plaffe tamme fugle ned !

Du må da være syg.
Få dig dog et liv.
Spiser du gris, oksekød osv.
Tror du det vokser i fryseren?
Og du kan sgu selv være drabsliderlig - bare du kunne nøjes med at være
liderlig

/Jack

Fra : Olfot

Dato : 03-10-03 10:25

Du stod uden for døren i skolen ik !
For du må da bestemt være uden for pædagogisk rækkevidde.
/of

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-03 10:27

"Olfot" <idfg@sdjf.dk> wrote in message
> Du stod uden for døren i skolen ik !
> For du må da bestemt være uden for pædagogisk rækkevidde.

Hvis man ignorerer de fjollede ting Punish skriver er der noget fornuftigt
tilbage, i det vil det fremgå at Punish ikke er imod alm. jægere, snarere
tværtimod. Det han er imod er groft sagt de store selskabsjagter med udsat
vildt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : NEWS

Dato : 03-10-03 17:39

Jeg tror ikke punis er den rette til at dømme jægere. Han tramper for meget
rundt i ting han ikke forstår.
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 21:09

On Fri, 3 Oct 2003 11:27:18 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrotd:

> [...]
>tværtimod. Det han er imod er groft sagt de store selskabsjagter med udsat

,Nemlig ! Jeg eller andre kan ikke tilade sig at være imod de RIGTIGE
jægere dem der holder bestanden nede, og skyder baturens overskud, det
er der intet i vejen med. Det der får mig til at få det dårligt er når
man ser Prins vom og hans rige venner tage på selskabsjagter, det har
intet med jagt at gøre , det er ren nedslagtning af halvtamme dyr ! og
jeg fatter ikke at man kan være så vild med at dræbe dyr at man vil
give penge for at avle dyr og sætte dem ud i skoven for så at skyde
dem ? det er helt uforståeligt for mig "og mange andre "Jeg har intet
imod de rigtige jægere ! og jeg tror faktisk ikke at Prins Nassevom
ville kunne gøre sig på en rigtig jagt.

Fra : kr kristensen

Dato : 04-10-03 09:24

> [...]
> dem ? det er helt uforståeligt for mig "og mange andre "Jeg har intet
> imod de rigtige jægere ! og jeg tror faktisk ikke at Prins Nassevom

Jeg kan da så fortælle dig at HKHPH skam går meget på almindelig jagt hvor
han pænt bliver sat på post som alle andre jægere (har selv oplevet det)
og han begår sig udemærket på en sådan.

Yderlig kan jeg fortælle dig at i 1990 overtog Skov og Naturstyrelsen
Vigelsø som ligger i Odense fjord.
Der blev ikke holdt jagt de første 5 år hvorefter der så blev afholdt jagt
derovre.
Jeg var med som aportør sammen med min hund vi var 2 aportører på dagen
Det skal lige bemærkes AT DET er forbudt at udsætte vildt på statens
arealer.
Nå men på dagen blev der skudt 125 harer+ ca 400 fasaner.Jagten måtte
indstilles da ALLE jægere rendte tøt for amunition
Der blev dette år afholdt yderlig 3 jagter hvor der blev skudt lige så mange
fugle men af harer blev der skudt (så vidt jeg husker) godt 500 stk
Alt dette skyltes at der ikke havde været afholdt jagt i 5 år så her kan du
danne dig et indtryk hvor hurtigt at en fauna vil blive overbelastet af for
mange dyr.
Så kan du kalde det for lystmord eller ej men havde der ikke blevet
reguleret i vildet så var der som et eks gået sygdom i dyrene og på den måde
havde de reguleret sig selv
kristian

Fra : Kent

Dato : 04-10-03 12:13

Hvis det er hvad du forstår ved almindelig jagt, ja så har jeg til dato ikke
været på almindelig jagt!

Kent

Fra : kr kristensen

Dato : 04-10-03 13:25

"Kent" <kt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er hvad du forstår ved almindelig jagt, ja så har jeg til dato
ikke
> været på almindelig jagt!
>
> Kent
Der blev høstet af overskudet.
kr

Fra : kr kristensen

Dato : 04-10-03 13:34

Når der bliver afholdt jagt på kronvildt i Oxbøl ja så bliver der også
høstet af overskudet.
Et år 30 stk en anden måske 50 stk
Sådan foregår jagten også på mit lille jagtrevier og selvfølgeligt er det på
Vigelsø ikke naturlig men min mening med det var for at fortælle hvordan det
eksploderer,hvor mange fasaner tror du der ville være hvis de ventede i
yderlig 2 år.
På 5 år fra 0 til vurderet ca 3+4000
Vigelsø er altså ikke ret stor
kr

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 18:49

On Sat, 4 Oct 2003 10:23:49 +0200, "kr kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

> [...]
>Så kan du kalde det for lystmord eller ej men havde der ikke blevet
>reguleret i vildet så var der som et eks gået sygdom i dyrene og på den måde

jammen jeg har hele tiden sagt at det er ok og der er brug for de
rigtige jægere og med det mener jeg dem der naturligt holder bestanden
nede og tager af overskudet ! det er dem der sætter vildt ud og skyder
det bagefter jeg mener at skulle forbydes .

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 13:10

til søren voight :

[...]

jagt i den naturlige form er ok og nødvendig, men jagt i
underholdningsformen, hvor det bare gælder om at dræbe for sjov skyld,
det burde, og bliver forhåbentligt forbudt snart.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-10-03 14:03

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> escribió en el
mensaje news:unglnvsi7d3jvbu1kb3j1f79uhqqqn8tki@4ax.com...
> til søren voight :
>
> ,,,,,,,,,den handler om dyrevelfærd, og hundeejere "generelt" går
op i
> at dyr har det godt, og interserer sig for det.

Det er ligemeget. Dit indlæg er 100% oftopic og burde være postet i
dk.fritid.jagt.

Fut dk.admin.netikette

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-10-03 14:14

> [...]
> at dyr har det godt, og interserer sig for det. Og hvis du er ligeglad
> med at få bremset denne form for dyrplageri kan du jo bare lade være

til punisk:

Fundatsen for dk.fritid.dyr.hund:

"Formålet med denne nyhedsgruppe er at give alle hundeejere mulighed for at
udveksle erfaringer og hjælpe hinanden med at få et problemløst samliv med
hunden. Gruppen er for alle typer og racer af hunde så som tjenestehunde,
specialhunde, lommehunde, hyggehunde, familiehunde m.m. Emnerne kan fx være
valg af hund, opdragelses- og træningsmetoder, problemhunde, adfærd m.m.m."

Jeg ser ikke at diskussion af jagt og dyrevelfærd er en del af fundatsen.

Når du skriver at jeg bare kan lade være med at læse dit OT indlæg er det et
pseudo-forsvar for netikettebrud: Du tager ikke stilling til hvorvidt det
vitterligt er smart med dette brud eller ej, men angiver blot en måde hvor
en enkeltperson kan undgå følgerne af det. ( citat:
http://www.usenet.dk/netikette/vejledoss.html )

> [...]
> ligeglade med hvilken NG der prøvede at hjælpe dem, tror du ikke, og
> hvis jeg skrev i en NG om symaskiner ville jeg også smide linket

Dette er vel heller ikke noget fornuftigt forsvar for at bryde netiquette.

> jagt i den naturlige form er ok og nødvendig, men jagt i
> underholdningsformen, hvor det bare gælder om at dræbe for sjov skyld,
> det burde, og bliver forhåbentligt forbudt snart.

Du må jo synes at dine egne argumenter er lidt tynde siden du er bange for
at føre denne debat med jægere i dk.fritid.jagt. Det er lidt ligesom dit had
til katte. Du havde jo været et mandfolk hvis du førte den debat i
dk.fritid.dyr.kat og ikke i en hundegruppe.

Mvh
Søren Voigt

Fra : JBH

Dato : 01-10-03 19:26

> [...]
m.m.m."

> Jeg ser ikke at diskussion af jagt og dyrevelfærd er en del af fundatsen.

Snip.

Jamen så lad os snakke lidt om hvor mange hunde som skamskydes /lemlæstes
under og i forbindelse med jagt.

Har du det officielle tal til os, Søren. Jeg kender det ikke men ved at der
årligt bliver anmeldt omkring 60 skudskader på biler i forbindelse med jagt
!!

mvh
JBH

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-10-03 20:05

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> årligt bliver anmeldt omkring 60 skudskader på biler i forbindelse med

XFUT: dk.fritid.jagt

Jeg ved ikke hvorfor du mener, at jeg er blevet din private bibliotekar, og
hvorfor jeg skulle have et særligt ansvar for at oplyse dig om skader på
hunde under og i forbindelse med jagt? Men når du ikke selv lige orker at
slå op på www.skovognatur.dk så gør jeg det selvfølgelig gerne for dig:

"Statistikken siger, at der i 2000/2001 forekom 12 skader på schweisshunde
under eftersøgning (typisk når almindelige mennesker kører for hurtigt
gennem en skov og dermed påkører vildt). Det er skader, der ikke skyldes
skud, men som Jagtforsikringen alligevel dækker. Desuden skete der 27 andre
hundeskader. 10 af vores uundværlige, firbenede hjælpejægere blev sårede,
mens otte måtte lade livet, fordi de blev antaget for at være en ræv eller
af andre årsager kom i vejen for en haglsværm."

Citat:
http://www.sns.dk/udgivelser/2002/vildtinfor02/vildtinfo02.htm#For%20mange%20jagtulykker

Dette skal holdes op mod 160.000 udstedte jagttegn, og Jagtlovens §24: "Ved
jagt med glatløbet haglgevær på ikke klovbærende vildt på og fra landarealer
og i rør- og sivbevoksninger skal egnet apporterende hund medbringes."

Med egnethedskravet i §24 og udbredelsen af jagttegn er jagthundetræning
formentlig langt den mest udbredte hundesport i Danmark.

Mvh
Søren Voigt

Fra : JBH

Dato : 02-10-03 00:27

> [...]
> hunde under og i forbindelse med jagt? Men når du ikke selv lige orker at

Det var ikke for at du skulle være min private bibliotekar. Oplysningerne
kunne jeg såmænd godt selv have fundet. Det var mere for at få drejet tråden
over på noget med "hund" når vi nu var i en hundenyhedsgruppe. At diskutere
i jagtnyhedsgruppen ser jeg ikke tjener noget formål (have been there). Der
findes grangiveligt mange fornuftige jægere men ind i mellem støder man på
nogle som er så afstumpede og blottet for helt almindelig sund fornuft at
selv guder må opgive. Man har i samfundet så travlt med at forhindre at
almindelige mennesker får adgang til våben og så giver man man disse
afstumpede individer lov til at vade rundt i naturen og skyde løs, ind i
mellem i en salig brandert tilmed. Har selv oplevet at blive truet med at få
min hund skudt hvis den ikke blev holdt i snor og skulle forvilde sig ind på
nabomarken, hvor en af disse "naturmænd" havde jagt-retten . Så kommer
dobbeltmoralen. "jagt er en naturlig ting" men skulle en hund finde på at
løbe efter et stykke vildt føler jægeren det er hans kald at skyde den.
Dobbeltmoral.... sælfølgelig må løse hunde ikke jage vildtet, (det må kun
den som har betalt jagt-retten !!) omvendt ser jeg ikke at det retfærdiggør
at en jæger gør sig til dommer (og bøddel)

Jagt er en af de sportsgrene (underholdning/fornøjelse) som giver den
største risiko for mennesker /dyr og ting. (der bliver også anskudt
mennesker) men jægerne nyder åbenbart en særlig beskyttelse. Det så vi jo
også i forbindelse med halekuperings forbuddet, hvor jagthunderacerne blev
undtaget. Jagt er stadig fornøjelse/underholdning ligesom udstilling af
hunde.

Nu nævner du selv jagthunde træning. Hvis vi andre udsatte vores hunde for
det som man ind i mellem ser jægere udsætte hundene for i forbindelse med
jagt eller træning, ville vores hundetræning straks blive forbudt.

mvh
JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 06:48

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> den som har betalt jagt-retten !!) omvendt ser jeg ikke at det
retfærdiggør
> at en jæger gør sig til dommer (og bøddel)

Du mener sådan lidt ligesom det slagteren gør ved koen eller grisen ?

> [...]
> undtaget. Jagt er stadig fornøjelse/underholdning ligesom udstilling af

Undtagelserne for halekuperingsforbuddet er også begrundet i helbredsmæssige
årsager, da nogle af racerne er meget udsatte for skader på halerne i
forbindelse med buskads etc.

> Nu nævner du selv jagthunde træning. Hvis vi andre udsatte vores hunde for
> det som man ind i mellem ser jægere udsætte hundene for i forbindelse med
> jagt eller træning, ville vores hundetræning straks blive forbudt.

Så har du vist aldrig været til hundetræning i i hvert fald Dansk Retriever
Klub (DRK). Jeg synes du skulle tage kontakt til den region hvor du bor, og
tag med som "observatør". Så vil din opfattelse måske ændre sig. Jeg siger
ikke at andre klubber er værre, jeg kender kun til DRK, og her bliver man
bortvist hvis man slår eller på andre måder er voldsom over for sin hund.

Måske hundtræningen i nogle af jagtforeningerne er mere hårdhændet, jeg tror
nu mest det er gamle fordomme.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Peter Weis

Dato : 02-10-03 10:05

> [...]

> den som har betalt jagt-retten !!) omvendt ser jeg ikke at det
retfærdiggør
> at en jæger gør sig til dommer (og bøddel)

Er det ikke naturligt at give andre dyrearter mindre rettigheder end
vi tildeler os selv?

> [...]
> største risiko for mennesker /dyr og ting. (der bliver også anskudt
> mennesker) men jægerne nyder åbenbart en særlig beskyttelse.

Mon ikke der er visse former for motorsport (Rally, Striben) som er
farligere?

> [...]
jagthunderacerne blev
> undtaget. Jagt er stadig fornøjelse/underholdning ligesom udstilling

Mener du ikke at argumenterne var saglige?

> [...]
forbindelse med
> jagt eller træning, ville vores hundetræning straks blive forbudt.

Jeg har set jægere og ikke-jægere mishandle deres dyr. Jeg mener ikke
at der er nogen sammenhæng.

Der er naturligvis forskellige traditioner. En af de mere irriterende
er at nogen retriever-folk ikke mener at det er nødvendigt at kunne
dække hunden af. Det indgår overhovedet ikke i træningen. Sådanne
hunde kan være noget af en belastning på trækjagter.

mvh
Peter

Fra : Søren Voigt

Dato : 02-10-03 20:18

"Peter Weis" <p.weis@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dække hunden af. Det indgår overhovedet ikke i træningen. Sådanne
> hunde kan være noget af en belastning på trækjagter.

Blandt mere "erfarne" retrieverfolk er der næppe tale om en brist i
lydigheden i deres hunde, men mere et spørgsmål om, at en hund der sidder
"sit" markerer mere vildt end den hund der skal ligge nede i græsset/sivene.
Jeg kan langt bedre leve med en hund der sidder roligt op og markerer
vildtet end en hund der piver og hyler.

mvh
Søren Voigt

Fra : Peter Weis

Dato : 03-10-03 07:18

> [...]
græsset/sivene.
> Jeg kan langt bedre leve med en hund der sidder roligt op og

Jeg er helt enig. Jeg skrev bare ud fra min egen, begrænsede,
erfaring.

mvh
Peter

Fra : Søren Voigt

Dato : 02-10-03 14:12

> [...]

> det som man ind i mellem ser jægere udsætte hundene for i forbindelse med
> jagt eller træning, ville vores hundetræning straks blive forbudt.

Jeg undrer mig over at debatten om jagt tilsyneladende nægter at flytte fra
dk.fritid.dyr.hund og at debatten i dk.fritid.jagt nu handler om hunde.....
så er vi da sikre på at nå de færrest muligt relevante debattører.

Nå jeg gider ikke være mere hellig end paven så here goes: Nu må du
forklare: Hvad er det "man" "ind i mellem" har set "jægere udsætte hundene
for"? Hvem "man", "hvor tit" og "gjort hvad"??

Mvh
Søren Voigt

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 02-10-03 20:36

JBH wrote:
> [...]
> det som man ind i mellem ser jægere udsætte hundene for i forbindelse med
> jagt eller træning, ville vores hundetræning straks blive forbudt.

Og hvad mener du så med det??????

Jeg har selv jagthund - en flatcoated retriever som jeg ikke på noget
tidspunkt vil tøve med at medbringe på jagt, hun elsker det nemlig, jeg
træner hende også til jagthund og vil også gøre det med min næste hund
uden at tøve. Gør det mig til dyreplager?

Jane

FJERN * EFTER .dk I MAILADRESSEN
-------------------------------------
Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Kent

Dato : 03-10-03 14:28

News;
Hvilket overskud er der tale om når man for at kunne bevare fornøjelsen i at
plaffe dyr ned er nødsaget til, at opdrætte og udsætte "vildt"????

Hvor har du alle dine "rigtige" oplysninger fra?? tror næppe du læser andet
end det der står danmarks jægerforbunds blad, måske lige med undtagelsen af
hvad du læser på jagt.dk.!
Du må have bedre kilder end alle vi andre siden du ifølge dig selv er den
eneste der ved hvad der er rigtigt og forkert information!

Så længe prins henrik [Præsident for wwf i Danmark] sammen med diverse slots
herre og toppen af danmarks jægerforbund deltager i nedslagtningerne af
udsatte dyr, lige så længe vil disse nedslagtninger være lovlige.

Jeg må understrege på det kraftigste; jeg ikke er modstander af normal
jagt, men mener ikke at nogen "alm.jæger" ville have nogen som helst
fornøjelse af at stå på samme sted bare og plaffe udsatte fugle ned i takt
med de bliver lukket ud, bare se det enorme omfang af nedslagtede fugle/dyr
man ser efter disse gods-jagte, så meget vildt tror jeg ikke nogen dansk
jæger har haft på skudhold på en dag!

Det er min opfattelse at en alm. jæger mest nyder den spænding der er i at
gå på jagt uden på forhånd at kunne sige om man har noget med hjem.

Kent
ps. behøver vist ikke at definere alm. jæger, når man ser deltagerene i
godsjagterne ved man der er sku et eller andet grueligt galt i hovedet på
dem!

Fra : Per, Odense

Dato : 01-10-03 15:31

Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> at dyr har det godt, og interserer sig for det. Og hvis du er ligeglad
> med at få bremset denne form for dyrplageri kan du jo bare lade være

Så må vi vel også hellere få forbudt jagthunderacerne nu vi er i gang.
Det er jo dårlig hundevelfærd at hunden ikke kan gøre det den er avlet
til, og som den elsker at gøre.

Per, Odense

Fra : JSC

Dato : 01-10-03 13:11

> [...]
> smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
> til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes

Kære P

Du fortsætte i din sædvanlige usaglige stil - Jeg er ikke den store
tilhænger af jagt på udsætningsfugl. Det er også kun er en mindre del at den
danske jagt som foregår på denne måde.... Når det så er sagt, så er det min
opfattelse at de udsætningsfugle jeg har set gennem tiden. Til enhver tid
har levet er væsentligt bedre liv end de svin og kyllinger der ender i
kølediske hos det lokale supermarked.

Dyrenes beskyttelse mangler medlemmer og derfor har de kastet sig over
jagten som deres sidste nye mediestunt. Deres påstande er helt ude i hampen,
med det ene formål at skabe medieomtalt.

/Jørgen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 13:22

>Kære P
>Du fortsætte i din sædvanlige usaglige stil

,,,,,,,,,jammen hvis du syntes at jeg er usaglig så læs raporten på
Dyrenes beskyttelses hjemmeside, de har fakta i orden !

> [...]
>opfattelse at de udsætningsfugle jeg har set gennem tiden. Til enhver tid
>har levet er væsentligt bedre liv end de svin og kyllinger der ender i

,,,,,det er en helt anden diskution, og et helt andet problem som
forhåbentligt også bliver løst på et tidspunkt ! men en ting ad
gangen, Dyrenes Beskyttelse kan jo ikke rede hele verdens dyr på en
gang, og det drejer sig nu om de dyr der lider i fangeskab og bliver
skudt for sjov af drabsliderlige jægere. Et sted skal man starte ! det
er usagligt at henvise til andre lidende dyr i denne diskution, og
måske også en afledningsmanøvre fra at snakke om det aktuelle problem
?

> [...]
>jagten som deres sidste nye mediestunt. Deres påstande er helt ude i hampen,
>med det ene formål at skabe medieomtalt.

,,,,,,,,,Eller også tænker de bare virkelig på dyrenes velfærd ? det
kunne jo også tænkes.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-03 13:47

> ,,,,,,,,,jammen hvis du syntes at jeg er usaglig så læs raporten på
> Dyrenes beskyttelses hjemmeside, de har fakta i orden !

Jeg har læst det meste, og jeg synes faktisk at de over fortolker flere
steder.

> [...]
> er usagligt at henvise til andre lidende dyr i denne diskution, og
> måske også en afledningsmanøvre fra at snakke om det aktuelle problem

Mon ikke det ville give mere dyrevelfærd at starte med svineproduktionen ?

> ,,,,,,,,,Eller også tænker de bare virkelig på dyrenes velfærd ? det
> kunne jo også tænkes.

Og tænker mest på de nemme sager som det er nemt at få befolkningen med på.
Det er jo de færreste der spiser fasan.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 16:20

>Jeg har læst det meste, og jeg synes faktisk at de over fortolker flere
>steder.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,det bliver så op til regeringen at afgøre i sidste
ende.

>Mon ikke det ville give mere dyrevelfærd at starte med svineproduktionen ?

,,,,,,,,,,,,,,,,,detskal jeg ikke kunne sætte mig ind i, men man skal
jo som sagt starte et sted ikke .

>hampen,

>Og tænker mest på de nemme sager som det er nemt at få befolkningen med på.
>Det er jo de færreste der spiser fasan.

,,,,,,,,,,,,ja men stadig skal man starte et eller andet sted ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 06:50

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,detskal jeg ikke kunne sætte mig ind i, men man skal
> jo som sagt starte et sted ikke .

Så er det jo også nemmest at starte det sted hvor den offentlige holdning er
nemmest af ændre.

> ,,,,,,,,,,,,ja men stadig skal man starte et eller andet sted ikke.

jow jow.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-10-03 07:48

On Thu, 2 Oct 2003 07:50:29 +0200, "Christian B. Andresen"
> [...]

>?

>Så er det jo også nemmest at starte det sted hvor den offentlige holdning er

,,,,,,,ja måske er det ikke mest rimeligt at starte det nemmeste sted,
men der bliver jo også prøvet at ændre de svære steder, jeg kan da
huske sagen med hestetransporter til sydeuropa, hvor chauførene sidder
og æder løs på cafeteriaer imens hestene jokker rundt på hinanden og
ikke får vand og mad ude i bilen, det var/er noget rigtigt svineri ,
men fødevareministeren kunne jo intet gøre da der var et EU-land der
stemte imod lovforslaget da de ville miste penge på det, jeg kan da
huske at hun stod med tårer i øjene, så jeg vil da mene at der bliver
prøvet de svære steder også.

så jeg tror nu ikke at hestene ville stemme ja til EU hvis de havde en
stemmesedel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 07:58

> [...]
> stemte imod lovforslaget da de ville miste penge på det, jeg kan da
> huske at hun stod med tårer i øjene, så jeg vil da mene at der bliver

Enig, og jeg har også skrevet under på de underskriftssedler som
dyretransporter der har været.
Vi er selv medlem af DB, vi har også heste så vi kender en del til det at
passe dyr.

> så jeg tror nu ikke at hestene ville stemme ja til EU hvis de havde en
> stemmesedel

Næppe.

--
mvh/rg. Christian

Fra : JSC

Dato : 01-10-03 13:51

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> ,,,,,,,,,Eller også tænker de bare virkelig på dyrenes velfærd ? det
> kunne jo også tænkes.

De tænker på medlemstal og kontingenter.....

Et lille eksempel: Jagttiden i Danmark er gennem de sidste mange år bygget
på princippet om de skal fastlægges på et biologisk forsvarligt grundlag. Og
der forhandles et oplæg mellem Jægerforbundet, Dansk Naturfredningsforening,
Dansk Ornitolog forening og Dyrensbeskyttelse. I år valgte Dansk
Naturfredningsforening og Dyrenes beskyttelse at fravige princippet om det
biologiske grundlag og dermed kunne der ikke opnås enighed - Heldigvis
valgte politikkerne at lytte til oplægget udarbejde af Dansk ornitolog
forening og Jægerforeningen. Disse 2 foreninger har næppe mange fælles
interesser men de kunne dog blive enige om at forhandle på et saglige
grundlag, hvilket man næppe kan sige om Dyrenes Beskyttelser - Prøv bare at
se på pressemeddelelsen til rapporten.....

Det er fint nok at være i mod jagt, men så bør man argumentere sagligt.

Hvis det er dyrevelfærd man interessere sig for, så skulle man se på den
almindelig landbrugsproduktion. Det er dyr der alene opdrættes med det
formål at blive til føde. Det er dog lettere at pege på jægere, så man
derved ikke selv rammes af sanktioner.

/Jørgen

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund

Er det et citat fra en dyreven, der vil frelse verden??

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 16:21

> [...]
>se på pressemeddelelsen til rapporten.....
>
>Det er fint nok at være i mod jagt, men så bør man argumentere sagligt.

,,,,,,,,,,,,,Dyrenes beskyttelse er IKKE imod jagt, men imod
underholdningsformen af jagt hvor man dræber dyr for sjov man selv har
sat ud ! det syntes jeg nu at er sagligt nok at sige at man er imod
den slags.

> [...]
>almindelig landbrugsproduktion. Det er dyr der alene opdrættes med det
>formål at blive til føde. Det er dog lettere at pege på jægere, så man

,,,,,,,,,,,det er usagligt at begynde at pege på andre dyregruper der
også lider, for at retfærdigøre at jægerne er dyrplagere bare for at

Fra : JSC

Dato : 02-10-03 08:48

> [...]
> underholdningsformen af jagt hvor man dræber dyr for sjov man selv har
> sat ud ! det syntes jeg nu at er sagligt nok at sige at man er imod

De agere som om de er imod jagt - De elementer de påpeger ved opdrættet af
fasaner eksempelvis, er meget værre ved burhøns og kyllinger. Men da
hovedparten af danskere er afhængig af kylling og æg, tør man ikke tage den
debat, så hellere finde en minoritet....

> ,,,,,,,,,,,det er usagligt at begynde at pege på andre dyregruper der
> også lider

Hvis det er dyrevelfærd man vil forbedre, skal man vel starte der hvor
problemerne er størst og ikke der er mulighed for medie dækning.

, for at retfærdigøre at jægerne er dyrplagere bare for at
> underholde sig selv og deres hunde med at dræbe tamme dyr.

Jamen jægere er ikke dyreplagere, og de skyder ikke tamme dyr - Jeg ved ikke
hvor du har det fra??

Der er problemer med anskydninger af eksempelvis ræve og der var der for år
tilbage med gæs. Det blev løst med gæssene med oplysning og kampagner, det
skal også nok blive løst med rævene!!!

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
> http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Er det en holdning DB står bag ved??

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-10-03 10:23

JSC skrev
<Hvis det er dyrevelfærd man vil forbedre, skal man vel starte der hvor
problemerne er størst og ikke der er mulighed for medie dækning.>

Det er muligt at det har undgået din opmærksomhed,
men DB har faktisk kørt utallige kampagner for bedre
dyrevelfærd hos landbrugsdyr.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-10-03 10:29

On Thu, 2 Oct 2003 09:47:48 +0200, "JSC" <JSC@nospam.dk> wrotd:

> [...]
>
>, for at retfærdigøre at jægerne er dyrplagere bare for at
>
>Jamen jægere er ikke dyreplagere, og de skyder ikke tamme dyr - Jeg ved ikke

,jeg ved at hvis en fasan er opvokset i fangeskab eller bare haft lidt
kontakt med mennesker så vil den være forholdsvis tam, jeg har tidt
stået et par meter fra vilde fasaner der hvor jeg voksede op, og
grunden til at det kan lade sig gøre er at de har set mennesker før
der ikke har gjort dem noget, så at skyde sådan en fugl, er da det
nemmeste i verden jeg kunne da selv have skudt dem alle fra skoven
hvis jeg ville, og jeg har ingen gang lært at snige mig ind på dem og
spore vindretninger osv som jægerne vel går op i, så at kalde sig
jæger når man skyder tamfugle er latterligt, og blot en undskyldning
for at få lov til at dræbe dyr, og det siger jeg føj til !

De rigtige jægere er der brug for og dem kan ingen have noget imod .

Fra : JSC

Dato : 02-10-03 11:41

> On Thu, 2 Oct 2003 09:47:48 +0200, "JSC" <JSC@nospam.dk> wrotd:

> ,jeg ved at hvis en fasan er opvokset i fangeskab eller bare haft lidt
> kontakt med mennesker så vil den være forholdsvis tam,

De fasaner der er sat ud og har levet i naturen nogler mdr. agere ikke
anderledes end de vilde....

> [...]
> hvis jeg ville, og jeg har ingen gang lært at snige mig ind på dem og
> spore vindretninger osv som jægerne vel går op i

Fasaner bliver skudt i luften og en udsat fugl flyver ikke langsommere end
en vild fasan - Det er altså ikke lettere at skyde en udsat fasan end en
vild fasan, blot for at få opklaret den misforståelse!!!!
, så at kalde sig

> jæger når man skyder tamfugle er latterligt, og blot en undskyldning
> for at få lov til at dræbe dyr, og det siger jeg føj til !

Har du nogensinde set en fasanjagt på udsatte fugle - Det har intet med
tamfugle at gøre!!!!!

> De rigtige jægere er der brug for og dem kan ingen have noget imod .

Jamen det er vi da helt enige om. Jeg har aldrig været speciel tilhænger af
jagt på udsætningsvildt. Det jeg opponere er den fejlagtige fremstilling at
jagt på udsætningsfugle. Og den generelle fremstilling af jægere som
skydegale psykopater, der hellere skyder en gang for meget end en gang for
lidt.

/Jørgen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 11:44

"JSC" <JSC@nospam.dk> wrote in message

> "Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> De fasaner der er sat ud og har levet i naturen nogler mdr. agere ikke
> anderledes end de vilde....

Jo, de er ikke så gode til at forsvare deres territorie overfor andre kokke,
de er ikke så gode til at flygte fra rovfugle.

> [...]
> en vild fasan - Det er altså ikke lettere at skyde en udsat fasan end en
> vild fasan, blot for at få opklaret den misforståelse!!!!

Jeg kan nu ikke helt tro de flyver lige så godt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : JSC

Dato : 03-10-03 10:37

> Jeg kan nu ikke helt tro de flyver lige så godt.

Som gamle matematiklærer altid sagde: Du skal ikke tro, du skal vide

Jeg har aldrig deltaget i jagt på de massive gods udsætninger. Det jeg
kender til er udsætning af nogle få hundrede fasaner på 300-400 tdl. Her
oplever jeg udsætningsfulglene flyver lige så godt som de naturlige. I
starten af sæsonen kan der være lidt problemer, men så undlader man
naturligvis at drive jagt. Så har jeg et par gange oplevet, når der har være
sat 5-10 ænder ud i et vandhul for at trække vilde ænder til - De bliver
lettere for fede, hvis man ikke passer på foderet.

Antydningerne af skydning af fugle på jorden fordi de ikke kan flyve eller
flygter naturlig fra mennesker har jeg aldrig oplevet.

/Jørgen

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-10-03 13:06

"JSC" <JSC@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig deltaget i jagt på de massive gods udsætninger. Det jeg
> kender til er udsætning af nogle få hundrede fasaner på 300-400 tdl. Her
> oplever jeg udsætningsfulglene flyver lige så godt som de naturlige.

Alle fasaner i den danske natur er pr. definition "unaturlige" (mærkeligt
ord at bruge om en fugl). Det er en importeret fugl, og siden fuglen er
kommet til Danmark har man indført et forbud mod faunaforurening med
importeret vildt. Så det er en fugl der er på en slags "tålt ophold" og uden
ret til familiesammenføring.

Da det er ca. 25% af de fasaner der bliver skudt i samme sæson som udsætning
finder sted er det en stor del af det vildt der bliver skudt der er
"naturligt" efter den definition at de er undfanget i naturen. Den fasan
eller to jeg skyder på min lille ydmyge landbrugsjagt er pr. definition lige
så udsat som alle andre - uanset om jeg selv har sat fugle ud. Der findes
ikke noget der hedder en "naturlig" fasan. Eller også er alle fasaner
naturlige og personligt hælder jeg mest til det sidste.

Tillad iøvrigt at jeg gør opmærksom på, at punisk med denne tråd har klaret
at lave verdensrekord i off-topic gruppebytte (lyder næsten som noget frækt
). Først starter han en OT-tråd i hundegruppen. Hvorefter denne tråd
bliver flyttet over i jagtgruppen. Den fortsætter imidlertid som en ren
OT-jagttråd i hundegruppen, samtidig med at en glimrende hundetråd opstår i
dk.fritid.jagt . Verden vil tilsyneladende bedrages

XFUT: dk.fritid.jagt

Mvh
Søren Voigt
der glæder sig over, at der på min græsplæne foran vinduet går tre smukke
fasaner - en stor flot "naturlig" kok og to "udsætnings-" høner

Fra : JSC

Dato : 03-10-03 13:20

> [...]
> kommet til Danmark har man indført et forbud mod faunaforurening med
> importeret vildt. Så det er en fugl der er på en slags "tålt ophold" og

Jeg kunne også have valgt terminologien 2. generations fasaner og
udsætningsfasaner. Jeg er naturligvis godt klar over at fasanen er en
importeret fugl, men når de yngler vildt, så er de blevet "naturlige" i
forhold til udsætningsfugle....

> Mvh
> Søren Voigt
> der glæder sig over, at der på min græsplæne foran vinduet går tre smukke
> fasaner - en stor flot "naturlig" kok og to "udsætnings-" høner

Måske skulle man argumentere for at man kun skal skyde udsætningfugle, da de
"naturlige" har tilpasset sig det danske klima .

/Jørgen
Der ikke er tilhænger af udsætningsjagter, men endnu større modstander af en
usaglig følelsesladet debat....

Fra : NEWS

Dato : 02-10-03 06:36

Du kunne jo så samtidig læse artiklen i www.antijæger.dk som skriver lige
det du vil høre.
De har heller ikke en klap forstand på, hvad de udtaler sig om.
Poul

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-10-03 13:34

Jørgen skrev
<Dyrenes beskyttelse mangler medlemmer >

Hmm, med 25.000 nye medlemmer bare i år, finder
jeg ikke det udsagn særlig troværdigt.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Per, Odense

Dato : 01-10-03 14:00

Marianne Hellemose wrote:
> Jørgen skrev
> <Dyrenes beskyttelse mangler medlemmer >
>
> Hmm, med 25.000 nye medlemmer bare i år, finder
> jeg ikke det udsagn særlig troværdigt.

Det er nok en forveksling med Danmarks Naturfredningsforening. Det ser
for nogen ud som de prøver at stoppe deres medlemstilbagegang ved at
profilere sig som jagtmodstandere.

MVH Per, Odense
(Der til stor fornøjelse for sig selv og hunden, har skudt (og spist) 14
helt uskyldige skovduer i løbet af september)

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 14:39

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 01-10-03 12:24 dette indlæg :

Nu kan jeg jo i tråden læse at du får lidt på puklen for at bringe et
indlæg om jagt.
Jeg har ikke sat mig ind i sagerne, og orker det egentlig heller ikke.
Så jeg aner ikke om jeg er for eller imod. Umiddelbart kan jeg ikke se
det er mere synd end alle de slagtedyr som lider dagligt. Det bedste man
kunne gøre for jagten er vel at tillade lidt færre at gå på jagt, så det
kun er de gode skytter der rent faktisk får lov.

Det som jeg bare undres over er om de folk der er på nakken af Punish,
mon ikke alle skulle gå ind for jagt?

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-03 14:48

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> kunne gøre for jagten er vel at tillade lidt færre at gå på jagt, så det
> kun er de gode skytter der rent faktisk får lov.

Der er faktisk færre og færre der tager og indløser jagttegn. Men ja, der
burde være større krav til træfsikkerheden som jæger.

> Det som jeg bare undres over er om de folk der er på nakken af Punish,
> mon ikke alle skulle gå ind for jagt?

Det er jo ikke en nødvendighed.

--
mvh/rg. Christian

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 15:57

"Christian B. Andresen" skrev d. 01-10-03 14:48 dette indlæg :
Punish,

> Det er jo ikke en nødvendighed.

Da det kan forstås på flere måder, sidder jeg og griner min r## i laser,
du er da en mand med humor.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : NEWS

Dato : 02-10-03 06:36

> Der er faktisk færre og færre der tager og indløser jagttegn. Men ja, der
> burde være større krav til træfsikkerheden som jæger.

Hvor har du det vrøvl fra, der er faktisk mange unge mennesker som ikke
kommer fra et jagtmiljø der tager jagttegn.og der bliver flere og flere
Poul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 06:59

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> wrote in message

> Hvor har du det vrøvl fra, der er faktisk mange unge mennesker som ikke
> kommer fra et jagtmiljø der tager jagttegn.og der bliver flere og flere
> Poul

Det vrøvl har jeg læst i avisen for nogle uger siden.

Desuden har en hurtig søgning på google givet:

www.sns.dk:
Jagttegn, jagt- og riffelprøver i 2002:
.. løste 161.500 personer jagttegn.
Det var knap 3.900 færre end i 2001.

www.odense.mixfm.dk:

http://www.odense.mixfm.dk/site/MIXFM_-_ODENSE/Nyheder_Odense/nyheder-Odense/?news_id=9184

Interessen for jagttegn er faldet det halve de seneste år, konstatere Skov
og Naturstyrelsen. I 1990 gik over 10.000 op til jagtprøven, mens der i år
kun er anmeldt 5000 deltagere til jagtprøverne.

Til gengæld er de kommende jægere blevet dygtigere, idet langt færre skal gå
om, fordi de dumpede første gang. En af grundene til den store nedgang kan
være, at der stilles andre krav til de kommende jægere end man gjorde
tidligere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : NEWS

Dato : 02-10-03 17:04

Jeg bøjer mig for fakta.
Poul

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-10-03 15:12

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> escribió

> Det som jeg bare undres over er om de folk der er på nakken af
Punish,
> mon ikke alle skulle gå ind for jagt?

Vi er på nakken af Punish fordi han ikke overholder netiketten ved
bevist at skrive et offopic indlæg her i gruppen.
FUT dk.admin.netikette (hvis ellers kandu.dk kan det)

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-10-03 15:49

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Punish the deed, not the breed" skrev d. 01-10-03 12:24 dette indlæg :

> Det som jeg bare undres over er om de folk der er på nakken af Punish,
> mon ikke alle skulle gå ind for jagt?

Da punisk rejser et jagtspørgsmål finder du mit svar til hende i
dk.fritid.jagt

Mvh
Søren Voigt

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 16:02

"Søren Voigt" skrev d. 01-10-03 15:49 dette indlæg :

> Da punisk rejser et jagtspørgsmål finder du mit svar til hende i
> dk.fritid.jagt

Kære Søren, da jeg bestemt ikke er en netnørd, hvad adresse skal jeg
skrive for at komme ind der, og skal man melde sig ind, ja helt seriøst,
så netdum er jeg!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-10-03 16:27

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> escribió en el mensaje

> [...]
jeg
> skrive for at komme ind der, og skal man melde sig ind, ja helt

Det er såmænd ikke din fejl, det er kandu.dks fejl at de ikke kan
finde ud af at orientere deres brugere om hvad usenet er for noget.
Du skriver fra siden www.kandu.dk men dine beskeder er en del af det
såkaldte usenet. Usenet er et hav a diskussionsgrupper og har
egentligt intet med kandu.dk at gøre. Du kan tilgå disse fora
dirrekte fra en nyhedslæser (som f.eks Outlook Express). Læs mere om
Usenet på www.usenet.dk
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 16:08

"Søren Voigt" skrev d. 01-10-03 15:49 dette indlæg :

Jeg tror selv jeg fandt forummet:))))
Men dit indlæg er bare ikke kommet endnu.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 16:22

On Wed, 01 Oct 2003 13:39:11 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>kun er de gode skytter der rent faktisk får lov.
>
>Det som jeg bare undres over er om de folk der er på nakken af Punish,

,,,,jo det er alle de drabsliderlige søndagsjægere der læser med i
grupen der bliver rasende over at blive kritiseret ! og så snakker
de om netetikette og bla bla, og fut derhen og derover osv sagens
kerne er at de selv nyder at dræbe tamme dyr, udelukkende for sjov, og
at de bliver sure over at nogen kritiserer det, for de RIGTIGE jægere
dem der blot holder bestanden nede, dem som der er brug for, de har
ingen grund til at blive sure for dem er der ingen der kritiserer.

Fra : Mari

Dato : 01-10-03 19:20

> [...]
> smertefuld opvækst i bure, udelukkende for fornøjelsens skyld, vær med
> til at stoppe denne barbariske underholdningsindustri, støt Dyrenes

Sig mig - er det noget du selv har fundet på at skrive - for så kunne du
da starte med at kigge i bunden af dine mails.

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 20:06

On Wed, 1 Oct 2003 20:19:48 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrotd:

> [...]
>

>Sig mig - er det noget du selv har fundet på at skrive - for så kunne du
>da starte med at kigge i bunden af dine mails.

,hvis du ikke har noget klogt at sige og er ligeglad med dyrplageri så
lad være ik ! min signatur er ment som humor, og for at live lidt op i
de tørre, sure, bitre mennesker som også læser herinde, og du er
åbenbart en af dem, siden du syntes at det er mere spændende at
komentere det, end at tænke på alle de dyr der lider, pga de

Fra : NEWS

Dato : 02-10-03 06:37

Du aner ikke hvad du snakker om, Sæt dig lidt mere ind i jagten premisser
inden du udtaler dig. Jagtbare fugle lever ikke i bure, men er sat ud i
naturen, hvor de lever et frit liv. Du aner ikke en klap om emnet og det du
ved har du fra ekstrabladet eller politiken..
Der findes ikke nogen her på guds grønne jord der er mere intereseret i at
dyr og fugle har det godt og danske jægere er nok de største dyrevenner der
findes.
Du er nok ikke enig med mig og jeg gider ikke svare på dine indlæg om emnet
for mod tåber kæmper selv guder forgæves.
Mvh
Poul

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-10-03 07:48

Poul skrev
<danske jægere er nok de største dyrevenner der
findes.>

Det må være derfor at jeg rigtig mange har set dem
skamskyde vildt, så hundene måtte løbe vildtet til
døde, det er bare for at sørge for god motion til både
hunde og vildt, tænk det havde jeg nok aldrig gættet.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 07:59

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> wrote in message
> [...]
> døde, det er bare for at sørge for god motion til både
> hunde og vildt, tænk det havde jeg nok aldrig gættet.

Måske hundene løber efter vildtet for at få fat i det hurtigt for at bringe
det tilbage til jægeren så det kan aflive så hurtigt som muligt ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-10-03 08:17

Christian skrev
<Måske hundene løber efter vildtet for at få fat i det hurtigt for at bringe
det tilbage til jægeren så det kan aflive så hurtigt som muligt ? >

Hmm hvorfor så overhovedet skyde, hvis det "kun"
er for at såre vildtet, hvis det er meningen ville det være smartere slet
ikke at skyde, men skifte jagt-
hundene ud med greyhounds og lade dem klare det
hele, tænk hvad der kunne spares i hagl.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 08:22

> [...]
> ikke at skyde, men skifte jagt-
> hundene ud med greyhounds og lade dem klare det
> hele, tænk hvad der kunne spares i hagl.

Nu er det jo som du sikkert godt ved ikke formålet at såre men at dræbe
vildtet. Da dette desværre ikke altid sker er det et krav at man ved jagt på
ikke klovbærende vildt altid skal have en egnet apporterende hund med. Dette
er for at sikre en hurtig tilbagekomst af anskudt vildt.

Bemærkningen ang. greyhounds undlader jeg at kommentere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-10-03 07:50

On Thu, 2 Oct 2003 07:36:54 +0200, "NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk>
wrotd:

> [...]
>naturen, hvor de lever et frit liv. Du aner ikke en klap om emnet og det du
>ved har du fra ekstrabladet eller politiken..

,,,,,,,,,,,eller fra Dyrenes Beskyttelses hjemmeside.

>Der findes ikke nogen her på guds grønne jord der er mere intereseret i at
>dyr og fugle har det godt og danske jægere er nok de største dyrevenner der
>findes.

,,,,,,det er ok at du ikke vil svare, og kalder mig en tåbe når du får
lidt modgang det er jo din stil ! men jeg vil nu aldrig kalde det
for at være en dyreven, hvis man opdrætter fugle og sætter dem ud i
naturen for at plaffe dem ned bagefter ! det kan man altså ikke kalde
for at være dyreven !

Jeg har intet imod de RIGTIGE jægere, dem der tager af naturens
overskud og hjælper med at holde bastanden nede, men de drabsliderlige
søndagsjægere der avler fugle sætter dem ud og plaffer dem ned, det
har sku intet med jagt at gøre efter min mening. Og vi ved alle hvor
tamme fasaner bliver hvis de har haft bare lidt kontakt med mennesker,
og så er det jo ingen sag at skyde sådan en fugl, føj ! tænk at det er
en hobby .

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 08:01

> [...]
> tamme fasaner bliver hvis de har haft bare lidt kontakt med mennesker,
> og så er det jo ingen sag at skyde sådan en fugl, føj ! tænk at det er

Jeg er kommende kandidat til et jagttegn, men jeg er 100% enig med dig. Jeg
synes også at det er uetisk med opdræt af vildt med det ene formål at skyde
det. Alm. jagt, som dog heldigvis er den mest udbredte er milevidt fra de
store selskabsjagter.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-10-03 16:44

Mon ikke vi kan blive enige om, at den ultimative jagt er pürchjagt. I mine
øjne den eneste jagtform, der kan kaldes "sport", og hvor dyrene har en
chance.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : NEWS

Dato : 02-10-03 17:13

Jeg var ikke klar over at jagt var en sport. Jeg har altid troet at jægerne
høstede af overskudet.
Jeg kan huske at jeg engang læste i en jagtbog, at tager man et par agerhøns
og fjernede alt hvad der hed sydom, drab på landevejen og sprøjtemidler, så
ville dette par blive til 4 milliarder på 10 år. Det er sku et højt tal.
Godt vi har jægerne til at høste overskudet, eller så var det sku da ikke
til at være her for bare agerhøns.
Jeg tænker tit på hvor grusom naturen er. Jeg har set en musvåge tage en
harekilling medens den fanger (klør ) borede sig ind i øjet på haren.
Gad vide om dyrenes beskyttelse måske kunne finde på at forbyde naturen når
de finder ud af hvor ond den er.

Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-10-03 18:21

> [...]
>harekilling medens den fanger (klør ) borede sig ind i øjet på haren.
>Gad vide om dyrenes beskyttelse måske kunne finde på at forbyde naturen når

Musvågen tager jo ikke haren for sjov skyld vel ! musvågen har jo ikke
selv opavlet haren og sat den ud for at dræbe den for sjov skyld vel,
kan du se forskellen ?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-10-03 21:33

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> harekilling medens den fanger (klør ) borede sig ind i øjet på haren.
> Gad vide om dyrenes beskyttelse måske kunne finde på at forbyde naturen

Læg mærke til at ordet sport var i " " Desuden er det ikke nødvendigt for
mennesker i Danmark at jage, derfor er det vel en slags sport, iaf er det en
hobby.

Hvis 2 agerhøns under optimale vilkår bliver til 4 milliarder på 10 år, er
der vel ingen grund til at opdrætte dem til "nedslagtning" (ja det kalder
jeg det altså)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-03 07:23

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
> mennesker i Danmark at jage, derfor er det vel en slags sport, iaf er det

Hvis der ikke blev reguleret i bestandene ville de blive for store, og
derved vil der blive for lidt føde og mange dyr ville sulte.
Så det er nødvendigt med jagt, rigtig jagt ikke de store selskabsjagter med
udsat vildt. De har ingen naturmæssig berettigelse.

> Hvis 2 agerhøns under optimale vilkår bliver til 4 milliarder på 10 år, er
> der vel ingen grund til at opdrætte dem til "nedslagtning" (ja det kalder
> jeg det altså)

Enig.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Winther

Dato : 09-10-03 07:22

> [...]
med
> udsat vildt. De har ingen naturmæssig berettigelse.

Men hvorfor er det så at jægerne har noget imod at mine katte hjælper med at
regulere bestanden, ofte så meget, at de skyder andres tamkatte, de tager da
kun hvad de selv og evt. killinger kan spise?

Vh. Winther

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-10-03 07:32

"Winther" <falk-petersen@fjerntele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
da
> kun hvad de selv og evt. killinger kan spise?

Jeg tror ikke der er ret mange jægere der skyder katte.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Winther

Dato : 09-10-03 07:58

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Jeg har da mødt nogle stykker gennem årene, det er så dem der ikke lægger
skjul på det. Det er de samme typer som graver rævehvalpe ud og lader
hundene flå dem bagefter. Det er ikke skabræve jeg snakker om. Nix, naturen
må helst ikke regulere bestanden mere.

Jeg har intet mod jagt som sådan, men jeg har noget mod nogle jægere og
deres opførsel. Jeg betragter jagt som en sport, det er jo ikke alle
dyrearter der har behov for regulering.

Vh. Winther, som mener der er mange som burde have jagttegnet inddraget.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-10-03 08:53

> [...]
>
> Jeg har intet mod jagt som sådan, men jeg har noget mod nogle jægere og
> deres opførsel. Jeg betragter jagt som en sport, det er jo ikke alle

Jeg har så heldigvis ikke mødt den type jægere.

> Vh. Winther, som mener der er mange som burde have jagttegnet inddraget.

Det er nok rigtigt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-03 15:58

"Winther" <falk-petersen@fjerntele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> kun hvad de selv og evt. killinger kan spise?

Hej Winther

Det havde været rigtigt, hvis din kat var Tiger, eller tilsvarende.
Tamkatten er lystdræber, der dræber alt den kan få fat i. Din kat dræber
aldrig for at overleve, eller fordi den er kommet lidt for sent hjem til
middag. Den vil gå lige fra foderskålen, og ud for at dræbe, hvis den får
chancen.

Som du skriver, ikke alle arter behøver regulering, derfor er det heller
ikke alt der må jages. Derfor er der jagt tabeller, som også klart siger,
hvornår de enkelte arter må skydes.

Den med at jægere af og til skyder katte, beror som regel på gamle
misforståelser, og påstande, som hverken helt eller halvt holder vand.
Gamle misforståelser har det med at være pokkers sejlivede. F.eks fik man
faktisk præmie for at skyde diverse rovfugle så langt frem, som til engang i
1950'erne, som alle idag er totalt fredet af samme årsag. Men heldigvis
bliver diverse misforståelser da rettet. Selvom det kan vare længe.

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 09-10-03 21:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det havde været rigtigt, hvis din kat var Tiger, eller tilsvarende.
> Tamkatten er lystdræber, der dræber alt den kan få fat i.

Her vil jeg ikke give dig ret. Mine spiser hvad de fanger, eller også bliver
det slæbt hjem til killingerne. Når en kat er mæt, så snorker den på husets
bedste plads, altså ingen lystmorderi

Din kat dræber aldrig for at overleve
, eller fordi den er kommet lidt for sent hjem til
> middag. Den vil gå lige fra foderskålen, og ud for at dræbe, hvis den får
> chancen.

Du har ganske ret, men det gør jægerne heller ikke,- de skal nok få noget at
spise, både før og efter en jagt, og måske oven i købet med snaps og gammel
dansk før, under og efter jagten....

> [...]

> Den med at jægere af og til skyder katte, beror som regel på gamle
> misforståelser, og påstande, som hverken helt eller halvt holder vand.

Hvad mener du?

> M.V.H.....Benny..

Det er godt nok meget OT, men tråden kan jo bare springes over.

Vh. Winther

Fra : Casper

Dato : 13-10-03 12:11

On Thu, 9 Oct 2003 22:52:07 +0200, "Winther"
> [...]

>bedste plads, altså ingen lystmorderi
>
> Din kat dræber aldrig for at overleve
>, eller fordi den er kommet lidt for sent hjem til

Der er stor forskel på katte. Jeg har selv en kat som går på jagt
efter at have fyldt maven med Eukanuba. Der går sjældent mere en 30
min efter den har spist til der ligger en levende mus indenfor. Katten
sider bare og kigger på den, dasker lidt til den. Musen kæmper for at
overleve, men katten er ligeglad. Det skal lige siges at katten skam
også, på andre tidspunkter spiser byttet.

>Du har ganske ret, men det gør jægerne heller ikke,- de skal nok få noget at
>spise, både før og efter en jagt, og måske oven i købet med snaps og gammel
>dansk før, under og efter jagten....

Der er skam også stor forskel på jægere. Jeg er selv jæger og hører
til dem som ikke drikker under jagten (andet end varm kaffe). Hvis der
holdes frokost efter jagten så vil jeg derimod gerne have en øl og
snaps. Alle dem som jeg går på jagt med har samme holdning/moral. Vi
er skam seriøse mennesker som ganske rigtigt ikke dræber for
overlevelsens skyld, men heller ikke for lysten til at dræbe.

Det kan måske lyde underligt, men jeg nyder meget at gå på jagt. Det
sker tit at jeg kommer hjem uden at have løsnet et skud, men så har
jeg haft en dejlig tur med mine hunde. Hvis jeg skulle være heldig at
skyde en and, er fornøjelsen jo ekstra stor når man så en senere aften
kan nyde den veltilberedt. Jeg har det altså bedre på denne måde, end
at skulle hive en "gammel" and op af køledisken i Brugsen. Jeg aner
ikke hvordan den and i køledisken har haft det (sikkert ikke godt).
Den er måske blevet tvangsfodret, fået vækstfremmere osv osv. "Min"
and har levet vildt hele sit liv og fået lov til at bruge sine
muskler. Det har jeg det bedre med...

>Hvad mener du?

Jeg har også hørt disse historier. Jeg har aldrig selv skudt en kat,
jeg kender ikke nogen som har og historien er meget gammel. Det er dog
stadig tilladt, men sådan er loven... Den trænger måske til
revidering??

>Det er godt nok meget OT, men tråden kan jo bare springes over.

Dér er vi enige

Mvh
Casper

Fra : Winther

Dato : 13-10-03 21:20

"Casper" <caa@FJERNindbakke.dk> skrev i en meddelelse

> Der er stor forskel på katte. Jeg har selv en kat som går på jagt
> efter at have fyldt maven med Eukanuba. Der går sjældent mere en 30
> min efter den har spist til der ligger en levende mus indenfor.

Har du prøvet at skifte foder?

Selvfølgelig er der enkelte mus der ikke bliver spist, men du vil aldrig
opleve, at en kat dræber på samme måde, som en mår i en hønsegård.

Vi
> er skam seriøse mennesker som ganske rigtigt ikke dræber for
> overlevelsens skyld, men heller ikke for lysten til at dræbe.

Er det for naturoplevelsen, så er er der jo ikke grund til at have bøssen
med.
Er det for at regulere bestanden, hvorfor så udsætte og skyde?, hvorfor ikke
skyde vildt der er rigelig af?
Er det ikke for at dræbe, hvorfor så ikke skyde lerduer?
Hvorfor tage på storvildtsjagt i Afrika eller skyde vildsvin i Polen ?

> [...]
> Den er måske blevet tvangsfodret, fået vækstfremmere osv osv. "Min"
> and har levet vildt hele sit liv og fået lov til at bruge sine

Jeg forstår godt det er en fornøjelse. Synes også, mange af dyrene ville
passe fint i min fryser.
Som jeg har sagt før, så betragter jeg jagt som en sport, ikke som en
nødvendighed. Det som kunne drive mig, var også naturoplevelsen,
adrenalinkicket lige før skuddet, sidst men ikke mindst at kunne supplere
husholdningen med kød.

Synes også der burde stilles større krav om træfsikkerhed ved jagtprøven.

Vh. Winther

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-03 19:47

"Winther" <falk-petersen@fjerntele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tillader mig at slette det hele, og alligevel svare. Som sagt, så er
tamkatten lystdræber. Den har alledage været det, og vil sikkert vedblive
at være det. Der kan selvfølgelig findes ( meget sjældne ) eksemplarer, som
er for dovne til det, men de dyrker som regel ingen jagt overhovedet.

Det gælder gamle historier, med at de skræmte deres vildt, og jagede de
fugle som jægeren gerne ville have. Alle historierne var selvfølgeligt
vildt overdrevne, for ikke at sige, helt ubegrundede. Jeg ved ikke, jægere
må have haft stor indflydelse dengang, for de kunne få lovene ændret, så de
passede ind i deres kram. Ja ligefrem blive præmieret af Staten for hver
skudt rovfugl.

Se nu er jægere et underligt folkefærd, her er da for en gangs skyld et af
de tilfælder, hvor man kan bruge ordet dobbelt moral i en god betydning.
Selvfølgelig skyder en jæger dyr. Det er en nødvendighed. Et område er i
stand til at opretholde livet for et antal dyr, og det er hans ædle pligt,
at sørge for, at dette antal ikke overstiges, men det er jo samtidigt hans
ædle pligt, at sørge for at antallet bevares. Så skulle der af en eller
anden årsag, være for lidt, så må der udsættes nogle. For er der for lidt
af en slags, går det ud over en anden. Det samme hvis der er for mange. Der
skal fodres, bygges læ, hvis vinteren bliver for hård, så nogle år, tjenes
der på jagtområdet, andre år koster det penge, men det er altid sin pris
værd, om ikke for andet, så bare for de timer man sidder derude og nyder
naturen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-10-03 21:11

Læs her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/12/380766.html

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-10-03 12:28

> Læs her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/12/380766.html
>
> --
Hej Nina

Ja en gal elg skal man nok helst undgå, for den er sgu ret stor, når man
skal se den i øjnene, og den skubber ret godt

M.V.H.....Benny..

Fra : NEWS

Dato : 03-10-03 17:24

Nu er det jo ikke lige jægernes skyld at der ikke er mange agerhøns tilbage
på markerne, Landbruget er blevet for effektivt. Går man 30 år tilbage var
der mange agerhøns på markerne og havde det være i dag, kunne der vel ikke
være nogen der har noget imod at der blev drevet jagt på dem, når nu fuglene
er naturlige og vilde. Eller hvad.

Fra : Verner

Dato : 03-10-03 21:16

On Fri, 3 Oct 2003 18:23:49 +0200, "NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk>
wrote:

>Nu er det jo ikke lige jægernes skyld at der ikke er mange agerhøns tilbage
>på markerne

Enig,

derfor er "man" nødsaget til at opdrætte kunstige "skydeskiver" så man
har noget at skyde på - ikke ?

Det er da lidt sygt !

Verner

Fra : Kent

Dato : 03-10-03 00:55

News;

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-03 07:26

"Kent" <kt@mail.tele.dk> wrote in message
> News;
> Hvilket overskud er der tale om når man for at kunne bevare fornøjelsen i
at
> plaffe dyr ned er nødsaget til, at opdrætte og udsætte "vildt"????

Det er jo de store selskabsjagter der her er tale om. Alm. jagt er ikke
sådan.

> [...]
> herre og toppen af danmarks jægerforbund deltager i nedslagtningerne af
> udsatte dyr, lige så længe vil disse nedslagtninger være lovlige.

Enig, men IMO skal man holde de to former for jagt for sig. Der er himmelvid
forskel på en jagtform, hvor 30 skytter skyder en masse udsat vildt og en
jagtform hvor 3-4 jægere går gennem deres terræn og skyder lidt vildt 3-4
gange i jagtperioden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 08:18

> [...]
>jagtform hvor 3-4 jægere går gennem deres terræn og skyder lidt vildt 3-4

,Vi er helt enige ! Og jeg tror nu heller ikke at Nasseprinsen ville
kunne begå sig hvis han skulle på en jagt "rigtig jagt" med de 3-4
jægere igennem et terræn, han ville ikke kunne snige sig med sin fede
mave og kede sig når de andre ikke gad snakke om hans rødvin, og
ikke kunne forstå hans gebrokne dansk

Men vi er helt enige, man kan intet have imod de rigtige jægere, og
hvis man endelig havde så ville det ikke betyde noget for dem, fordi
der er brug for dem og de aligevel altid vil være her. Det er
underholdningsindustrien og snobberiet med Prins Vom i spidsen man kan
have noget imod . Og jeg mener at de rigtige jægere burde være
interseret i at få den slags forbudt, så der kunne komme ro og respekt
omkring deres nødvendige jagt igen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-03 08:35

> [...]
> have noget imod . Og jeg mener at de rigtige jægere burde være
> interseret i at få den slags forbudt, så der kunne komme ro og respekt

Faktisk så er den lille jagtforening Dansk Land- og Strandjagt imod jagt på
udsat vildt. Ikke at jeg har noget tilhørsforhold til dem. Faktisk så havde
jeg overvejet medlemsskab af Danmarks Jægerforbund, da jeg mener at den
største forening er vel den bedste, men efter denne debat overvejer jeg
Dansk Land- og Strandjagt.

Nu synes jeg efterhånden af debatten er kommet så langt hen mod jagt at
dk.fritid.jagt er bedre, så
FUT:
dk.fritid.jagt

--
mvh/rg. Christian

Fra : Verner

Dato : 03-10-03 16:58

On Fri, 3 Oct 2003 08:25:42 +0200, "Christian B. Andresen"
> [...]

>jagtform hvor 3-4 jægere går gennem deres terræn og skyder lidt vildt 3-4

Godt sagt !

Det ene er nødvendig vildtpleje, det andet er simpelt skydegalskab
(kan man kalde det lystmord ?)

Verner

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-10-03 17:08

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 3 Oct 2003 08:25:42 +0200, "Christian B. Andresen"
> <nobody@domain.country> wrote:

> Det ene er nødvendig vildtpleje, det andet er simpelt skydegalskab
> (kan man kalde det lystmord ?)

Ja det kan man vel godt, selvom "mord" unægtelig er et lidt stærkt ord. Vi
taler trods alt om aktivitet der er lovlig i dette land, og selvom du og jeg
godt kan have lyst til at forbyde det, så er det ikke ulovligt førend et
flertal i folketinget har bestemt det.

Lystmordere kunne man måske med større rimelighed bruge om folk der kører
for hurtigt gennem vores skovstrækninger og påkører vildt uden at anmelde
det til politi eller falck. Det er klart ulovligt. Jeg hørte netop til
morgen i radioen en schweisshundefører (noget om hund skal der jo være i
dette indlæg) hævdede at det er et meget stort problem at så mange stykker
rådyr har en lang og smertefuld død i rabatten fordi een eller anden
lystmorder ikke kunne tage sig sammen til at anmelde påkørslen.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 18:25

On Fri, 3 Oct 2003 18:08:03 +0200, "Søren Voigt"
> [...]

>rådyr har en lang og smertefuld død i rabatten fordi een eller anden
>lystmorder ikke kunne tage sig sammen til at anmelde påkørslen.

,bilisten der kører et dyr ned gør det jo ikke med viljje ! jægeren
der skyder det gør det med vilje ! så at kalde bilisten lystmordere
fordi de kommer til at køre et dyr ned er vist ikke på sin plads vel ,
det er jo ikke at deres egen lyst at de dræber et dyr, men pga uheld,
der er meget stor forskel ikke.

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-10-03 19:06

> [...]

> fordi de kommer til at køre et dyr ned er vist ikke på sin plads vel ,
> det er jo ikke at deres egen lyst at de dræber et dyr, men pga uheld,

Ja punisk, hvor er det synd for den stakkel der har påkørt et stykke råvildt
og pyha hvor er det godt at vedkommende ikke skal tage nogensomhelst form
for ansvar for sine handlinger ved at anmelde sin udåd.

Du har tilsyneladende samme holdning til grævling, ræv, råvildt, dåvildt og
kronvildt som du har til katte - ref. din hjemmeside:
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Det er usmageligt at du er så forblændet af dit had mod jægere i
almindelighed at du tager de koldblodige mordere i forsvar, der påkører
vildt og så undlader at anmelde det. Der er jo _ingen_ jæger der kunne
drømme om at anskyde et stykke vildt uden at gøre sig den maksimale
anstrengelse for at eftersøge vildtet. Det er derfor vi i dette land har et
offentligt scheiwsshundekorps og det er derfor vi har jagtlovens §24 der
sikrer, at anskudt vildt bliver eftersøgt af egnede apporterende jagthunde.

"De kommer til at køre et dyr ned" og " det er jo ikke deres egen lyst".
Javel og det er synd, men det er ikke det vi taler om. Hvis man er en idiot
og påkører vildt så kan man i det mindste stå til ansvar og så sørge for at
blive på stedet indtil schweisshundeføreren er kommet. Og er det af een helt
uforståelig grund umuligit så kan man som minimum ofre tid på at mærke
påkørslen ordentligt op og aflægge en grundig rapport så
schweisshundeføreren har et minimum af hjælp.

Det indslag der var i fjernsynet i morges vækkede virkelig min harme.
Almindelige mennesker der bare er så ligeglade med deres påkørsler af dyr at
de slet ikke anmelder det til politiet. Konsekvensen er, at dyrene lider en
forfærdelig og langsom død.

Bare for at vi har det på det rene: At undlade at anmelde en påkørsel er
klart ulovligt, mens jagt er lovligt (under en række forudsætninger). Derfor
er det klart mere "mord" at påkøre et stykke vildt og undlade at anmelde det
end det er at sætte sig ud i et skjul og skyde et par duer.

mvh
Søren Voigt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 21:00

>Ja punisk, hvor er det synd for den stakkel der har påkørt et stykke råvildt
>og pyha hvor er det godt at vedkommende ikke skal tage nogensomhelst form
>for ansvar for sine handlinger ved at anmelde sin udåd.

,,,,,,,,,,,selvfølgelig skal de tage deres ansvar, har jeg sagt andet
?? jeg siger bare at de jo ikke kører vildtet ned med vilje ! jægeren
skyder det med vilje, der kan da ikke være tvivl om at der er forskel
på de 2 handlinger vel ? den ene dræber dyret med vilje, den anden gør
det ved et uheld ! kan du se forskellen ?

>Du har tilsyneladende samme holdning til grævling, ræv, råvildt, dåvildt og
>kronvildt som du har til katte - ref. din hjemmeside:
>http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

,,,,,,,,slap dog af mand prøv at finde din humor frem fra hvor end du
har lagt den

>Det er usmageligt at du er så forblændet af dit had mod jægere i
>almindelighed at du tager de koldblodige mordere i forsvar, der påkører
>vildt og så undlader at anmelde det.

,,,,,,,,du fordrejer vist det jeg har skrevet så det passer ind i din
verden ikke jeg forsvarer ikke nogen som helst, og jeg hader ikke
de RIGTIGE jægere ! søndagsjægerne der bare er drabsliderlige og
skyder dyr for sjov ! det er dem der skal forbydes efter min og mange
andres mening !

>"De kommer til at køre et dyr ned" og " det er jo ikke deres egen lyst".
>Javel og det er synd, men det er ikke det vi taler om. Hvis man er en idiot
>og påkører vildt

,,,,,,,,,,skal man være idiot for at påkøre vildt ? mig bekendt render
det jo ud foran bilen, er man en idiot hvis man ikke når at stoppe ?
gad vide om du selv kunne bestå sådan en prøve hvor der pludselig
render et stykke vildt ud foran din bil når du mindst venter det ?

> [...]
>de slet ikke anmelder det til politiet. Konsekvensen er, at dyrene lider en

,,,,,,,,jammen det er vi da enige om, jeg ville da også melde det til
falck hvis jeg kom til at køre et dyr ned !

> [...]
>er det klart mere "mord" at påkøre et stykke vildt og undlade at anmelde det
>end det er at sætte sig ud i et skjul og skyde et par duer.

,,,,,,,,ja det er rigtigt nok, selv om jeg nu mener at jagt på udsat
vildt også burde være ulovligt, og forhåbentligt bliver det en dag.

så du har ret i hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt, men jeg
mener bare stadig at manden der kommer til at køre en fasan ned i sin
bil ved et uheld, han gør det sku pga et uheld og det er hvad der kan
ske, manden der skyder en fasan han selv har sat ud i skoven, fordi
han syntes at det er sjovt, ja han er bare drabsliderlig.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-03 22:11

Hej Søren

Det er meget forkasteligt at folk ikke kalder hjælp til et nødstedt dyr også
fx. en påkørt hjort, Desværre har næsten ingen af de ellers mange bilister,
jeg har talt med om det, vidst hvad de skulle gøre, rigtig mange havde
aldrig hørt om en schweisshund.

Sørgeligt men sandt, så der er kun en vej - information og atter information

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-10-03 07:37

> [...]
bilister,
> jeg har talt med om det, vidst hvad de skulle gøre, rigtig mange havde

Hej Nina,

Det kræver _ikke_ kendskab til schweisshunderegisteret. Det kræver kun at
man kan telefonnummeret til alarmcentralen.

Derfor er det som du skriver forkasteligt at folk ikke kalder hjælp, og det
er faktisk også ulovligt.

mvh
Søren Voigt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-03 07:10

> [...]
> man kan telefonnummeret til alarmcentralen.
>
> Derfor er det som du skriver forkasteligt at folk ikke kalder hjælp, og

Folk frygter nok (ubegrundet) en stor regning.

--
mvh/rg. Christian

Fra : J S L

Dato : 06-10-03 22:18

"Christian B. Andresen" wrote

> Det kræver _ikke_ kendskab til schweisshunderegisteret. Det kræver kun >at
man kan telefonnummeret til alarmcentralen.

> --
> mvh/rg. Christian

Hej Christian

Det er i nogle tilfælde desværre ikke nok. Forleden blev der påkørt en stor
kronhjort ved Meilgaard på djursland, af en montør som kommer hos os. Da han
ringede til 112 spurgte vagthavende "om han ikke havde noget tungt som han
kunne slå hjorten oven i hovedet med"

Vagthavende kendte ikke til sweissreg. og har åbenbart aldrig set et billed
af en kronhjort el. i levende live.

Han "vagthavende" kunne dog tænke så langt som at ringe til godset, som
ankom mindre end 10 min. senere og aflivede hjorten.

Det bedste er oplysning til den øvrige "ikke jagtinteresserede" befolkning.
Reklamespots på tv, flere aftener i træk ved nyhedstid, både forår og
efterår når hjortene kommer i brunst.

Mvh Jaime

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-10-03 07:07

"J S L" <J S L@privat.dk> wrote in message

> [...]
> kunne slå hjorten oven i hovedet med"
>
> Vagthavende kendte ikke til sweissreg. og har åbenbart aldrig set et

Utroligt, man må håbe at det er et enligt tilfælde for det er da
beskæmmende.

> [...]
befolkning.
> Reklamespots på tv, flere aftener i træk ved nyhedstid, både forår og

Desværre vil det nok blive svært at finde pengene ( med mindre man kan lave
spotsene i OBS udsendelser som vel egentligt er det rigtige sted)

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-10-03 07:17

> [...]
lave
> spotsene i OBS udsendelser som vel egentligt er det rigtige sted)

Desuden vil mit lille bidrag den næste tid være min signatur:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-03 06:56

> [...]
det
> end det er at sætte sig ud i et skjul og skyde et par duer.

Jeg har altid et lamineret stykke papir i bilen med schweisshundeførere i de
områder jeg normalt kører. Desuden har jeg sådan en rød streamer som Falck
gav væk for noget tid siden. Så man sætter streameren på en busk eller gren
der hvor påkørslen er sket, ringer enten til Falck eller en fra
schweisshunderegisteret.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 18:51

On Mon, 6 Oct 2003 07:56:25 +0200, "Christian B. Andresen"
> [...]

>gav væk for noget tid siden. Så man sætter streameren på en busk eller gren
>der hvor påkørslen er sket, ringer enten til Falck eller en fra

kan man ikke bare ringe 112 og stille sin 3kant ud på vejen ? det tror
jeg at jeg ville gøre , hvis dyret altså var for tungt til at slæbe
væk, jeg ved ikke hvad sådan noget vejer.

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 06-10-03 20:54

> [...]
> jeg at jeg ville gøre , hvis dyret altså var for tungt til at slæbe
> væk, jeg ved ikke hvad sådan noget vejer.

Det er jo langt fra sikkert at du kan slæbe dyret væk, for de fleste
påkørsler påfører ikke dyret døden men brækker et ben på det eller lig,
også er det nemmere og bedre at ringe til en schweisshund med det samme,
for så kan den komme på sporet at det påkørte dyr med det samme mens
færten er frisk.

Jane

Fra : Mars

Dato : 06-10-03 23:06

Til dem som måtte være i tvivl http://www.schweiss.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-10-03 14:26

> [...]
>også er det nemmere og bedre at ringe til en schweisshund med det samme,
>for så kan den komme på sporet at det påkørte dyr med det samme mens

,,ja det har du nok ret i, men har almindelige mennesker nummeret til
sådan en ? alle kender jo 112 , jeg ville da aldrig bare køre videre
det er helt sikkert, men jeg som mange andre ville nok ikke handle
helt korekt i sådan en situation, da det jo ikke er noget man kommer
ud for særlig tidt heldigvis.

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-10-03 17:21

> [...]
> <nobody@domain.country> wrote:

> Det ene er nødvendig vildtpleje, det andet er simpelt skydegalskab

Og et andet eksempel på klart "lystmord" er fra d. 22. september 2003.
Det svin der står bag ved denne bestialske handling kunne i mine øjne gerne
imødese dødsstraf:

---

"Her i weekenden blev der fundet et dødt dyr i et skovbryn i Bidstrup
Skovene.
Det viste sig at være en grim historie for dyret var bestemt ikke død af
naturlige årsager. Rådyret var gået i en snare og var blevet langsomt kvalt
i den .

Dyret har fået snarens løkke om halsen og har derefter kæmpet for at komme
fri, jo mere den har kæmpet og trukket jo mere har løkken strammet om dets
hals og til sidst er det blevet kvalt. Brændenælderne var trampet meget ned,
så dyret har kæmpet panisk i nogen tid.

Nær det uhyggelige fund fandt vi yderlige 3 snarer, de to hang klar til
fangst, på den tredje var løkken trukket sammen, så der har måske været et
dyr i den, som dog slap fri.

Snarer har før i tiden været anvendt til fangst af dyr. De blev ofte sat med
en udløsermekanisme og et mindre træ der stod i spænd. På denne måde blev
løkken strammet med et ryk og aflivningen skete hurtigere.

I dette tilfælde har dyret selv strammet løkken ved at forsøge at kæmpe sig
fri.

Uanset opsætnings måde, er det en bestialsk fangstmetode, som da også har
været forbudt i Danmark i mange år.

Selvom det kunne ligne drengestreger ser vi i Skov og Naturstyrelsen
alvorligt på et sådant dyreplageri og har da også underrettet politiet om
vores fund."

---

sakset fra:
http://www.skovognatur.dk/Nyheder/Pressemed/presse03/220903_raadyr_snare.htm

Mvh

Søren Voigt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-03 06:58

> [...]
>
> Og et andet eksempel på klart "lystmord" er fra d. 22. september 2003.
> Det svin der står bag ved denne bestialske handling kunne i mine øjne

enig.

Man burde vente på lur på at ejeren kom og så skulle han have hvad han har
fortjent.
Var der ikke dødsstraf for krybskytteri i gamle dage ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-10-03 08:18

On Fri, 3 Oct 2003 01:55:20 +0200, "Kent" <kt@mail.tele.dk> wrotd:

> [...]
>herre og toppen af danmarks jægerforbund deltager i nedslagtningerne af
>udsatte dyr, lige så længe vil disse nedslagtninger være lovlige.

og jeg tror nu heller ikke at Prinsen af nasseriet med den store mave,
ville have tålmodighed til at gå på en rigtig jagt, han skal vist bare
have serveret fuglene på et fad, så han ikke skal bevæge sin mave for
meget det skulle ikke undre mig om der stod nogle jægermedhjælpere
parat og skræmte fuglene lige før han kom vraltene med sin fede mave
så han rigtig kan føle sig som en storjæger når han plaffer de tamme
fugle ned, de fedter helt sikkert helt vildt for ham og snakker ham
efter munden når han ævler om hans hjemmelavede rødvin jeg ser ham
som Danmarks bistansklient nr 1 og han vil stadig ikke kunne bestå 9
klasses afgangsprøven i dansk

Fra : Pia Nave

Dato : 03-10-03 16:21

Fra : NEWS

Dato : 03-10-03 17:31

Det står rent faktisk i den grundbog for kursus i natur og vildtpleje. 4
oplag, Horsnlet Bogtrykkeri 1974 på side 14 under produktion af vildt.
Der står ogsa at 2 fasaner bliver til 121 milioner. 2 knopsvaner bliver 443
milioner og 2 havørne bliver 52
Læs bare efter.
Poul

Fra : Raptor

Dato : 03-10-03 22:53

Lad os få lidt hundesnak ind i tråden, har i også hørt jægeren der skød både
en fugl og en KO, til en af DKK's prøver for jagthunde, koen må da gå ind
under kategorien udsat "vildt" og så blev den enda kun såret og måtte senere
aflives

/Brian C