NÃ¥r hunden tisser indenfor
Fra : Maria

Dato : 01-10-03 10:18

Vi har en gravhund på 2 ½ år, som hele tiden enten har kunne holde sig om
natten eller har brugt den avis som vi har haft lagt.

Her den 1/7 flyttede vi i hus og lige siden har vores hund de fleste nætter
tisset indenfor. Vi har lagt en avis i bryggerset, men den bruger han ikke.
Han tisser til gengæld op ad vandvarmer, vaskemaskine, skab.

Hvad kan vi gøre? - For det er ret trælst at han bliver ved.

Vi har prøvet at lufte ham lige inden vi går, men det hjælper ikke.

mvh.
Maria

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-10-03 10:39

Han skal nok lige afmærke sit nye territorium.

Jeg er principiel modstander af bur, men det kunne være en ide i en periode
at lade ham sove til natten i en transportkasse/udstillingsbur el lign.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

newsrwcxgtbk48hpk3@news.tele.dk...

Fra : Maria

Dato : 01-10-03 14:03

Wed, 1 Oct 2003 11:39:18 +0200, Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev:

> Han skal nok lige afmærke sit nye territorium.

Maria: Ja, men det er da pokkers til griseri.

> Jeg er principiel modstander af bur, men det kunne være en ide i en
> periode
> at lade ham sove til natten i en transportkasse/udstillingsbur el lign.

Maria: Hvis vi lukker ham inde i et transportkasse/udstillingsbur så bliver
han da helt vild, for han er vant til at sove i sengen.

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 14:46

"Maria" skrev d. 01-10-03 10:18 dette indlæg :

Hej Maria,
kunne jeres lille fyr være usikker?
I skriver at I har prøvet at lufte ham inden i går, men det hjælper
ikke.
Så han tisser både om natten og når han er alene?
Han kan jo sagtens have brug for at lære at være alenehjemme igen, nu
hvor I er flyttet.
For mig lyder det som noget der godt kunne være lidt præget af angst.
Han tisser når han føler I ikke er der, nemlig også når I sover.
Prøv at kontakte en adfærdsterapeut, måske kan problemet løses nemt.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria

Dato : 01-10-03 16:16

Wed, 01 Oct 2003 13:46:01 GMT, mathilde <mathilde.news@kandu.dk> skrev:

> [...]
> Han tisser når han føler I ikke er der, nemlig også når I sover.
> Prøv at kontakte en adfærdsterapeut, måske kan problemet løses nemt.

Hej Mathilde.

Nej han tisser kun indefor om natten. Vi plejer at gå med ham en times tid
før vi går i seng, og så får han lov at rende en runde i haven inden vi går
i seng (Her tisser han også).

Nej han er aldrig alene hjemme. For vi har også en blandig mellem en
flatcoateder og en labador (Sascha) på ca. 6 år. vi plejer max at være væk
fra dem et par timer ad gangen.

Før vi fik Sascha her over i huset, gjorde han det også.

Vi ville naturlig gerne se om vi kunne få ham til at lade være.

Jeg har hørt at det skulle hjælpe hvis man dypper deres snude ned i det,
men synes da det er synd.

Maria

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 16:20

> Jeg har hørt at det skulle hjælpe hvis man dypper deres snude ned i det,
> men synes da det er synd.

Nej, det hjælper ikke, han kan sagtens lugte det på flere meters afstand.
Hunde forstår på ingen måde menneskelogik og han kan ikke se nogen
sammenhæng mellem det sekund han lettede ben og lidt senere når du udfører
mærkelige, perverse handlinger med hans hovede. Har du nogen sinde hørt om
menneskebørn der blev renlige på den måde? Tror du hunde er klogere end et
3-års barn? Nej,vel, han vil ikke kunne gennemskue hvad du har gang i.

Du skal lade som om han er 8 uger gammel. Hold øje med ham og hver gang han
begynder siger du NEJ, og sætter ham ud i haven. Begynd at rose ham hver
gang han gør det derude. Vær tålmodig og venlig, men bestemt. Sæt ham ud
mange gange om dagen, ligesom da han var lille. Vask grundigt hver gang, med
det samme, i Rodalon. Hvis du bruger Ajax fx, så er det kun dig der ikke kan
lugte den gamle tisseplet, hunden kan godt, og når du ikke fjerner lugten
tror han det er ok at tisse der og sørger selvfølgelig for at forny sin duft
over hele territoriet.

:Pia

Fra : Maria

Dato : 01-10-03 16:54

> [...]
> et
> 3-års barn? Nej,vel, han vil ikke kunne gennemskue hvad du har gang i.

Jeg har sam heller ikke dyppet hans snude i det, jeg synes da det er synd
for hunden, men det var såmænd en ejeren af min hunds søster som sagde det
til mig.

> [...]
> lugte den gamle tisseplet, hunden kan godt, og når du ikke fjerner lugten
> tror han det er ok at tisse der og sørger selvfølgelig for at forny sin

Han ggør det KUN om natten! - Jeg kan da ikke sidde op om natten og holde
øje med hunden....?!

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 18:02

> Han ggør det KUN om natten! - Jeg kan da ikke sidde op om natten og holde
> øje med hunden....?!

Er han i hele huset eller kun i soveværelset? Du skrev at han også gjorde
det når han var alene (så kan du heller ikke se det, nej). Hvis han
alligevel sover i sengen (bortset fra, når han går på tissetur), kan du så
ikke lukke døren, så han kun er i soveværelset, og evt. have en snor på ham,
så han kun lige kan være omkring sengen?

Hvordan gør du rent efter ham? Skælder du ham ud om morgenen, når du finder
pytterne?

:Pia

Fra : Maria

Dato : 01-10-03 18:14

Wed, 1 Oct 2003 19:02:04 +0200, Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev:

> Er han i hele huset eller kun i soveværelset? -
Maria: Om natten er hundene i soværelset, gangen og bryggerset.

> Du skrev at han også gjorde det når han var alene (så kan du heller ikke
> se det, nej).
Maria: Undskyld så har jeg fået skrevet forkert.

> Hvis han alligevel sover i sengen (bortset fra, når han går på tissetur),
> kan du så ikke lukke døren, så han kun er i soveværelset, og evt. have en
> snor på ham, så han kun lige kan være omkring sengen?
Maria: Jo, jeg kunne måske godt lukke døren, men det er tit at den anden
hund går ud drikker og spiser om natten.

Hvordan gør du rent efter ham? Skælder du ham ud om morgenen, når du finder
pytterne?
Maria: Jeg tørrer op efter ham og vasker gulvet i bryggerset ligesom jeg
vasker gulvet i resten af huset. Nej jeg behøves ikke skælde ham ud om
morgen, for når han ser jeg tørrer op efter ham, lusker han lige så stille
af med halen mellem benene.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 16:39

> [...]
> før vi går i seng, og så får han lov at rende en runde i haven inden vi

Vores labradortæve, som var helt renlig, begyndte også, at blive urenlig
igen, efter en hjernebetændelse. Jeg stod op om natten 1 til 2 gange og gik
ud med hende. Efter et par uheld indenfor, kunne jeg regne mig frem til, at
det var ca. kl. 2.30, at hun meget gerne skulle ud. Hvis jeg nåede ud, før
den tid, skete der ingen uheld. Det samme om morgenen. Hun skulle gerne ud
omkring kl. 6.30, så skete der heller ingen uheld. Vores hund kan nu igen
holde sig, hele natten igennem.

Jeg ved ikke om det virker på jeres hund, men prøv at tage ham med ud, et
par gange om natten, ligesom man gør hos hvalpe. Husk at roooose helt vildt,
når han tisser, hvor han må.

> Jeg har hørt at det skulle hjælpe hvis man dypper deres snude ned i det,
> men synes da det er synd.

Det er også en gammel skrøne, som gør mere skade end gavn.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lars

Dato : 01-10-03 19:54

En lille tanke.
Har du fået ham checket for blærebetændelse?

Hilsen Lars

Fra : Maria

Dato : 01-10-03 20:11

Wed, 1 Oct 2003 20:53:32 +0200, Lars <vln@post11.tele.dk> skrev:

> En lille tanke.
> Har du fået ham checket for blærebetændelse?
>
> Hilsen Lars

Nej , det har vi godt nok ikke.
Jeg vil i morgen se om jeg kan finde noget rodalon, som der var en som
skrev tidl. Da jeg normalt bare vasker gulvet med en gang ajax eller hvad
jeg nu har.

Fra : Leyna

Dato : 02-10-03 07:12

On Wed, 01 Oct 2003 21:10:40 +0200, Maria <maria@fjernfjong.dk> wrote:

>Nej , det har vi godt nok ikke.
>Jeg vil i morgen se om jeg kan finde noget rodalon, som der var en som
>skrev tidl. Da jeg normalt bare vasker gulvet med en gang ajax eller hvad
>jeg nu har.

Brugsen fører Rodalon, men kig godt efter. Jeg havde stort besvær med
at finde det måske fordi flasken er lidt mere neutral end f.eks Ajax.

Mht blærebetændelse, så tror jeg ikke på det, for det er jo kun om
natten, og når hunden er alene at den tisser inde, ikk'? En
blærebetændelse vil ikke kun vise sig ved disse lejligheder, men gøre
at hunden sjattisser det meste af tiden. Uagtet om I er til stede
eller ej.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Maria

Dato : 02-10-03 08:51

> [...]
> blærebetændelse vil ikke kun vise sig ved disse lejligheder, men gøre
> at hunden sjattisser det meste af tiden. Uagtet om I er til stede

WOW... endelig en nat hvor jeg havde lagt ekstra aviser ved både vandvarmer
og skabet. Hunden var ude sidste gang kl. 00.30 og han har IKKE tisset
indefor i nat

Hunden tisser indenfor om natten selvom den anden hund er her, og vi sover.
Men den gør det KUN om natten resten af døgnets timer kan han godt holde
sig.

Fra : Pia J

Dato : 02-10-03 09:09

> Hunden tisser indenfor om natten selvom den anden hund er her, og vi
sover.
> Men den gør det KUN om natten resten af døgnets timer kan han godt holde
> sig.

Måske er der "faretruende" lyde udenfor, som gør at han føler sig nødsaget
til at afmærke sit territorie. Ræve?

:Pia