cv og forsikring
Fra : Per H

Dato : 30-09-03 20:07

Hvilken forsikring dækker hvis man laver skade ved svingning med CV?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Peter 2970

Dato : 30-09-03 20:37

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken forsikring dækker hvis man laver skade ved svingning med CV?

Taler vi om skade på egen campingvogn er det din kasko-forsikring, hvis du
har tegnet en sådan. Men der er tit selvrisiko på de, ligesom på
"bilkaskoer".

Taler vi om skader på andres egendom er det bilens ansvarsforsikring (det er
derfor du skal opgive om bilen har anhængertræk når du tegner en
forsikring).

vh Peter

Fra : SB

Dato : 30-09-03 21:14

"Peter 2970" <MCpeterrFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> derfor du skal opgive om bilen har anhængertræk når du tegner en

Man skal nu ikke oplyse om man har anhængertræk eller ej, den oplysning
kommer automatisk fra motorkontoret af i dag

og da det alligevel ikke koster ekstra med krog eller ej, behøver man ikke
fortælle at man har træk på, men ikke bruger det, hvis det er tilfældet.

/Søren

Fra : Johnny

Dato : 01-10-03 05:46

> Man skal nu ikke oplyse om man har anhængertræk eller ej, den oplysning
> kommer automatisk fra motorkontoret af i dag

Det er ganske rigtig. Man kan jo have trækket på til brug for et cykelstativ
og ikke andet.
Men du er nødt til at fortælle dit forsikringsselskab, hvad den skal bruges
til.

> og da det alligevel ikke koster ekstra med krog eller ej, behøver man ikke
> fortælle at man har træk på, men ikke bruger det, hvis det er tilfældet.
>
> /Søren

Der er jeg ikke enig med dig.
Jeg har altid betalt ekstra for mit anhængertræk. Og det er også dens
forsikring der dækker hvis du laver skade på andres ejendom med det påhængte
køretøj.

Her er en udregnig fra TRYG forsikring, hvor anhængertrække IKKE er
medregnet:
Bilforsikring - beregn pris

Pris Tryg Familie pris
6.342 kr. årligt 5.708 kr. årligt

Hvis du vælger at tegne en SuperBil forsikring er prisen 5.379
kr. årligt og en selvrisiko på 3.045 kr. det første år.

Her er en udregnig fra TRYG forsikring, hvor anhængertrække ER
medregnet:

Bilforsikring - beregn pris

Pris Tryg Familie pris
7.002 kr. årligt 6.302 kr. årligt

Hvis du vælger at tegne en SuperBil forsikring er prisen
5.379 kr. årligt og en selvrisiko på 3.045 kr. det første år.

Der er altså en forskel på prisen, om man kører med eller uden træk.

VH
Johnny

Fra : Hans Jørgen

Dato : 01-10-03 09:33

Hej

> Det er ganske rigtig. Man kan jo have trækket på til brug for et
> cykelstativ og ikke andet.
> Men du er nødt til at fortælle dit forsikringsselskab, hvad den skal
> bruges til.

Jeg kan da i den forbindelse fortælle om noget familie, hvor hustruen er
handicappet og kørestolsbruger.
De benytter kun kuglen til et cykelstativ hvor kørestolen så hænges på, men
måtte svejse en kant på således at kun stavivet kunne sættes på og altså
ikke kunne hægte trailer oa på.
Om det er særligt gældende for invalidebiler ved jeg til gengæld ikke.

Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : SB

Dato : 01-10-03 21:34

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kunne hægte trailer oa på.
> Om det er særligt gældende for invalidebiler ved jeg til gengæld ikke.

Åbenbart forskel på selskaber, TopDanmark er det underordnet om det er på
eller ej, og kan da også se at flyttede jeg min bil til tryg, ville min
præmie stige 1265 kr, (med træk) så tror jeg bliver hvor jeg er

/Søren