Læse enkelte felter i queryresult?
Fra : Jakob Rohde

Dato : 30-09-03 19:00

Hej,

Jeg har købt "Beginning PHP4" for et par dage siden og er startet fra en
ende af. Så jeg er kvalificeret til betegnelsen "newbie".

Jeg sidder og roder med database (MySQL) funktioner, og har opnået at køre
en SQL query og få resultatet tilbage. Hvis jeg bare echo'er resultatet af

$this->setQryresult(mysql_db_query($this->dbname, $this->querystring));

skriver den naturligvis alle felter ud, men hvordan angiver jeg at jeg kun
skal bruge f.eks. fjerde felt? Bliver resultatet af en SQL query leveret i
en multidimensional array?

På forhånd tak for hjælpen!

Jakob

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-09-03 21:59

"Jakob Rohde" <jakob.rohde@nal-net.dk> writes:

> [...]
> skal bruge f.eks. fjerde felt? Bliver resultatet af en SQL query leveret i

Manualen er din ven. Se f.eks:

<http://dk2.php.net/mysql_fetch_assoc>

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-10-03 12:38

Jakob Rohde wrote:

> [...]
> skal bruge f.eks. fjerde felt? Bliver resultatet af en SQL query leveret i

Prøv at køre de php-SQL-tutorials igennem der ligger på
<http://www.webcafe.dk/>, de er gode, og vil give dig bedre forståelse
for hvad der foregår (og jeg kan ikke forklare dig det hurtigere og
bedre her )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jakob Rohde

Dato : 01-10-03 15:50

Hej,

Tak for svarene

Problemet er, at det kræver erfaring med emnet at vide hvilke spørgsmål man
skal stille og hvor man kan finde svarene...

Jakob