Problem med sidefil i xp
Fra : peter

Dato : 30-09-03 19:16

Når pc´en har kørt i nogle timer, kommer der en popup nede ved siden af
uret. din sidefil er for lille og scaleres (eller noget i den stil). og så
begynder den at køre dårligt:(
nogle forslag

jeg har kørt fuld virus scan, og ændret sidefilen til 1,2GB.

på forhånd tak

VH Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-09-03 22:09

"peter" <xxxpeterb@andersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>begynder den at køre dårligt:(
>nogle forslag

>jeg har kørt fuld virus scan, og ændret sidefilen til 1,2GB.

Lige et spørgsmål: De 1.2 Gb er det størrelsen ved start, eller den
maksimale størrelse ?

Under alle omstændigheder er 1.2 Gb en heftig størrelse, min kommer
sjældent over 512 Mb.

Enten har du pladsproblemer på den disk hvor sidefilen ligger, eller
også har du et program kørende der lige så stille 'æder' mere og mere
RAM.

Prøv at trykke ctl-alt-del og kig på 'processer'. Ligger der en
process der og bare vokser og vokser, har du fundet synderen.

<mlr>

Fra : peter

Dato : 01-10-03 09:01

Den starter ved 150-170MB, og der er altid min 5-10GB plads på min disk.
Jeg har også set en del på processor, og har lukket næsten det jeg kunne og
det har heller ikke hjulpet på problemet??
Kan det måske være en dårlig hardisk??

men tak for svarret

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-03 16:23

> [...]

>Jeg har også set en del på processor, og har lukket næsten det jeg kunne og
>det har heller ikke hjulpet på problemet??

Ok, der burde være rigelig plads på disken.

Men 150 Mb sidefil er nok i underkanten. Prøv at øge startværdien til
1½ gang din fysiske RAM. DVS har du 256 Mb RAM sætter du startværdien
til 380 Mb.

>Kan det måske være en dårlig hardisk??

Også en mulighed. I så fald vil du se en række meddelelse om
læse/skrive fejl i logbogen.

Det kan iøvrigt altid anbefales at kigge i logfilerne når systemet
driller. Hop ind i 'Kontrolpanel' -> 'Administration' ->
'Computeradministration' -> *logbog'

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-10-03 17:04

In article <3f79c878$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
xxxpeterb@andersen.tdcadsl.dk says...

Søg i dk.edb.system.ms-windows som iøvrigt er gruppen for dit
spørgsmål...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen