Netscape 7.0 frem og tilbage tasterne virk~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-09-03 16:44

jeg har installeret Netscape 7.0, som web browser, men kan ikke
umiddelbart få frem og tilbage knapperne til at virke, hvad er der
galt, hvor konfigureres det?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henrik Gemal

Dato : 03-10-03 12:05

Petersen_Michael wrote:

> jeg har installeret Netscape 7.0, som web browser, men kan ikke
> umiddelbart få frem og tilbage knapperne til at virke, hvad er der
> galt, hvor konfigureres det?

Sker der bare ikke noget når du trykker? Eller hvordan og hvorledes?
Husk at installere i et nyt directory da installation over i en gammel
installation kan give problemer.

Jeg kan også varmt anbefale Mozilla til dig.
Hvis du ønsker både en browser og mailklient så hent Mozilla.
http://mozilla.org

Hvis du kun ønsker en browser så hent Mozilla Firebird
http://mozilla.org/products/firebird/

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-10-03 13:58

"Henrik Gemal" <spam@gemal.dk> skrev i en meddelelse

> Sker der bare ikke noget når du trykker?

intet, knapperne er grå, og bliver aldrig "high lightet"

> Eller hvordan og hvorledes?
> Husk at installere i et nyt directory da installation over i en gammel
> installation kan give problemer.

Netscape 7, ligger i sit eget bibliotek
jeg har ogspå netscape 6 liggende (i et andet bibliotek) det virker
fint

> [...]
> http://mozilla.org
>
> Hvis du kun ønsker en browser så hent Mozilla Firebird

kigger lige på det
> --
> Henrik Gemal
> Mozilla Evangelist

jeg har allerede en religion

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-10-03 08:32

Hej Michael

Petersen_Michael wrote:
> Netscape 7, ligger i sit eget bibliotek
> jeg har ogspå netscape 6 liggende (i et andet bibliotek) det virker
> fint

Kører de på samme profil? Forskellige versioner af Mozilla-baserede
browsere bør ikke dele profil. Det kan give problemer.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-10-03 18:28

"Stig Nygaard" <stig@removethisrockland.dk> skrev i en meddelelse

> Kører de på samme profil? Forskellige versioner af Mozilla-baserede
> browsere bør ikke dele profil. Det kan give problemer.

Hej Stig

profil ?

det er muligt jeg er dummere end andre folks børn, men
jeg kan kun sige "hvad snakker du om" ?

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-10-03 20:09

Hej Michael

Petersen_Michael wrote:
> profil ?
> det er muligt jeg er dummere end andre folks børn, men
> jeg kan kun sige "hvad snakker du om" ?

Så galt er det nok ikke - Jeg gad bare ikke lige at forklare hvis du
allerede havde tjek på det

Nu har jeg ikke Netscape installeret, men jeg formoder det foregår på
samme måde som i Mozilla. Du skulle gerne have en "Profile Manager" i
Netscape mappen? Start denne og lav en ny profil.

Nu har du to profiler, og hver gang du starter en af dine Netscape
versioner vil den spørge hvilken af de to profiler der skal bruges. Brug
den ene til Netscape 6 og den anden til Netscape 7.

Du gider sikkert ikke vælge profil hver gang du starter en browser, så
gå ind i desktop-ikonenernes settings og tilføj -P parameteren til at
angive navnet på den profil browseren skal køre med. F.eks kunne stien
("target" i min Win98) angives som:

"D:\Program Files\Mozilla.org\mozilla.exe" -P minprofil

Jeg er ikke stensikker på at det lige vil løse dit problem, men man bør
generelt ikke lade forskellige Mozilla-generationer dele samme profil.
Netscape 6 bygger på Mozilla 0.6 og Netscape 7.0 bygger på Mozilla 1.0.1.